^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Orientalium ecclesiarum – druhovatikánsky dekrét o východných katolíckych cirkvách
Revolúcia II. vatikánskeho koncilu
Druhovatikánsky dekrét Orientalium ecclesiarum sa zaoberá východnými katolíckymi cirkvami. Zaoberá sa tiež východnými schizmatickými sektami, takzvanými „pravoslávnymi“ nekatolíckymi cirkvami. Pri zaoberaní sa takzvanými pravoslávnymi v #27 tohto dekrétu nám II. vatikánsky koncil poskytol jednu z jeho najvýznamnejších heréz.
Katolícka Cirkev 20 storočí dôsledne učila, že heretici nemôžu pristupovať k sviatostiam. Toto učenie je zakorenené v dogme definovanej pápežom Bonifácom VIII., že mimo Katolíckej Cirkvi niet odpustenia hriechov. Je zakorenené aj v dogme, že sviatosti prospievajú k spáse len tým v Katolíckej Cirkvi, ako to definoval pápež Eugen IV.
Cirkevné sviatosti prispievajú k spáse len tým, ktorí zotrvávajú v Katolíckej Cirkvi. Toto je dogma! Táto dogma je však odmietnutá nehoráznym učením II. vatikánskeho koncilu, že je zákonné dávať Sväté Prijímanie tým, ktorí nezotrvávajú v Katolíckej Cirkvi. Pápeži v priebehu vekov prehlasovali, že nekatolíci, ktorí prijímajú Svätú Eucharistiu mimo Katolíckej Cirkvi, ju prijímajú k vlastnému zatrateniu.
Ján Pavol II. a Benedikt XVI. túto herézu II. vatikánskeho koncilu mnohokrát opakovali a rozviedli. V prípade Jána Pavla II. sa jasne učí v jeho novom Kódexe kánonického práva (kán. 844.3-4), v jeho Direktóriu na vykonávanie princípov a noriem o ekumenizme (# 122-125) a v jeho novom katechizme (# 1401). O tejto heréze sa tiež veľakrát zmieňoval vo svojich prejavoch.
V tomto odseku sú zarážajúce tri veci: 1) Ján Pavol II. sa dovoláva spoluúčasti na sviatostiach, predovšetkým na Svätej Eucharistii; 2) pokúša sa to odôvodniť odvolávaním sa na „duchovné dobro duší“, čož znamená, že priamo popiera definíciu Eugena IV. o tom, že prijímanie sviatostí mimo Cirkvi neprospieva človeku k spáse; 3) Ján Pavol II. nám pripomína, aby sme nikdy nezabudli na „ekleziologickú implikáciu“ spoluúčasti na sviatostiach – čo je implikácia, že títo heretici a schizmatici, s ktorými majú spoluúčasť na sviatostiach, sú tiež v tej istej Cirkvi Kristovej! Chápe čitateľ, čo táto heréza znamená? Znamená to, že cirkev II. vatikánskeho koncilu, teraz vedená Benediktom XVI., uvažuje, že je v tej istej Cirkvi Kristovej s tými, ktorým dáva Sväté Prijímanie, protestantmi a východnými schizmatikmi!
Okrem svojho hrozného učenia o udeľovaní sviatostí nekatolíkom šíri druhovatikánsky dokument Orientalium ecclesiarum viacej z kacírstva indiferentizmu: myšlienky, že Boh schvaľuje všetky heretické sekty.
Protikladne k heréze II. vatikánskeho koncilu, Duch Svätý vôbec nezostupuje na členov každej sekty.
Napokon, vychádzajúc z princípu, že všetky heretické sekty sú tak dobré ako Katolícka Cirkev a že Duch Svätý schvaľuje všetky heretické sekty, Orientalium ecclesiarum sa dovoláva toho, aby katolíci zdieľali svoje kostoly s heretikmi a schizmatikmi.
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 907.
[2] Denzinger 468.
[3] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 578; Denzinger 714.
[4] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 222.
[5] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 256.
[6] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 364.
[7] The Encyclicals of John Paul II, p. 950.
[8] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 907.
[9] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 201.
[10] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 74.
[11] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 907.