^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Magistérium je imúnne voči bludu
Nedávno nám napísal zástanca falošne tradicionalistickej skupiny, Bratstva sv. Petra. Jeho odozvy boli príkladom smutnej skutočnosti, že tvrdošijní prívrženci takýchto skupín odmietajú Boha a nemajú pravú vieru. Oný človek si myslí, že verí v dogmu extra ecclesiam nulla salus, pričom akceptuje II. vatikánsky koncil (ktorý ju popiera), ba dokonca vyznáva, že Ján Pavol II. je „svätý“. Je to veľmi pomätený jednotlivec. (Toto video vysvetľuje a dokazuje, že tým, že človek akceptuje notorického modlára a zástancu falošného ekumenizmu, Jána Pavla II., za „svätého“, keď je oboznámený s jeho životom, človek v skutočnosti uctieva falošných bohov a popiera prvé prikázanie https://www.youtube.com/watch?v=SPs7jdfaib0). Tiež nám prišlo ako zaujímavé, že v dopisoch sa oný človek zmieňoval o notorickom heretikovi Františkovi ako o „Bergogliovi“. Uprednostňuje dištancovanie sa od tohto odpadlíckeho antipápeža vtedy, keď je to vyhovujúce, napriek tomu, že vyznáva, že Bergoglio je v Cirkvi Kristovej a že má pravú vieru a je tým, ktorému sa musia katolíci podriadiť.
Jeho zlá vôľa bola naprieč dopismi zjavná. Uprostred týchto dopisov tento človek – okrem viacerých ďalších problematických výrokov – artikuloval herézu, ktorá je u falošných tradicionalistov bežná: že Magistérium Cirkvi sa môže skaziť alebo oficiálne učiť blud. Napísal:
Jeho bludný postoj, že Magistérium sa môže skaziť alebo oficiálne učiť blud je, pravdaže, spojené s jeho pretrvávajúcim uznávaním bludnej a skazenej sekty II. vatikánskeho koncilu. Keďže neuznáva katolícke učenie o neomylnosti Magistéria a o cirkevnej imunite voči bludu, nemá problém so pseudomagistériom, ktoré stále učí herézu, bludnú náuku a ktoré vedie ľudí do pekla. Bludné „magisteriálne“ učenie sekty II. vatikánskeho koncilu v otázkach ako napríklad ekleziológia a náboženská sloboda v skutočnosti pretrváva už viac ako 50 rokov. Sekta II. vatikánskeho koncilu svoje bludné učenie predložila opakovane a dôsledne v rôznych druhoch oficiálnych dokumentov – od encyklík po „apoštolské“ dokumenty po „ekumenický koncil“. Pravdaže, pre Katolícku Cirkev a pravých pápežov je to nemožné. Časové rozpätie, počas ktorého pseudomagistérium sekty II. vatikánskeho koncilu promulgovávalo svoju bludnú náuku je vskutku porovnateľné s časovým rozpätím, počas ktorého pápeži v pápežských encyklikách v 19. storočí odsudzovali náboženskú slobodu. Ak môžu podľa falošných tradicionalistov pápeži učiť bludnú náuku v encyklikách viac ako 50 rokov po II. vatikánskom koncile, prečo by nemohlo byť približne viac ako 50-ročné učenie proti náboženskej slobode v preddruhovatikánskych encyklikách taktiež bludné? Je to ďalší príklad úplnej bludnosti ich postoja. V skutočnosti ak sekta II. vatikánskeho koncilu v tejto dobe príde s oficiálnym dokumentom adresovaným všeobecnej Cirkvi, je pravdepodobné, že nielenže bude obsahovať omyl, ale aj viaceré nehorázne očividné herézy (napr. Amoris laetitia a Evangelii gaudium). To je charakteristické pre kacírsku sektu, nie Katolícku Cirkev.
Keď niekto skutočne verí v a uznáva učenie Katolíckej Cirkvi, že Magistérium a Cirkev sú imúnne voči bludu/omylu, oný človek omnoho rýchlejšie rozpozná správny postoj: že sekta II. vatikánskeho koncilu nie je Katolíckou Cirkvou a že druhovatikánski nárokovatelia pápežského úradu sú antipápežmi. Čiže pochopenie tohto učenia Cirkvi je veľmi dôležité. A teda, tu sú nejaké citáty, ktoré vysvetľujú učenie Katolíckej Cirkvi o imunite Magistéria a Katolíckej Cirkvi voči bludu. Praví katolíci v to veria; falošný tradicionalisti v to neveria.
