^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Krst z Boha
Na konci omše v rímskom ríte sa recituje posledné Evanjelium. Tieto hlbokomyseľné slová, ktoré sa nachádzajú v prvej kapitole Evanjelia svätého Jána, sú veľmi mocné a čitateľa zasiahnu hĺbkou svojej múdrosti a významu. Je to práve v týchto slovách, kde nachádzame vyzývavý argument proti krstu túžby:
Kontext pasáže sa zaoberá tým, ako „sa stať Božími deťmi“, tým, čo sv. Pavol nazval „adoptívnym synovstvom“ (Rim 8:15). Toto je teologický a biblický výraz pre ospravodlivenie, stav posväcujúcej milosti (Trident, 6. zasadnutie, 4. hlava). [1] Tento výraz značí prechod zo stavu dieťaťa Adamovho (stavu dedičného hriechu) do stavu adoptovaného syna Božieho (stavu posväcujúcej milosti). Pápež svätý Lev Veľký v skutočnosti potvrdzuje, že táto pasáž Evanjelia svätého Jána hovorí o tom, že človek sa stáva synom Božím sviatosťou krstu.
Čiže ako Boh prostredníctvom sv. Jána v krste opisuje človečie „znovuzrodenie“ do stavu milosti, hovorí o tých, čo sa nenarodili „ANI Z KRVI, ANI Z VÔLE TELA, ANI Z VÔLE MUŽA, ALE Z BOHA“! „Vôľa tela“ je túžba. „Vôľa človeka“ je túžba. „Krv“ je krv. Podľa môjho názoru to, čo tu Boh hovorí, práve v tomto verši, je, že na to, aby sa človek stal synom Božím – aby sme bol ospravodlivený – nestačí, aby sa znovuzrodil z krvi alebo túžby (t. j. krst krvi alebo túžby). Musí sa znovuzrodiť z Boha. Jediným spôsobom, ako sa znovuzrodiť z Boha, je dať sa pokrstiť vodou v mene Božom: v mene Otca i Syna i Ducha Svätého (Mt 28:19).
[1] Denzinger 796.
[2] The Sunday Sermons of the Great Fathers, Vol. 2, p. 151.