^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Protestantská revolúcia sekty II. vatikánskeho koncilu: Spoločné vyhlásenie s luteránmi k ospravodliveniu z r. 1999
So schválením Jána Pavla II. podpisujú 31. októbra 1999 „kardinál“ Edward Cassidy a luteránsky „biskup“ Christian Krause Spoločné vyhlásenie k učeniu o ospravedlnení v nemeckom Augsburgu
31. októbra 1999 schválil Vatikán za Jána Pavla II. spoločné vyhlásenie s luteránmi k doktríne o ospravodlivení. Myšlienka, že by katolíci mohli súhlasiť so spoločným vyhlásením s luteránmi k doktríne o ospravodlivení, by mala katolíka ihneď zaraziť ako absurdná, pretože od katolíkov sa vyžaduje, aby verili v dogmatické učenie Tridentského koncilu, zatiaľ čo luteráni dogmatické učenie Tridentského koncilu odmietajú.
Je zrejmé, že jediná dohoda, ktorú by bolo možné dosiahnuť, by bola taká, v ktorej by luteráni odmietli svoje kacírstvo a prijali katolícku dogmu. Avšak toto nebolo tým, o čom bolo Spoločné vyhlásenie s luteránmi – s ktorým súhlasil Ján Pavol II. a Benedikt XVI.
Spoločné vyhlásenie s luteránmi k doktríne o ospravodlivení je také heretické, že takmer niet slov k jeho opísaniu. Úplne odmieta Tridentský koncil. Keďže niektorí z obhajcov sekty II. vatikánskeho koncilu a dokonca aj niektorí „tradicionalisti“ prišli s niektorými z najabsurdnejších a najnečestnejších pokusov o obhájenie tejto dohody, stručne preskúmame, prečo je tento dokument heretický, prečo je úplným odmietnutím Tridentského koncilu a prečo vlastne predstavuje oficiálne vyhlásenie od samotného Jána Pavla II. a Benedikta XVI. o tom, že ich sekta je v skutočnosti nekatolíckou, protestantskou „Cirkvou“.
Toto znamená, že zostávajúce rozdiely medzi luteránmi a katolíkmi v otázke ospravodlivenia – napríklad skutočnosť, že luteráni neuznávajú dekrét Tridentského koncilu o ospravodlivení ako dogmatický – už nie je dôvodom na doktrinálne odsúdenia. Toto je nehorázne HERETICKÉ. Samotná skutočnosť, že luteráni dekrét Tridentského koncilu o ospravodlivení ako dogmatický neuznávajú, je dôvodom na ich doktrinálne odsúdenie, ako sme práve videli.
Toto znamená, že žiadne z učení luteránov v Spoločnom vyhlásení (SV) nie je Tridentským koncilom odsúdené! Avšak v SV luteránske cirkvi učia, okrem ďalších heréz, ktoré učia luteráni (ako uvidíme), herézu ospravodlivenia „jedine vierou“, ktorá bola Tridentským koncilom približne 13-krát odsúdená!
Čiže vyhlásenie v #41 SV znamená, že „katolícka“ strana súhlasí s tým, že všetky dogmatické kánony a dekréty z Tridentu odsudzujúce „jedine vierou“ sú zrušené a že „jedine vierou“ už nie je v rozpore s Tridentom alebo ním neodsúdená. Nie je možné, aby bolo kacírstvo formálnejšie ako toto.
Toto opäť znamená, že skutočnosť, že luteráni neprijímajú dekrét Tridentského koncilu o ospravodlivení v plnom rozsahu, nie je kacírstvom, čož je popretím Tridentského koncilu. Tridentský koncil odsúdil ako heretického každého, kto všetko z jeho učenia neuznáva, ako sme videli vyššie.
Takže nenechajte sa oklamať tými klamármi, čo sa snažia ľudí presvedčiť, že SV v skutočnosti Tridentský koncil nepoprelo alebo že „je to oveľa zložitejšie.“ Týchto ľudí používa diabol na obranu odpadlíckej sekty II. vatikánskeho koncilu. Spoločné vyhlásenie s luteránmi k doktríne o ospravodlivení úplne odmieta dogmatický Tridentský koncil. Každý, kto to popiera, je jednoducho klamár.
NIEKTORÉ ĎALŠIE HERÉZY V SPOLOČNOM VYHLÁSENÍ
V skutočnosti okrem „jedine vierou“ existuje v SV hromada ďalších heréz, ktoré boli v Tridente výslovne odsúdené. Pozrite si dlhší článok na našej webstránke Spoločné vyhlásenie s luteránmi o ospravodlivení (Joint Declaration with the Lutherans on Justification), ak chcete všetky krvavé detaily. Kacírstvo zo SV priam srší. Tu je len niekoľko ďalších heréz:
Táto heréza sa nazýva aj „simul justus et peccator“ (zároveň spravodlivý aj hriešnik) a bola jednou z najobľúbenejších heréz Martina Luthera. Rázne bola v nasledujúcich dvoch pasážach z Tridentu odsúdená.
Pamätajte, že všetky tieto učenia luteránov v Spoločnom vyhlásení – ktoré sú nehorázne heretické a Tridentským koncilom jasne odsúdené – sú vyhlásené za Tridentom neodsúdené v #41 Spoločného vyhlásenia!
Mohli by sme pokračovať, ale to, čo sme prebrali vyššie, je dostatočné na to, aby sme naše tvrdenie dokázali.
