^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Katolíci musia veriť a vyznávať, že sviatostný systém je ako celok nevyhnutný k spáse (de fide)
Ďalším veľmi dôležitým aspektom tejto otázky je dogmatické vyznanie viery vydané Tridentským koncilom a I. vatikánskym koncilom. Oba koncily neomylne vyhlásili, že sviatostný systém je ako celok nevyhnutný k spáse, a túto pravdu musia vyznávať a veriť v ňu všetci katolíci a konvertiti.
Všimnite si, že pápež Pius IV. v „Iniunctum nobis“, Vyznaní viery z Tridentského koncilu, vyhlasuje, že „sviatosti“ ako také (t. j. sviatostný systém ako celok) sú k spáse človeka nevyhnutné, no dodáva, že nie všetky sú nevyhnutné pre každého jednotlivca. Toto je veľmi zaujímavé a dokazuje to dve veci:
1) Dokazuje to, že každý človek musí prijať aspoň jednu sviatosť, aby bol spasený; inak by sa nedalo povedať, že „sviatosti“ ako také (t. j. sviatostný systém) je nevyhnutný k spáse. Preto táto definícia (okrem iných) ukazuje, že každý človek musí prijať aspoň sviatosť krstu, aby bol spasený.
2) Všimnite si, že Tridentský koncil (a nižšie I. vatikánsky koncil) pri definovaní tejto pravdy prichádza s osobitným tvrdením, že každý človek nemusí prijať všetky sviatosti, aby bol spasený! Toto dokazuje, že tam, kde sú pri definovaní právd potrebné výnimky alebo objasnenia, koncily ich zahrnú! Čiže ak by niektorí ľudia mohli byť spasení bez „sviatostí“ prostredníctvom „krstu túžby“, potom by to koncil mohol napísať a jednoducho by to napísal.
V týchto dogmatických vyznaniach viery sa však nič o tom, že spása je možná bez sviatostí, neučilo. No definovala sa pravda, že sviatosti sú nevyhnutné k spáse, s nevyhnutným a správnym spresnením, že všetkých 7 sviatostí nie je nevyhnutných pre každého človeka.
Prvý vatikánsky koncil zopakoval to isté vyznanie viery, ktoré je dogmou. Toto vyznanie urobil na I. vatikánskom koncile v úplne prvom vyhlásení o viere.
Bez ohľadu na to, ako veľmi sa tomu človek snaží vyhnúť, „krst túžby“ je nezlučiteľný s touto pravdou, pravdou, ktorú musia vyznávať a v ktorú musia veriť katolíci a konvertiti z kacírstva. Táto dogma v skutočnosti zmieta zo stola teóriu o krste túžby.
[1] Denzinger 996.
[2] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 803.