^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Škandály a herézy Jána Pavla I.
„Vedel akceptovať a akceptoval rozvody. Tiež ľahko prijal iných, ktorí žili v tom, čo Cirkev nazýva ‘hriech.’“ [1] (Otec Mario Senigaglia, sekretár Jána Pavla I., keď bol „patriarchom“ Benátok)
Ján Pavol I. (Albino Luciani)
Človek, ktorý sa vydával za pápeža medzi Pavlom VI. a Jánom Pavlom II. po 33 dní v r. 1978...
Albino Luciani (Ján Pavol I.) sa narodil ako syn oddaného socialistu. [2] Ján XXIII. osobne vysvätil Lucianiho za biskupa 27. decembra 1958. [3] Luciani bol vymenovaný za „kardinála“ Pavlom VI. [4]
Luciani si vytvoril priateľstvá s mnohými nekatolíkmi. Phillip Potter, tajomník Svetovej rady cirkví, bol jeho domovým hosťom. Iní jeho hostia zahŕňali židov, anglikánov a pentekostálnych „kresťanov“. Vymenil si knihy a veľmi priateľské listy s Hansom Küngom. [5]
Luciani (Ján Pavol I.) niekoľkokrát priaznivo citoval Hansa Künga vo svojich kázňach. [6] (Pre tých, ktorí nevedia, Hans Küng popiera Božstvo Krista.) Luciani „si bol vedomý, že množstvo laických katolíkov, ktorých poznal, boli členovia rôznych (slobodomurárskych) lóží – približne rovnakým spôsobom, akým mal priateľov, ktorí boli komunisti.“ [7]
Luciani urobil dôkladnú štúdiu „zodpovedného rodičovstva“ a poradil sa s mnohými doktormi a teológmi. Ako Ján XXIII. a Pavol VI. Luciani študoval možnosť „tabletky“ používanej ako „prirodzená“ metóda regulovania počatí. [8] Tým, čo upadli do používania umelej antikoncepcie a potom išli na spoveď, prišiel Luciani ako „veľmi súcitný.“ [9]
V apríli r. 1968 Albino Luciani napísal a odovzdal Pavlovi VI. študijnú správu odporúčajúcu, aby Katolícka Cirkev schválila používanie antiovulačnej tabletky vyvinutej profesorom Pincusom. Luciani odporúčal, aby sa táto tabletka stala katolíckou antikoncepčnou tabletkou. [10] United Press International (UPI) objavil, že Luciani hájil rozhodnutia Vatikánu v prospech umelej antikoncepcie. Talianske noviny tiež vynášali príbehy. Aby podložili teóriu, tieto novinové správy odkazovali na Lucianiho dokument, ktorý bol poslaný Pavlovi VI. benátskym „kardinálom“ Urbanim, v ktorom bolo urobené silné odporúčanie v prospech antikoncepčnej tabletky. [11]
Neskôr počas svojho „pápežstva“ – keď bol „Jánom Pavlom I.“ – Luciani často citoval z prehlásení a encyklík Pavla VI. Nápadne absentujúcim bol akýkoľvek odkaz Jána Pavla I. na Humanae vitae. [12]
13. apríla 1968 sa Luciani rozprával s ľuďmi z Vittorio Veneto o otázke antikoncepcie. [13] Luciani mal nasledovné postrehy:
Keď sa Albino Luciani stal „patriarchom“ Benátok, jeho osobným sekretárom bol otec Mario Senigaglia. Senigaglia s Lucianim (s ktorým si vytvoril vzťah skoro ako medzi otcom a synom) rozoberal rozličné morálne prípady týkajúce sa farníkov. Luciani vždy schválil liberálny postoj, ktorý zaujal Senigaglia. Senigaglia povedal: „Bol veľmi chápavým človekom. Veľmi mnohokrát som ho počul povedať dvojici, ‘Spravili sme zo sexu jediný hriech, keď v skutočnosti je to spojené s ľudskou slabosťou a krehkosťou a je to preto možno najmenší z hriechov.’“ [15]
Senigaglia potvrdil, že Lucianiho osobný názor na rozvod by prekvapil jeho kritikov: „Vedel akceptovať a akceptoval rozvody. Tiež ľahko prijal iných, ktorí žili v tom, čo Cirkev nazýva ‘hriech.’“ [16]
Bol tiež presadzovateľom falošného ekumenizmu. „Tam bol počas svojich deviatich rokov [ako „patriarch“ Benátok] hostiteľom piatich ekumenických konferencií vrátane schôdze Anglikánsko-rímskokatolíckej medzinárodnej komisie, ktorá prišla s odsúhlaseným vyhlásením o autorite v r. 1976...“ [17]
LUCIANI O NOVEJ MEDZINÁRODNEJ ORGANIZÁCII
LUCIANI O VIANOCIACH
Citujúc Gándhího Luciani povedal: „Obdivujem Krista, ale nie kresťanov.“ [19] Vo veľkonočnej kázni v r. 1976 Luciani urobil nasledovné vyjadrenie:
Je rúhaním tvrdiť, že Katolícka Cirkev by dovolila legalizáciu prostitúcie.
