^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Svätý Ján Zlatoústy
Okrem sv. Gregora a ďalších nám sv. Ján Zlatoústy poskytuje hromadu citátov, ktoré sú explicitne proti predstave o spáse nepokrstených katechumenov (tých, čo sa pripravujú na krst) krstom túžby. To, že by niekto iný okrem nepokrstených katechumenov mohol splniť podmienky pre spásu bez toho, aby najprv prijal sviatosť krstu, sa v tejto súvislosti ani len nepovažovalo za možnosť hodnú vyvrátenia. (Ako by boli títo otcovia zhrození nad novodobou verziou teórie krstu túžby, ktorá zachraňuje pohanov, židov, heretikov a schizmatikov?)
Treba poznamenať, že keďže sa výraz „krst túžby“ v tom čase nepoužíval, nenarazíme na to, že by sv. Ján Zlatoústy či akýkoľvek iný otec tento výraz výslovne odmietal. Krst túžby odmietajú vtedy, keď odmietajú predstavu, že nepokrstení katechumeni môžu byť spasení bez krstu, ako to opakovane robí sv. Ján Zlatoústy.
Toto vyjadrenie jasne odmieta koncept krstu túžby.
Toto tvrdenie úplne odmieta koncept krstu túžby.
Ako sme sa už dozvedeli, „pečať“ je výraz otcov pre znak sviatosti krstu. A tuná vidíme, že sv. Ján potvrdzuje apoštolskú pravdu, ktorej sa držali všetci otcovia: nikto – vrátane katechumena – nie je spasený bez toho, aby sa znovu narodil z vody a Ducha vo sviatosti krstu. Svätý Ján Zlatoústy jasne odmietol akúkoľvek možnosť spásy pre toho, čo neprijal sviatosť krstu. Potvrdil Kristove slová z Evanjelia podľa Jána 3:5 s jednoznačným doslovným chápaním, ktoré predstavuje jednomyseľné učenie Tradície a učenie definovaných katolíckych dogiem.
[1] Saint John Chrysostom, “The Consolation of Death,” Sunday Sermons of the Great Fathers, vol. IV, p. 363.
[2] Saint John Chrysostom, “The Consolation of Death,” Sunday Sermons of the Great Fathers, vol. IV, p. 363.
[3] Hom. in Io. 25, 3 = PG 59 151-152; quoted by Fr. Jean-Marc Rulleau, Baptism of Desire, p. 34.
[4] The Nicene and Post-Nicene Fathers, Vol. XIII, p. 197.