^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Liturgická tradícia a apoštolská pohrebná tradícia
Okrem týchto jasných svedectiev otcov, ktoré sú proti teórii krstu túžby, azda najviac do očí bijúcou skutočnosťou je, že v dejinách Katolíckej Cirkvi neexistuje ani len jedna tradícia, na ktorú by sa dalo odvolať v prospech modlitby za katechumenov, čo zomreli bez krstu, alebo v prospech ich cirkevného pohrebu. V Katolíckej encyklopédii (1907) sa o skutočnej Tradícii Cirkvi ohľadom tejto veci píše nasledovné:
Tu máte učenie katolíckej Tradície! Žiadneho katechumena, čo zomrel bez sviatosti krstu, nezastihla modlitba, obeta ani kresťanský pohreb! Synoda v Brage z r. 572 po Kristovi zakázala modlitbu za katechumenov, čo zomreli bez krstu. Pápež sv. Lev Veľký a pápež sv. Geláz už predtým potvrdili tú istú cirkevnú disciplínu – čož bola všeobecná prax – ktorá katolíkom zakazovala modliť sa za nepokrstených katechumenov, čo zomreli. [2] Toto znamená, že v ranej Cirkvi panovalo presvedčenie, že nič také ako krst túžby neexistuje. Teória krstu túžby sa stala rozšíreným názorom až v stredoveku, keď si ju osvojili sv. Tomáš Akvinský a niektorí ďalší eminentní teológovia, čož spôsobilo, že mnohí teológovia si následne z úcty k nim tento názor osvojili, názor o možnej spáse katechumenov, čo zomreli bez krstu, názor, ktorý bol v rozpore s prevažným presvedčením a liturgickou tradíciou ranej Cirkvi, nehovoriac o neskoršom neomylnom učení Cirkvi o slovách z Evanjelia podľa Jána 3:5.
Opravdivé učenie apoštolskej a katolíckej tradície, pokiaľ ide o túto tému, možno vybadať aj z učenia katolíckej liturgie, ktoré uznávali a v ktoré verili všetci uctievajúci katolíci v ranej Cirkvi: totiž že žiadny nepokrstený katechumen alebo nepokrstený človek sa nepovažoval za príslušníka veriacich (pozri kapitolu „Jedna Cirkev veriacich“). To, že nepokrstení katechumeni nepatria k veriacim, zastávali všetci otcovia, pretože všetci katolíci sa to učili počas liturgie.
Toto znamená, že žiadny nepokrstený človek nemôže byť spasený, pretože katolícka dogma definovala, že nikto nie je spasený mimo jedinej Cirkvi veriacich.
[1] The Catholic Encyclopedia, “Baptism,” Volume 2, 1907, p. 265.
[2] J. Corblet, Histoire du sacrement de bapteme, (Paris: Palme, 1881), pp. 155-56; quoted by Fr. Jean-Marc Rulleau, Baptism of Desire, p. 36.
[3] Dr. Ludwig Ott, Fundamentals of Catholic Dogma, St. Louis, MO: B. Herder Book, Co., 1954, p. 309.
[4] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 230.