Ako patriarch Benátok 24. decembra 1977 Albino Luciani prehlásil nasledovné o francúzskej revolúcii: „...zámery tých, ktorí roznietili povstanie a revolúciu, boli na začiatku veľmi dobré a prehlasovaným sloganom bolo ‘sloboda, bratstvo, rovnosť.’“ [21]
Krátko pred konkláve r. 1978 sa Lucianiho spýtali na jeho názor na prvé skúmavkové bábätko, Luise Brown. Hovoriac o skúmavkovom bábätku a jej rodičoch Luciani povedal: „Nasledujúc príklad Boha, ktorý si želá a miluje ľudský život, aj ja posielam svoje najlepšie želania bábätku. Pokiaľ ide o rodičov, nemám žiadne právo súdiť ich; subjektívne, ak konali s dobrými úmyslami a v dobrej viere, dokonca môžu mať veľkú zásluhu pred Bohom za to, čo sa rozhodli a požiadali doktorov urobiť.“ [22]
Luciani uviedol do praxe ducha Druhého vatikánskeho koncilu Jána XXIII. viac ako ktorýkoľvek iný „kardinál“. [23] Ján Pavol I. sa vzdal pápežskej tiary a nahradil korunovačnú ceremóniu jednoduchou slávnosťou. [24] Tiara, ktorá bola predaná Pavlom VI., bola teraz nahradená palliom, bielou vlnenou štólou okolo pliec. [25]
Ján Pavol I. povedal nasledovné vo svojom prvom prejave, oznamujúc program pre svoj „pontifikát“:
Počas inaugurácie Jána Pavla I. on povedal: „S úctou a náklonnosťou tiež pozdravujeme všetkých ľudí vo svete. Vážime si ich a milujeme ich ako našich bratov a sestry, keďže sú deti toho istého nebeského Otca a bratia a sestry v Kristovi Ježišovi.“ [31]
Hovoriac priateľovi o schizmatickom patriarchovi Moskvy, Nikodémovi, Ján Pavol I. ho nazval „skutočným svätcom.“ [32]
V liste novému schizmatickému patriarchovi Moskvy o smrti nedávno zosnulého schizmatického patriarchu Moskvy Ján Pavol I. povedal:
Ján Pavol I. nazýva zosnulého ruského schizmatika, ktorý odmietol pápežskú neomylnosť a posledných 13 dogmatických koncilov (spolu s inými katolíckymi učeniami), „oddaným služobníkom svojej cirkvi.“
Ján Pavol I. „veril vo väčšie zdieľanie moci s biskupmi naprieč svetom a plánoval decentralizovať vatikánsku štruktúru.“ [34]
Ján Pavol I. povedal: „Cirkev by nemala mať moc ani vlastniť bohatstvo... Aké krásne by to bolo, ak by sa samotný pápež dobrovoľne vzdal všetkej svetskej moci!“ [35] Ján Pavol I. povedal diplomatickému zboru, že Vatikán sa vzdal všetkých nárokov svetskej moci. [36]
Ján Pavol I. často hovoril o Pavlovi VI. s obdivom a náklonnosťou: „Bol skvelým pápežom a veľa trpel. Nebol pochopený...“ [38]
Ján Pavol I. tiež hovoril o Bohu ako o „matke.“
Vo svojej generálnej audiencii 13. septembra 1978 Ján Pavol I. hovoril na tému nemenných právd a povedal:
V septembri 1978 bolo Lucianiho v pápežských bytoch počuť hovoriť tajomníkovi štátu, „kardinálovi“ Villotovi: „V tejto veci budem rád hovoriť s touto delegáciou Spojených štátov. Podľa mňa nemôžeme nechať situáciu tak, ako je v súčasnosti.“ „Vec“ bola svetová populácia. „Situáciou“ bola Humanae vitae. [41]
Na vrchole zoznamu jeho priorít reforiem a zmien bol radikálne sa meniaci vzťah Vatikánu s kapitalizmom a zmierňovaním toho, o čom si myslel, že tým bolo utrpenie, ktoré pochádzalo priamo s Humanae vitae. [42] [Chceme dať jasne najavo, že nenaznačujeme, že Humanae vitae bol dobrý dokument. Vôbec nie. Humanae vitae učila, že páry môžu používať „prirodzené“ regulovanie plodnosti a nemať vôbec žiadne deti, ako je prebraté v tejto knihe. Vec sa má tak, že Humanae vitae naozaj odsúdila umelú antikoncepciu a Ján Pavol I. sa z toho dôvodu staval proti nej.]
