^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Sv. Atanáz − krédo
Sv. Atanáz a Pánov Kríž
Atanázovské vyznanie viery:
Kto chce byť spasený, musí sa predovšetkým pridržiavať katolíckej viery; kto by ju celú a neporušenú nezachovával, bezpochyby naveky zahynie. Teda katolícka viera je: my uctievame jedného Boha v Trojici a Trojicu v jednote bez zmiešania Osôb a bez oddeľovania podstaty. Iná je totiž osoba Otca, iná Syna, iná Ducha Svätého. Avšak Otec a Syn a Duch Svätý majú iba jedno božstvo, rovnakú slávu, rovnako večnú vznešenosť. Tak ako je Otec, tak je Syn a tak je Duch Svätý. Nestvorený Otec, nestvorený Syn a nestvorený Duch Svätý. Nezmerný Otec, nezmerný Syn a nezmerný Duch Svätý. Večný Otec, večný Syn a večný Duch Svätý. A predsa nie sú to traja veční, ale jeden večný, ako ani traja nestvorení ani traja nezmerní, ale jeden nestvorený a jeden nezmerný. Takisto Otec je všemohúci, Syn je všemohúci a Duch Svätý je všemohúci. A predsa nie sú to traja všemohúci, ale jeden všemohúci. Takisto Otec je Boh, Syn je Boh a Duch Svätý je Boh. A predsa nie sú to traja bohovia, ale jeden Boh. Takisto Otec je Pán, Syn je Pán a Duch Svätý je Pán. A predsa nie sú to traja Páni, ale jeden Pán. Pretože ako sme nútení podľa kresťanskej pravdy, vyznávať každú Osobu jednotlivo ako Boha a Pána: tak nám katolícka viera zakazuje, aby sme hovorili o troch Bohoch alebo Pánoch. Otec nie je nikým utvorený, ani stvorený, ani splodený. Syn je od Otca samotného: ani utvorený, ani stvorený, ale splodený. Duch Svätý je z Otca i Syna: ani utvorený, ani stvorený, ani splodený, ale vychádzajúci. Je teda jeden Otec, nie traja Otcovia; jeden Syn, nie traja Synovia; jeden Duch Svätý, nie traja Duchovia Svätí. A v tejto trojjedinosti nič nie je skôr alebo neskôr; nič nie je väčšie alebo menšie; ale všetky tri Osoby sú rovnako večné a rovnako veľké. A tak vo všetkom, ako už bolo vyššie povedané, treba uctievať aj jednotu v Trojici, aj Trojicu v jednote. Kto teda chce byť spasený, nech takto verí o Trojici.
Takisto k večnej spáse je ďalej potrebné úprimne veriť aj vo vtelenie nášho Pána Ježiša Krista. Teda pravá viera je, že musíme veriť a vyznávať, že náš Pán Ježiš Kristus, Syn Boží, je Boh a človek. Ako Boh je splodený z podstaty Otca z večnosti, a ako človek je zrodený z podstaty matky v čase. Dokonalý Boh; a dokonalý človek, pozostávajúci z rozumovej duše a z ľudského tela. Rovný s Otcom čo do božstva, menší ako Otec čo do ľudskosti. A hoc je Boh a človek súčasne, nie sú dvaja, ale jeden Kristus. Jeden, nie však zmenou božstva na telo, ale prijatím ľudskosti k Bohu. Jeden dohromady, nie zmiešaním podstaty, ale jednotou osoby. Lebo jak rozumová duša a telo tvoria iba jedného človeka: tak je aj Boh a človek iba jeden Kristus. Ktorý za nás trpel pre našu spásu; zostúpil do pekiel; tretieho dňa vstal z mŕtvych. Vystúpil na nebesia, sedí po pravici Boha Otca Všemohúceho, odkiaľ príde súdiť živých i mŕtvych. Pri jeho príchode všetci ľudia vstanú vo svojich telách; a vydajú počet zo svojich vlastných skutkov. A tí, čo robili dobre, vojdú do večného života; tí však, čo robili zlé, do večného ohňa. Toto je katolícka viera; kto ju úprimne a pevne nevyznáva, nemôže byť spasený.