Niektorí falošní učitelia, ktorí sa snažili význam SV bagatelizovať, sa snažili svojich čitateľov a poslucháčov oklamať tvrdením, že dva ďalšie dokumenty, ktoré patria k SV, v skutočnosti všetko objasňujú. TO JE TOTÁLNY DRÍST! Dva ďalšie dokumenty, ktoré patria k SV: 1) Spoločné oficiálne stanovisko Svetového luteránskeho zväzu a Katolíckej cirkvi a 2) Dodatok k Spoločnému oficiálnemu stanovisku potvrdzujú všetko, čo je v SV. Vôbec neodporujú jeho herézam, ale opakujú ich, ako vidíme tuto:
Navyše Dodatok k Spoločnému oficiálnemu stanovisku ide v skutočnosti ešte ďalej ako samotné SV a za „katolícku“ stranu vyznáva vieru v ospravodlivenie len skrze vieru!
Prosím, pochopte: tento „dodatok“ je tou časťou Spoločného vyhlásenia, o ktorej obhajcovia sekty II. vatikánskeho koncilu hovoria, že všetko objasňuje a „dáva to do poriadku“! Hovoria, že dodatok všetko v SV s katolíckym učením úplne zosúľaďuje. Aké to klamstvo! V nasledujúcom citáte vidíme obhajcu sekty II. vatikánskeho koncilu pokúšajúceho sa použiť práve tento argument. Obhajcovia novus ordo/II. vatikánskeho koncilu, ktorí tento druh argumentu používajú, si myslia alebo dúfajú, že osoba, s ktorou sa rozprávajú, dva sprievodné dokumenty (dodatok a SOS) nepozná – takže môžu vyvolať falošný dojem, že tieto dva dokumenty zmierňujú alebo odvysvetľujú herézy v Spoločnom vyhlásení. Dúfajú, že druhá osoba, ktorá s nimi nie je oboznámená, nebude mať odpovede. Tento argument však nefunguje u tých, ktorí sú oboznámení s tým, čo sa v týchto dvoch ďalších dokumentoch v skutočnosti hovorí.
Ako tu vidíme, pokúsil sa reagovať na herézy, ktoré sme citovali v Spoločnom vyhlásení, tým, že povedal, že dodatok a SOS [Spoločné oficiálne stanovisko] dávajú všetko do poriadku. Ako sme však ukázali, je to úplný nezmysel. Dodatok a Spoločné oficiálne stanovisko potvrdzujú to, čo je v SV. A dodatok naviac vyhlasuje, že „katolíci“ nielenže uznávajú, že jedine vierou nie je v rozpore s Tridentom (ako sa píše v SV), ale že samotní katolíci veria v jedine vierou! Ak, ako hovorí, je dodatok potrebný na získanie pochopenia toho, čo sa učí v SV, potom priznáva, že verí v ospravodlivenie len skrze vieru.
V krátkosti, pokusy obhájiť SV odvolávaním sa na ďalšie dva dokumenty, ktoré ho sprevádzali, sú úplne nemiestne a pre tých, čo poznajú fakty, sú to nehorázne lži.
Navyše, aj keby dodatok túto ohavnú herézu o ospravodlivení len skrze vieru na na katolíckej strane neuvádzal, nezáležalo by na tom, pretože všetky vyššie uvedené herézy – či už na luteránskej alebo na „katolíckej“ strane SV – sú uznané za Tridentským koncilom neodsúdené. Okrem toho, ako je dokázané v bode 1) tohto článku, SV výslovne hovorí, že zostávajúce rozdiely medzi luteránmi a katolíkmi v otázke ospravodlivenia nie sú dôvodom na doktrinálne odsúdenia. Takže sa nenechajte oblbnúť tými klamármi, čo vám povedia, že „áno, so SV sú problémy, ale žiadna z heréz sa neobjavuje na katolíckej strane, len na luteránskej strane.“ Toto jednoducho nie je pravda a čo je dôležitejšie, nezáleží na tom.
Sekta II. vatikánskeho koncilu vrátane Jána Pavla II., Benedikta XVI. a oficiálnych vatikánskych novín Spoločné vyhlásenie schvaľuje. Toto dokazuje, že sú očividnými heretikmi.
Toto znamená, že „Cirkev“ Jána Pavla II. oficiálne uznáva Spoločné vyhlásenie s luteránmi k učeniu o ospravodlivení a odmieta Tridentský koncil. Katolícka Cirkev si na druhej strane uchováva a vždy si bude uchovávať učenie Tridentského koncilu o ospravodlivení, ktoré bolo Kristom odovzdané apoštolom.
„Cirkev“ Jána Pavla II. teda Katolíckou Cirkvou nie je a tí, čo sú si vedomí týchto skutočností a potom s ňou vyznávajú spoločenstvo, jednoducho vyznávajú spoločenstvo s očividnými heretikmi a hrešia proti viere.
Poznámky k 17. kapitole:
[1] L’Osservatore Romano (The Vatican’s Newspaper), Nov. 24, 1999.
[2] Denzinger, The Sources of Catholic Dogma, B. Herder Book. Co., Thirtieth Edition, 1957, no. 792a.
[3] Denzinger 810.
[4] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[5] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[6] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[7] Denzinger 803.
[8] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[9] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[10] Denzinger 814.
[11] Denzinger 811.
[12] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[13] Denzinger 792.
[14] Denzinger 792.
[15] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[16] Denzinger 808.
[17] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[18] L’Osservatore Romano, Nov. 24, 1999.
[19] Správa pre Kláštor Najsvätejšej Rodiny
[20] L’Osservatore Romano, Jan. 28, 2004, p. 4.
[21] L’Osservatore Romano, August 24, 2005, p. 8.
[22] L’Osservatore Romano, Dec. 21/28, p. 5.
[23] L’Osservatore Romano, Jan. 28, 2004, p. 4.
[24] Denzinger 792a.