^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Dobrý zlodej a sväté neviniatka
NÁMIETKA – A čo dobrý zlodej a sväté neviniatka?
ODPOVEĎ – Týmto sme sa už zaoberali v časti o sv. Augustínovi, ale zopakujeme to tu pre tých, ktorí to môžu hľadať v tejto sekcii „ďalších námietok“. Dobrého zlodeja nemožno použiť ako príklad krstu krvi predovšetkým preto, lebo dobrý zlodej zomrel za Starého zákona, nie Nového zákona; zomrel predtým, ako bol Ježišom Kristom po zmŕtvychvstaní ustanovený zákon krstu. Z tohto dôvodu dobrý zlodej, podobne ako sväté neviniatka, nepredstavuje žiaden argument proti nevyhnutnosti prijatia sviatosti krstu k spáse.
V skutočnosti, keď náš Pán povedal dobrému zlodejovi: „dnes budeš so mnou v raji,“ Ježiš tým nenarážal na nebo, ale v skutočnosti na peklo. Ako katolíci vedia, nikto nevstúpil do neba až dovtedy, dokým tam po svojom vzkriesení nevstúpil náš Pán. V deň ukrižovania Kristus zostúpil do pekla, ako hovorí Apoštolské vyznanie viery. Nezostúpil do pekla zatratených, ale na miesto v pekle, ktoré sa nazýva limbo otcov, miesto čakania spravodlivých zo Starého zákona, ktorí nemohli vstúpiť do neba až dovtedy, dokým neprišiel Spasiteľ.
Ďalším dôkazom toho, že dobrý zlodej v deň ukrižovania neišiel do neba, je skutočnosť, že na Veľkonočnú nedeľu, keď Mária Magdaléna stretla Zmŕtvychvstalého Pána, On jej povedal: „Nedotýkaj sa ma, lebo som ešte nevystúpil k Otcovi.“
Náš Pán v nedeľu zmŕtvychvstania ešte nevystúpil do neba. Je teda faktom, že náš Pán a dobrý zlodej spolu na Veľký piatok v nebi neboli; boli v limbe otcov, vo väzení opísanom v 1. Petrovom liste 3:18-19. Ježiš toto miesto nazval rajom, pretože tam mal byť so spravodlivými zo Starého zákona.
[1] The Catechism of the Council of Trent, p. 171.