^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Padre Pio o blahoslavenej Matke a Ruženci
Úcta Padre Pia k Panne Márii bola zakorenená v pravde, že Ježiš si takúto úctu výslovne žiada. Ježiš sa rozhodol prísť na Zem skrze Máriu. Podobne sa Ježiš rozhodol, aby sme k nemu prišli skrze ňu; lebo jej duša velebí Pána. Ako učí Písmo:
Písmo nám dáva jasné proroctvo o úcte, ktorú budú mať „všetky generácie“ kresťanov (katolíkov) k Božej Matke. Dokonca používa to isté slovo, ktoré sa používa v Zdravas’ Mária, ktorý sa modlia katolíci: „Zdravasʼ, Mária milosti plná, Pán s tebou. Požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho, Ježiš. Svätá Mária, Matka Božia, pros za nás hriešnych teraz i v hodinu smrti našej. Amen.“
Sväté Písmo tiež naznačuje, že Panna Mária je archou Nového zákona. Archa Starého zákona bola truhlica, ktorá obsahovala tabule zákona, ktoré dal Boh Mojžišovi na vrchu Sinaj. Nad archou sa vznášal oblak Božej prítomnosti alebo slávy („shekinah“). Preto mala archa tajomné sily nad Božími nepriateľmi (5 – 6 kapitola 1. knihy kráľov/1. knihy Samuelovej). V Knihe Exodus 40:34-35 Starý zákon používa slovo „zatieniť“ (v gréčtine „episkiasei“) na opísanie toho, ako oblak Božej slávy alebo viditeľnej prítomnosti („shekinah“) spočíva v chráme a arche Starého zákona. V Evanjeliu podľa Lukáša 1:35 zisťujeme, že na opísanie toho, ako Duch Svätý zatieňuje Máriu, sa používa presne to isté slovo, keďže ona je archou Nového zákona, živým chrámom pravého Božieho Slova (Ježiša Krista).
V Evanjeliu podľa Lukáša sa Panna Mária jasne stotožňuje s novou a dokonalou archou zákona, živým svätostánkom božskej prítomnosti, Ježiša Krista. Zamyslite sa nad úžasnou paralelou, ktorú nám dáva Písmo, pokiaľ ide o to, čo sa stalo s archou Starého zákona v prvých dvoch knihách kráľov (alebo Samuelových), a to, čo sa stalo s archou Nového zákona, blahoslavenou Pannou Máriou v Lukášovom Evanjeliu.
Dávid hovorí: „Ako by mohla archa Pánova prísť ku mne?“, kým Alžbeta sa pýta, ako to, že „matka môjho Pána prichádza ku mne?“ Alžbeta hovorí Márii to isté, čo Dávid povedal o arche, pretože Mária je archou Novej zmluvy. To sa bez akýchkoľvek pochybností potvrdzuje, keď sa v príbehu posunieme ďalej. Krátko potom, čo Dávid povedal: „Ako by mohla archa Pánova prísť ku mne?“, čítame, že archa zostala tri mesiace u Gétčana Obededoma.
Podobne čítame v 1. kapitole Evanjelia podľa Lukáša, že Mária (archa Nového zákona) zostala s Alžbetou tri mesiace.
Všimnite si tiež to, že keď archa zostala u Obededoma tri mesiace, Pán požehnal jeho domácnosť. Podobne, keď Mária (archa) zostala s Alžbetou tie tri mesiace, požehnal jej domácnosť tak, že jej dal nové dieťa, ako čítame v Evanjeliu podľa Lukáša 1:57.
Potom čítame, že Dávid pred archou poskakoval a tancoval, keď prišiel do jej prítomnosti.
V tej istej kapitole Evanjelia podľa Lukáša čítame, že nemluvňa poskočilo v Alžbetinom lone pred Máriou (archou).
V Apokalypse tiež vidíme, že Panna Mária sa stotožňuje s archou zmluvy.
Keď napísali Bibliu, nenapísali ju s vyznačenými kapitolami a veršami. K rozdeleniu Biblie na kapitole a verše došlo v 12. storočí. Čiže autor Apokalypsy, sv. Ján Apoštol, svoju knihu napísal v jednom neprerušovanom slede. Teda slová, ktoré ukončujú 11. kapitolu, bezprostredne prechádzajú do slov, ktoré začínajú 12. kapitolu – bez akéhokoľvek väčšieho rozdelenia. Toto znamená, že zjavenie archy na samom konci 11. kapitoly – „v chráme bolo vidieť archu jeho zmluvy“ (Apokalypsa 11:19) – sa ihneď vysvetľuje videním „ženy“ odetej slnkom, ktorým sa začína dvanásta kapitola, hneď nasledujúci verš (Apokalypsa 12:1). Toto opäť naznačuje, že „žena“ odetá slnkom, ktorá vo svojom lone nosila božskú prítomnosť (Panna Mária), je archou Novej zmluvy.
Ako sme už videli, Boh používa naprieč Písmom predobrazy a predznamenania. Starozákonný predobraz – opravdivá udalosť z dejín Božieho ľudu – predznamenáva novozákonné naplnenie. Prechod cez Červené more je predobrazom nevyhnutnosti spasenia skrze krst vodou. Veľkonočný baránok je predobrazom smrti nášho Pána na kríži. Zázračná manna na púšti, popísaná v Knihe Exodus, je predobrazom Eucharistie. Archa zmluvy zo Starého zákona je jednoznačným predobrazom našej Pani.
