^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Lumen gentium – druhovatikánska konštitúcia o Cirkvi
Revolúcia II. vatikánskeho koncilu
Lumen gentium, druhovatikánska konštitúcia o Cirkvi, sa stala povestnou (alebo skôr nechválne známou) pre svoje heretické učenie o kolegialite. Ide o predstavu, že aj biskupi braní ako celok majú v Katolíckej Cirkvi najvyššiu autoritu.
Vidíme, že Lumen gentium výslovne učí, že kolégium biskupov má najvyššiu a plnú moc nad všeobecnou Cirkvou. Ak by to bola pravda, znamenalo by to, že Kristus neustanovil v Katolíckej Cirkvi jedinú hlavu v osobe sv. Petra, ale dve najvyššie hlavy, biskupské kolégium a Petra, čož by urobilo z Cirkvi netvora s dvoma hlavami.
Jedine pápež má v Cirkvi najvyššiu autoritu. Biskupi nie.
Druhý vatikánsky koncil učí, že katolíci uctievajú toho istého Boha ako moslimovia
Okrem herézy kolegiality sú v Lumen gentium aj ďalšie, ktoré nemožno prehliadnuť. Azda najnápadnejšia sa nachádza v Lumen gentium #16.
To je ohromujúce rúhanie! Katolíci sú uctievatelia Ježiša Krista a Najsvätejšej Trojice; moslimovia nie sú!
Moslimovia odmietajú božstvo Ježiša Krista – Kresťania sa klaňajú Ježišovi ako Bohu
Dieťa dokáže pochopiť, že nemáme toho istého Boha.
Niektorí ľudia sa pokúšajú obhajovať túto príšernú herézu II. vatikánskeho koncilu tvrdením, že moslimovia uznávajú a klaňajú sa jedinému všemohúcemu Bohu. Argumentujú takto: Je len jeden Boh. A keďže sa moslimovia klaňajú jedinému všemohúcemu Bohu – nie viacerým božstvám ako polyteisti – klaňajú sa tomu istému všemohúcemu Bohu, ktorému sa klaniame my katolíci.
Tvrdiť, že moslimovia sa klaňajú pravému Bohu bez toho, aby sa klaňali Trojici, je jasným zapretím Najsvätejšej Trojice. Po druhé – a ešte horšie, ak sa nad tým človek dôkladne zamyslí – je zarážajúce prehlásenie, že moslimovia sa klaňajú jednému milosrdnému Bohu, ktorý bude súdiť ľudstvo v posledný deň! Toto je neuveriteľná heréza. Moslimovia sa neklaňajú Ježišovi Kristovi, ktorý bude v posledný deň najvyšším Sudcom ľudstva. Preto sa neklaňajú Bohu, ktorý bude súdiť ľudstvo v posledný deň! Prehlásiť, že moslimovia sa naozaj klaňajú Bohu, ktorý bude súdiť ľudstvo v posledný deň, ako to v Lumen gentium #16 robí II. vatikánsky koncil, je popretím, že Ježiš Kristus bude súdiť ľudstvo v posledný deň.
Okrem tejto zarážajúcej herézy nachádzame v Lumen gentium #16 ďalšiu význačnú herézu.
Druhý vatikánsky koncil učí, že človek môže byť ateistom bez vlastného zavinenia
Druhý vatikánsky koncil tu učí, že existujú ľudia, ktorí BEZ VLASTNEJ VINY ešte neprišli k jasnému poznaniu Boha. Inými slovami, existujú ľudia, ktorí bez vlastného zavinenia neveria v Boha (t. j. sú ateistami). Toto je heréza.
V Svätom Písme sa neomylne učí, že každý, čo dosiahol vek usudzovania, môže s istotou vedieť, že Boh existuje. Vedia to na základe stvorených vecí: stromov, trávy, Slnka, Mesiaca, hviezd atď. Každý, čo je ateista (kto verí, že Boh neexistuje), je bez ospravedlnenia. Prirodzený zákon ho usvedčuje. Toto je zjavená pravda Svätého Písma.
Svätý Pavol učí, že ateisti nemajú ospravedlnenia, pretože Božie stvorenie dokazuje jeho existenciu. Druhý vatikánsky koncil naopak učí, že ateisti môžu byť ospravedlnení. Toto nás privádza k otázke: „Akú Bibliu používal II. vatikánsky koncil?“ Muselo to byť zrevidované satanistické vydanie. Vyhlásenie II. vatikánskeho koncilu o tých, čo neuznávajú Boha, je nielen odsúdené sv. Pavlom, ale aj I. vatikánskym koncilom. Prvý vatikánsky koncil dogmaticky definoval zákon uvedený v 1. kapitole Listu Rimanom – ktorý je v priamom rozpore s učením II. vatikánskeho koncilu.
Druhý vatikánsky koncil spadá priamo pod tieto kliatby svojím kacírskym učením vyššie.
Druhý vatikánsky koncil učí, že Cirkev je zjednotená s tými, čo neakceptujú vieru alebo pápežstvo
V Lumen gentium #15 II. vatikánsky koncil učí herézu, pokiaľ ide o v tých, čo sú spojení s Cirkvou. Ak by sme mali zhrnúť charakteristiku jednoty Katolíckej Cirkvi, bolo by to tak, že Cirkev je spojená s tými pokrstenými osobami, ktoré prijímajú katolícku vieru v jej úplnosti a zostávajú pod zjednocujúcim činiteľom, ktorým je pápežstvo. Inak povedané: tí ľudia, s ktorými Katolícka Cirkev určite spojená nie je, sú tí, čo neakceptujú pápežstvo alebo katolícku vieru v jej úplnosti. Druhý vatikánsky koncil však uvádza tieto dve kritériá jednoty a učí pravý opak!
Druhý vatikánsky koncil hovorí, že Cirkev je spojená s tými, čo neakceptujú vieru a pápežstvo. Toto je totálne heretické. Je to opak učenia Cirkvi. Ako vidíme nižšie, dogmou je, že tí, čo odmietajú pápežstvo alebo akúkoľvek časť viery, nie sú spojení s Katolíckou Cirkvou.
Druhý vatikánsky koncil tiež učí, že heretici si ctia Sväté Písmo s opravdivou náboženskou horlivosťou.
Katolícka Cirkev učí, že heretici odmietajú tradičné Božie slovo.
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 866.
[2] Denzinger 468.
[3] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 400.
[4] Denzinger 1961.
[5] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 861.
[6] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 231.
[7]The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 230.
[8] Denzinger 73.
[9] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 861.
[10] Denzinger 1806.
[11] Denzinger 1801.
[12] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 860.
[13] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 364.
[14] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 184.
[15] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 399.
[16] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 860-861.
[17] Denzinger 1630.