^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Unitatis redintegratio – druhovatikánsky dekrét o ekumenizme
Revolúcia II. vatikánskeho koncilu
Druhý vatikánsky koncil učí hneď na začiatku svojho dekrétu o ekumenizme, že takmer všetci túžia naozaj všeobecnej Cirkvi, ktorej poslaním je obrátiť svet k evanjeliu. Čo je naozaj všeobecná Cirkev, ktorej poslaním je obrátiť svet k Evanjeliu? Pravdaže, je to Katolícka Cirkev, ktorá jediná je jednou pravou Cirkvou Kristovou. Takže o čom teda hovorí II. vatikánsky koncil? Prečo II. vatikánsky koncil učí, že takmer všetci túžia po naozaj všeobecnej Cirkvi Kristovej, keď ju už máme? Odpoveďou je, že II. vatikánsky koncil učí, že ľudia musia po pravej Katolíckej Cirkvi túžiť, pretože učí, že ešte neexistuje! Pre tých, čo pochybujú o tom, že II. vatikánsky koncil tu popiera, že existuje Katolícka Cirkev, zacitujeme výklad tejto pasáže samotným antipápežom Jánom Pavlom II.
Tu vidíme, že sám Ján Pavol II. potvrdil, že túžba po jednej viditeľnej Cirkvi Kristovej je túžbou na oboch stranách – katolíckej i nekatolíckej, čož znamená, že II. vatikánsky koncil vo svojom dekréte o ekumenizme (z ktorého Ján Pavol II. citoval) vskutku túžil po jednej všeobecnej Cirkvi Kristovej. Druhý vatikánsky koncil preto popiera, že Katolícka Cirkev je jednou všeobecnou Cirkvou Kristovou.
Unitatis redintegratio tiež vyhlásilo, že všetci pokrstení, čo sa hlásia ku „kresťanom“, sú v spoločenstve s Cirkvou a majú právo na meno kresťan, pričom sa vôbec nezmieňuje o nevyhnutnosti k spáse, aby sa obrátili na katolícku vieru.
Všimnite si, že II. vatikánsky koncil učí, že títo protestantskí a schizmatickí členovia siekt sú v spoločenstve s Katolíckou Cirkvou (hoci čiastočnom) a sú bratmi tej istej Cirkvi s právom na meno kresťan. Katolícka Cirkev, na druhej strane, učí, že sú mimo cirkevného spoločenstva a jej veriacim sú cudzí. To je v priamom rozpore s učením II. vatikánskeho koncilu:
Nasledujúci citát je z článku, ktorý sa objavil v publikácii, ktorá je veľmi čítaná a plne schválená sektou II. vatikánskeho koncilu, Posol sv. Antona (St. Anthony Messenger). Môžeme vidieť, ako táto „schválená“ publikácia chápala učenie druhovatikánskeho dekrétu o ekumenizme.
Pochopil Renée Druhý vatikánsky koncil nesprávne? Nie, práve sme ukázali, že Unitatis redintegratio vskutku učí práve túto vec. Teraz uvidíme, že popiera, že Cirkev je plne katolícka, a vyhlasuje, že vyššie spomínaným sektám sa dostáva spásy.
Tu, v #4 toho istého dekrétu o ekumenizme, II. vatikánsky koncil popiera, že Cirkev Kristova je plne katolícka! Ak tomu veríte, nemôžete ani len vysloviť Apoštolské vyznanie viery: „Verím v... svätú Cirkev katolícku.“ Museli by ste povedať: „Verím v nie plne katolícku Cirkev.“ Ale prečo by II. vatikánsky koncil vyhlasoval takú absurdnú herézu? Dôvod existuje. Slovo katolícka znamená „všeobecná“. Ako sme už videli, II. vatikánsky koncil odmieta, že Katolícka Cirkev je všeobecnou Cirkvou Kristovou, tým, že učí, že takmer každý túži po všeobecnej Cirkvi, akoby neexistovala.