Novozákonné naplnenie je vždy väčšie ako starozákonný predobraz. Naša Pani je ako živý svätostánok božskej prítomnosti dokonalejšia ako starozákonná archa zmluvy. Archa Starého zákona bola príbytkom Božích slov, no archa Nového zákona bola príbytkom vteleného Božieho Slova. Mojžiš umiestnil do archy Starej zmluvy mannu z púšte, no Mária obsahovala pravý živý chlieb, ktorý zostúpil z neba (Jn 6), Ježiša Krista. Mojžiš tiež do archy umiestnil Áronovu palicu, ktorá nakoniec vypučala, aby ukázala na pravého veľkňaza, zatiaľ čo Mária v sebe mala skutočného a večného veľkňaza, Ježiša Krista. Archa Starého zákona bola vykladaná najčistejším zlatom (Ex 25:11) bezo škvrny v podobe zliatiny, no archa Nového zákona je najdokonalejšou ľudskou osobou, aká kedy žila, bez akejkoľvek poškvrny dedičného či skutočného hriechu – plná prehojnosti Božej milosti: „milosti plná“ (Lk 1:28). Ozu smrteľne udrel za to, že sa dotkol archy Starej zmluvy (2 Kr/2 Sam 6:6-8), a Mária je Pannou, ktorá „muža nepozná“, nedotknutá a Bohom uchránená na zvláštny cieľ (Lk 1:34).
Keďže je novozákonné naplnenie vždy väčšie ako starozákonný predobraz, archa novozákonnej moci nad Božími nepriateľmi je ešte dokonalejšia ako starozákonná archa.
Padre Pio všetkému tomuto rozumel. Padre Pio veľakrát povedal: „Chcel by som mať hlas dosť silný na to, aby som všetkým hriešnikom sveta povedal, aby milovali Máriu. Ona je oceán, ktorý musí človek precestovať, aby sa dostal k Ježišovi.“ [1] Nado dverami Padre Pia boli slová: „Mária je dôvodom všetkej mojej nádeje.“ [2]
Padre Pio poučoval: „Recitujte Ruženec a recitujte ho vždy a tak často ako môžete.“ [3]
Jeden človek povedal: „Vždy sme ho videli s jeho ružencom vo ruke – v kláštore, na chodbách, na schodoch, v sakristii, v kostole, dokonca aj počas krátkej prestávky, keď išiel zo spovednice alebo do nej prichádzal.“ [4] Iný človek dodal: „Keď k nám na konci už nehovoril, povedali sme mu, čo sme si mysleli. Prosili sme o pomoc. A on urobil len to, že nám ukázal ruženec, vždy, vždy.“ [5]
Hovoriac o Panne Márii, Padre Pio povedal: „Každá milosť prechádza jej rukami.“ [6]
Padre Pio poúčal svoje duchovné dcéry: „Počas celého voľného času, ktorý máte, akonáhle dokončíte povinnosti svojho stavu, mali by ste si pokľaknúť a pomodliť sa Ruženec. Modlite sa Ruženec pred Najsvätejšou Sviatosťou alebo pred krucifixom.“ [7]
O Ruženci povedala Padre Piovi samotná Panna Mária: „S touto zbraňou zvíťazíš.“ Presvedčený o sile Ruženca, Padre Pio vždy držal vo svojich rukách ruženec. Keď sa blížila jeho smrť, Ruženec odporučil svojim duchovným deťom slovami: „Milujte Pannu Máriu a pričiňte sa o to, aby ju milovali. Vždy recitujte Ruženec.“ [8]
Padre Pio o Ruženci ako zbrani
Keď šiel Padre Pio do postele (zopár dní predtým, čo zomrel), mníchom, čo boli v jeho izbe, povedal: „Dajte mi moju zbraň!“ A mnísi sa ho prekvapení a zvedaví spýtali: „Kde je zbraň? Nič tu nevidíme!“ Padre Pio odpovedal: „Je v habite, ktorý ste práve zavesili!“ Potom, čo prešli cez vrecká jeho rehoľného habitu, mnísi mu povedali: „Padre, vo vašom habite nie je zbraň! ...našli sme tam iba vaše ružencové gorálky!“ Padre Pio hneď povedal: „A to nie je zbraň? ...skutočná zbraň?!“ [9] Padre Pio v noci nosil Ruženec okolo svojej ruky. [10]
[1] Clarice Bruno, Roads to Padre Pio, Seventh Edition, Barto, PA. p. 12.
[2] Padre Pio The Wonder Worker,Our Lady’s Chapel, New Bedford, MA. p. 91.
[3] Padre Pio The Wonder Worker,Our Lady’s Chapel, New Bedford, MA. p. 89.
[4] Padre Pio of Pietrelcina, Spirituality Series, Barto, PA. p. 164.
[5] Padre Pio of Pietrelcina, Spirituality Series, Barto, PA. p. 164.
[6] Clarice Bruno, Roads to Padre Pio, Seventh Edition, Barto, PA. p. 219.
[7] Madame Katharina Tangari, Stories of Padre Pio, TAN Books, Rockford, IL. p. 215.
[8] Fr. Tarcisio, The Devil in the Life of Padre Pio, Our Lady of Grace Friary, San Giovanni Rotondo, Italy. p. 54.
[9] Fr. Tarcisio, The Devil in the Life of Padre Pio, Our Lady of Grace Friary, San Giovanni Rotondo, Italy. p. 123.
[10] Padre Pio of Pietrelcina, Spirituality Series, Barto, PA. p. 74.