^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Svätý Tomáš odmietol „neprekonateľnú nevedomosť“
Je tiež veľmi dôležité poukázať na to, že hoci sa sv. Tomáš Akvinský mýlil v otázke krstu túžby, držal sa dogmy mimo Cirkvi niet spásy a odmietol novodobú herézu, že ľudia, ktorí sú si „neprekonateľne nevedomí“ Ježiša Krista, môžu byť spasení. Svätý Tomáš sa na mnohých miestach priamo zaoberal otázkou osôb v takzvanej neprekonateľnej nevedomosti.
Okrem toho učil sv. Tomáš v Summa Theologiae pravdu, že všetci ľudia vo veku usudzovania musia bez akýchkoľvek výnimiek nevedomosti k spáse poznať hlavné tajomstvá Krista.
Preto sv. Tomáš, ako aj všetci otcovia Cirkvi, odmietol novodobú herézu „neprekonateľnej nevedomosti“ zachraňujúcej tých, ktorí zomierajú ako nekatolíci. Jeho špekulácie a mylné učenie o krste krvi/túžby sa týkali iba katechumenov. A tento fakt skutočne ukazuje nečestnosť novodobých heretikov, ktorí radi citujú sv. Tomáša Akvinského ohľadom krstu túžby, aby nejako ospravedlnili svoju kacírsku predstavu, že príslušníci falošných náboženstiev môžu byť spasení „krstom túžby“.
[1] Quoted by Fr. Jean-Marc Rulleau, Baptism of Desire, pp. 55-56.
[2] Quoted by Fr. Jean-Marc Rulleau, Baptism of Desire, p. 55.
[3] Quoted by Fr. Jean-Marc Rulleau, Baptism of Desire, p. 55.
[4] St. Thomas Aquinas, Summa Theologica, Pt. II-II, Q. 2., A. 7.
[5] St. Thomas Aquinas, Summa Theologica, Pt. II-II, Q. 2., A. 8.