Náboženstvo II. vatikánskeho koncilu sa drží toho, že Cirkev Kristova je väčšia než Katolícka Cirkev. Keďže druhovatikánsky dekrét o ekumenizme popiera, že Katolícka Cirkev je všeobecnou Cirkvou Kristovou, tým, že túži po tom, aby taká Cirkev existovala, logicky z toho vyplýva, že II. vatikánsky koncil bude učiť, že „Cirkev“ (t. j. všeobecná Katolícka Cirkev) nie je schopná plne uskutočniť svoju katolicitu/všeobecnosť kvôli „rozdelenosti kresťanov“. Inými slovami, podľa jasného učenia II. vatikánskeho koncilu rozpory medzi nespočetnými protestantskými sektami, východnými schizmatickými sektami a Katolíckou Cirkvou všeobecnej Cirkvi (ktorej sme podľa II. vatikánskeho koncilu všetci členmi) prekážajú v plnom uskutočňovaní svojej pravej katolíckosti (všeobecnosti).
Všetko z tohto je jasným potvrdením toho, že II. vatikánsky koncil učil, že heretické a schizmatické sekty tvoria Cirkev Kristovu. Slová Druhého vatikánskeho koncilu o tom, že všeobecnosť Cirkvi Kristovej je narušená rozpormi medzi týmito sektami, by nedávali zmysel, ak by sa nedržal toho, že tieto sekty tvoria časť Cirkvi Kristovej. Majúc toto vysvetlené, budeme citovať pápeža Klementa VI. a pápeža Leva XIII., nech protirečíme tejto príšernej heréze II. vatikánskeho koncilu.
Ako môžeme vidieť, keď heretici Katolícku Cirkev opúšťajú, neporušujú jej všeobecnosť alebo katolíckosť. Jednoducho Cirkev opúšťajú. Ale nie podľa dekrétu o ekumenizme z II. vatikánskeho koncilu:
Podľa tohto komentátora II. vatikánsky koncil učil, že protestanti a schizmatici neboli na vine za to, že opustili Katolícku Cirkev; na vine boli obe strany. Pochopil Daley II. vatikánsky koncil nesprávne? Nie, II. vatikánsky koncil týmto zarážajúcim prehlásením vskutku učí práve toto:
Človek musí nad týmto prehlásením dôkladne pouvažovať, aby pochopil celý dosah jeho zlomyseľnosti. Druhý vatikánsky koncil bez udania akéhokoľvek objasnenia alebo spresnenia vydáva všeobecné vyhlásenie a ospravedlňuje z hriechu rozkolu (t. j. z kacírstva a schizmy) všetkých, čo sa narodili do protestantských a schizmatických spoločenstiev, vyrastajú v nich „vo viere v Krista“. Toto je neuveriteľne heretické. Znamenalo by to, že človek by nemohol obviniť žiadneho protestanta z toho, že je kacír, nech by bol akokoľvek protikatolíckym, ak v takejto sekte narodil! Toto je v priamom rozpore s katolíckym učením, ako sme videli (napr. Leva XIII.). Všetci, čo odmietajú čo i len jednu dogmu katolíckej viery, sú heretici a sú vinní z odtrhnutia sa od pravej Cirkvi.
Pokračujúc ďalej sa dostávame sa k #3 druhovatikánskeho dekrétu o ekumenizme:
Tu objavujeme ďalšiu herézu v #3 dekrétu o ekumenizme. Tvrdí, že „život v milosti“ (posväcujúcej milosti/ospravodlivenie) existuje mimo viditeľných hraníc Katolíckej Cirkvi. Toto je v priamom rozpore so slávnostným učením pápeža Bonifáca VIII. v bule Unam Sanctam.
Druhý vatikánsky koncil protirečil dogme, že mimo Katolíckej Cirkvi niet odpustenia hriechu, tým, že prehlásil, že mimo Katolíckej Cirkvi možno mať život v milosti (ktorý zahŕňa odpustenie hriechov). A v tej istej časti dekrétu o ekumenizme je ďalšia heréza. Druhý vatikánsky koncil neomalene prehlasuje, že tieto spoločenstvá, ktoré opisuje, sú prostriedkami spásy.
