^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Heréza typu duša Cirkvi
NÁMIETKA – Človek môže patriť k „duši“ Cirkvi bez toho, aby patril k jej telu. Takto môžu byť spojení s Cirkvou a spasení tí, čo zomreli ako príslušníci nekatolíckych náboženstiev, ako to vysvetľuje Baltimorský katechizmus (1921):
ODPOVEĎ – Herézu o duši Cirkvi obracia v trosky preskúmanie katolíckeho učenia. Heréza typu duša Cirkvi je tá, čo učí, že človek môže byť spasený v inom náboženstve alebo bez katolíckej viery tak, že je zjednotený s dušou Cirkvi, ale nie s telom. (Táto heréza je rozšírená a držia sa jej zástupy „tradicionalistov“ a „tradičných“ kňazov.) Šíritelia tejto herézy sú nútení priznať, že príslúchanie k telu Cirkvi pochádza iba zo sviatosti krstu.
„Heréza typu duša Cirkvi“ sa teraz dôkladne vyvráti analýzou rôznych magisteriálnych výrokov.
Po prvé, táto heréza pramení z nepochopenia pravého významu pojmu „duša Cirkvi“. Dušou Cirkvi je Duch Svätý. Nie je ňou neviditeľné rozšírenie mystického tela, ktoré zahŕňa nepokrstených.
Po druhé, Cirkev je vo svojej podstate mystickým telom.
Preto učiť, že človek môže byť spasený bez toho, aby patril do tela, znamená učiť, že človek môže byť spasený bez toho, aby patril do Cirkvi, keďže Cirkev je telo. A toto je bezpochyby HERETICKÉ.
Človek môže byť buď v Cirkvi, alebo mimo Cirkvi. Môže byť buď vo vnútri, alebo mimo tela. Neexistuje tretia sféra, kde by Cirkev existovala – neviditeľná duša Cirkvi. Tí, čo tvrdia, že človek môže byť spasený tak, že patrí k duši Cirkvi, pričom nepatrí do jej tela, popierajú nerozdelenú jednotu tela a duše Cirkvi, čož je paralelné s popieraním nerozdelenej jednoty Kristovej božskej a ľudskej prirodzenosti.
Po tretie, najväčší dôkaz proti heréze o „duši Cirkvi“ logicky vyplýva z prvých dvoch, ktoré sme už prejednali. Tretím dôkazom je, že neomylné Magistérium Katolíckej Cirkvi definovalo, že príslušnosť k telu Cirkvi je nevyhnutná k spáse!
Pápež Eugen IV. vo svojej chýrnej bule Cantate Domino definoval, že jednota cirkevného tela (ecclesiastici corporis) je takej dôležitosti, že mimo nej nemôže byť spasený nikto, aj keby vylial svoju krv v mene Krista. Toto obracia v trosky predstavu, že človek môže byť spasený tak, že patrí k duši Cirkvi bez toho, aby patril k jej telu.
Táto definícia pápeža Eugena IV. obracia v trosky „herézu typu duša Cirkvi“. V trosky ju obracia aj pápež Pius XI.
Toľko ku „kacírstvu typu duša Cirkvi“.
[1] Denzinger 2288.
[2] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 639.
[3] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 117.
[4] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 205.
[5] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 388.
[6] Pope Pius XI, Mortalium Animos (# 10), Jan. 6, 1928.
[7] Pope Pius XII, Mystici Corporis Christi (# 64), June 29, 1943.
[8] Denzinger 714; Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 578.
[9] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 317.
[10] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 646.
[11] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 160.