Tiež si tu všimnite, že Cirkev je neomylná v jej „autentickom Magistériu“. Pápež Lev XIII. vyhlasuje, že poprieť učenie „autentického Magistéria“ znamená oddeliť sa od Cirkvi. Postoj, že „autentické Magistérium“ môže obsahovať omyl je medzi falošnými tradicionalistami bežný. Dokonca ja viacerí sedevakantisti, ktorí sa držia bludných tvrdení určitých preddruhovatikánskych teológov, si osvojili nepresnú terminológiu, že „autentické Magistérium“ predstavuje učenie rímskeho pontifika, ktoré môže byť mylné. Ako vidíme vyššie, nemôže. Autentické Magistérium je učiteľský úrad (alebo autorita) Cirkvi, ktorý zaväzuje pod trestom automatického vylúčenia zo spoločnosti. Je teda neomylné. Niektorí odpovedia, že tento dôraz na výrazoch „Magistérium“ a „autentické Magistérium“ je iba vec sémantiky, lebo každý pripúšťa, že nie všetko, čo hovorí alebo učí rímsky pontifik, je neomylné. Nie, nie je to len vec sémantiky. Hoci je určite pravdivé, že nie všetko, čo rímsky pontifik vysloví alebo učí, je neomylné alebo predstavuje skutočné/oficiálne učenie Magistéria, je veľmi dôležité zostať verným cirkevnému jazyku. Keď človek zostane verný cirkevnému jazyku, že Magistérium je imúnne voči bludu, človek bude prirodzene vedený k pravde a vyhne sa mnohým omylom.
Napríklad, ak by falošne tradicionalistickí prívrženci sekty II. vatikánskeho koncilu zostali verní cirkevnému jazyku, pokiaľ ide o Magistérium, totiž, že Magistérium je imúnne voči bludu a že autentické Magistérium je neomylné, bolo by to pre nich nadmieru ťažké čo i len artikulovať obranu ich postoja. Len si predstavte, akí slabí a nekonzistentní by vyzerali, keby tvrdili, že žiadne z učení sekty II. vatikánskeho koncilu o náboženskej slobode, falošnom ekumenizme atď. nebolo ani len promulgované „Magistériom“, hoci bolo opakovane predkladané v jedno oficiálnom dokumente za druhým, adresovanom všeobecnej Cirkvi, vrátane v rámci II. vatikánskeho koncilu, encyklík atď. Naviac existujú viaceré citáty z práve tých úradov sekty II. vatikánskeho koncilu, ktoré označujú ich nové učenie za „magisteriálne“. Namiesto toho, aby sa vysporiadali s touto nepríjemnou situáciou, falošní tradicionalisti sa často rozhodnú dostať sa do konfliktu s cirkevným jazykom, pokiaľ ide o Magistérium, tvrdiac, že Magistérium môže učiť blud alebo si dokonca odporovať. V tejto súvislosti človeku príde na um vyznanie viery zverejnené kacírskou a schizmatickou SSPX-MC, ktorá neohrozene vyhlásila, že Katolícka Cirkev a sekta II. vatikánskeho koncilu majú „dve protichodné Magistéria“ – inými slovami: Magistérium si odporuje. Toto je, pravdaže, heretický a schizmatický nezmyslel. Ak by stúpenci takýchto skupín v skutočnosti verili v a zostali verný cirkevnému jazyku a učeniu o neomylnosti Magistéria (ako je ukázané vyššie), okamžite by zanechali svoj bludný a duchovne deštruktívny postoj a odmietli by falošne tradicionalistických pastierov, ktorí ich vedú ku kacírstvu.
Tieto dve videá sa zaoberajú touto otázkou neomylnosti Magistéria a tým, ako sa to vzťahuje na vyvracanie postoja falošných tradicionalistov a iných v proticirkvi.
Kňazské bratstvo svätého Pia X. (FSSPX)
Bol II. vatikánsky koncil neomylný? Ak si myslíte, že Pavol VI. bol pravým pápežom, tak áno.
Pravda o SSPX, SSPX-MC a podobných skupinách The Truth About The SSPX, The SSPX-MC, And Similar Groups (video)
Bol II. vatikánsky koncil neomylný? Was Vatican II Infallible? (video)
[1] The Papal Encyclicals, by Claudia Carlen, Raleigh: The Pierian Press, 1990, Vol. 2 (1878-1903), p. 393.
[2] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 403.
[3] Decrees of the Ecumenical Councils, Sheed & Ward and Georgetown University Press, 1990, Vol. 1, p. 133.
[4] Denzinger 89.