Toto je jedna z najhorších heréz II. vatikánskeho koncilu. Predstavuje odmietnutie dogmy mimo Katolíckej Cirkvi niet spásy.
Druhý vatikánsky koncil vo svojom dekréte o ekumenizme tiež učí, že nekatolíci vydávajú svedectvo o Kristovi vyliatím krvi. Nasledujúci odsek implikuje, že v nekatolíckych cirkvách existujú svätí a mučeníci pre Krista, čož je heréza.
Ján Pavol II., vychádzajúc z tohto učenia, túto herézu mnohokrát zopakoval a rozvinul.
Katolícka Cirkev dogmaticky učí, že mimo Cirkvi neexistujú kresťanskí mučeníci.
Druhý vatikánsky koncil vo svojom dekréte o ekumenizme tiež učí, že východní heretici a schizmatici pomáhajú Cirkvi rásť.
Katolícka Cirkev učí, že heretici sú pekelnými bránami.
Ďalšou herézou, ktorá má v druhovatikánskom dekréte o ekumenizme popredné miesto, je nepretržité vyjadrovanie úcty k príslušníkom nekatolíckych náboženstiev.
Katolícka Cirkev nehľadí na príslušníkov nekatolíckych náboženstiev s úctou. Cirkev sa usiluje a dúfa v ich obrátenie, ale tých, čo odmietajú katolícke učenie, odsudzuje a preklína ako kacírskych členov siekt:
Druhovatikánsky dekrét o ekumenizme tiež učí, že v teologických otázkach musíme s nekatolíkmi jednať ako rovný s rovným.
Všimnite si, prosím, ako jasne je znenie druhovatikánskeho dekrétu o ekumenizme odsúdené encyklikou proti ekumenizmu od pápeža Pia XI. Druhý vatikánsky koncil odporúča, aby sme s heretikmi „jednali“ ako rovný s rovným, zatiaľ čo pápež Pius XI. opisuje heretikov ako ochotných „jednať“ s Cirkvou Ríma, ale iba ako „rovný s rovným“! Keď si človek uvedomí, s akou neuveriteľnou explicitnosťou II. vatikánsky koncil protirečil minulému učeniu Magistéria, môže sa len spýtať: písal dokumenty II. vatikánskeho koncilu sám satan?
[1] Decrees of the Ecumenical Councils, 1990, Vol. 2, p. 908.
[2] http://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_decree_19641121_unitatis-redintegratio_en.html)
[3] The Papal Encyclicals, by Claudia Carlen, Raleigh: The Pierian Press, 1990, Vol. 2 (1878-1903), p. 393.
[4] Renee M. Lareau, “ Vatican II for Gen-Xers,” St. Anthony Messenger, November 2005, p. 25.
[5] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 912.
[6] “Cardinal” Ratzinger, Dominus Iesus #17, approved by John Paul II, Aug. 6, 2000.
[7] Denzinger 570a.
[8] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 393.
[9] Michael J. Daley, “The Council’s 16 Documents” St. Anthony Messenger, Nov. 2005, p. 15.
[10] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 910.
[11] Denzinger 468.
[12] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 910.
[13] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), pp. 121-122.
[14] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 578; Denzinger 714.
[15] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 912.
[16] The Encyclicals of John Paul II, Huntington, IN: Our Sunday Visitor Publishing Division, 1996, p. 914.
[17] The Encyclicals of John Paul II, p. 965.
[18] Denzinger 247.
[19] Denzinger 714.
[20] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, pp. 915-916.
[21] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 113.
[22] Denzinger 351.
[23] http://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_decree_19641121_unitatis-redintegratio_en.html
[24] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 233.
[25] Denzinger 246.
[26] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 31.
[27] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 914.
[28] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 315.