V máji r. 1978 bol Luciani pozvaný zúčastniť sa a rozprávať na medzinárodnom kongrese usporiadanom v Miláne 21.-22. júna. Hlavným cieľom kongresu bolo oslavovať nadchádzajúce výročie encykliky Humanae vitae. Luciani dal nechať na známosť, že nebude rozprávať na kongrese a že sa nezúčastní. [43]
19. septembra 1978 mal Ján Pavol I. stretnutie so svojím tajomníkom štátu, „kardinálom“ Villotom. Ján Pavol I. sa vyjadril:
Vatikán tvrdil, že Ján Pavol I. zomrel na silný infarkt okolo jedenástej popoludní 28. septembra 1978. [45]
Dokázali sme, že Ján Pavol I. bol evidentný heretik, ktorí okrem iných vecí plne schválil náboženský indiferentizmus a falošný ekumenizmus Druhého vatikánskeho koncilu. Keďže bol heretikom, nemohol byť platne zvoleným pápežom. Bol nekatolíckym antipápežom.
Poznámky pod čiarou k 15. kapitole:
[1] David Yallop, In God’s Name (An investigation into the Murder of John Paul I), Bantam Books, 1984, pp. 60-61.
[2] David Yallop, In God’s Name, p. 60.
[3] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, Huntington, IN: Our Sunday Visitor Publishing, 2004, p. 27.
[4] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 58.
[5] David Yallop, In God’s Name, pp. 86, 190.
[6] David Yallop, In God’s Name, p. 190.
[7] David Yallop, In God’s Name, p. 201.
[8] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 35.
[9] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 36.
[10] David Yallop, In God’s Name, p. 32.
[11] David Yallop, In God’s Name, p. 191.
[12] David Yallop, In God’s Name, p. 192.
[13] David Yallop, In God’s Name, p. 32.
[14] David Yallop, In God’s Name, p. 33.
[15] David Yallop, In God’s Name, p. 61.
[16] David Yallop, In God’s Name, pp. 60-61.
[17] J.N.D. Kelly, Oxford Dictionary of Popes, Oxford University Press, 2005, p. 325.
[18] David Yallop, In God’s Name, p. 62.
[19] David Yallop, In God’s Name, p. 65.
[20] David Yallop, In God’s Name, p. 60.
[21] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 120.
[22] David Yallop, In God’s Name, p. 233.
[23] David Yallop, In God’s Name, p. 90.
[24] Luigi Accattoli, When A Pope Asks Forgiveness, New York: Alba House and Daughters of St. Paul, 1998, p. 37.
[25] David Yallop, In God’s Name, p. 185.
[26] L’ Osservatore Romano (The Vatican’s Newspaper), Aug. 31, 1978, p. 6.
[27] L’ Osservatore Romano, Aug. 31, 1978, p. 6.
[28] L’ Osservatore Romano, Aug. 31, 1978, p. 6.
[29] L’ Osservatore Romano, Aug. 31, 1978, p. 6.
[30] L’ Osservatore Romano, Aug. 31, 1978, p. 6.
[31] L’ Osservatore Romano, Sept. 7, 1978, p. 1.
[32] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 64.
[33] L’ Osservatore Romano, Sept. 14, 1978, p. 2.
[34] David Yallop, In God’s Name, p. 189.
[35] Luigi Accattoli, When A Pope Asks Forgiveness, p. 44.
[36] David Yallop, In God’s Name, p. 210.
[37] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 359.
[38] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 44.
[39] L' Osservatore Romano, September 21, 1978, p. 2.
[40] L’ Osservatore Romano, Sept. 21, 1978, p. 1.
[41] David Yallop, In God’s Name, p. 192,193.
[42] David Yallop, In God’s Name, p. 194.
[43] David Yallop, In God’s Name, p. 192.
[44] David Yallop, In God’s Name, p. 196.
[45] Raymond and Lauretta Seabeck, The Smiling Pope, p. 70.
Súvisiace články