^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Verte v dogmu tak, ako bola raz vyhlásená
Existuje len jeden spôsob, ako veriť dogmám: ako ich raz vyhlásila svätá matka Cirkev.
Táto definícia Prvého vatikánskeho koncilu je pre dogmatickú čistotu zásadne dôležitá, pretože hlavný spôsob, akým sa diabol pokúša narušiť Kristove náuky, je taký, že ľudí „donúti“ ustúpiť (vzdialiť sa) od cirkevných dogiem, ako boli raz vyhlásené. Nie je žiaden iný význam dogmy okrem toho, ktorý uvádzajú a vyhlasujú samotné slová, a tak sa diabol snaží, aby ľudia „chápali“ a „vykladali“ tieto slová spôsobom, ktorý je odlišným od toho, ako ich vyhlásila svätá matka Cirkev.
Mnohí z nás sa potýkali s ľuďmi, ktorí sa pokúšali odvysvetliť jasný význam definícií na tému mimo Cirkvi niet spásy slovami: „Musíte im porozumieť.“ To, čo tým v skutočnosti myslia, je, že ich musíte chápať spôsobom odlišným od toho, čo uvádzajú a deklarujú samotné slová. A to je presne to, čo Prvý vatikánsky koncil odsudzuje. Odsudzuje ich vzďaľovanie sa od chápania/významu dogmy, ktorú raz vyhlásila svätá matka Cirkev, k inému významu, pod klamlivým (falošným) názvom „hlbšie chápanie“.
Okrem tých, čo argumentujú tak, že dogmy musíme „pochopiť“ spôsobom odlišným od toho, čo uvádzajú a deklarujú samotné slová, sú aj takí, ktorí, keď im predložíte dogmatické definície na tému mimo Cirkvi niet spásy, povedia: „To je váš výklad.“ Slová dogmatickej formuly neumenšujú na nič iné ako na niekoho osobný výklad. A toto je tiež heréza.
Dogmy viery, ako napríklad mimo Cirkvi niet spásy, sú pravdy padnuté z neba; nie sú to interpretácie. Obviňovať toho, čo sa verne drží týchto právd padnutých z neba, z toho, že si vytvára „osobný výklad“, znamená vyjadriť kacírstvo.
Samým zmyslom dogmatickej DEFINÍCIE je presne a exaktne DEFINOVAŤ to, čo Cirkev myslí pod samotnými slovami formuly. Ak toto [definícia] neurobí týmito samotnými slovami vo vo formule alebo v dokumente (ako hovoria modernisti), potom zlyhala vo svojom hlavnom cieli – definovať – a bola by zbytočná a bezcenná.
Každý, kto tvrdí, že musíme interpretovať alebo porozumieť významu dogmatickej definície spôsobom, ktorý je v rozpore s jej skutočným znením, popiera celý zmysel Petrovho stolca, pápežskej neomylnosti a dogmatických definícií. Tvrdí, že dogmatické definície sú zbytočné, bezcenné a hlúpe a že Cirkev je zbytočná, bezcenná a hlúpa, keď takúto definíciu vytvorila.
Taktiež tí, čo trvajú na tom, že neomylné DEFINÍCIE musia byť interpretované nie neomylnými výrokmi (napr. teológov, katechizmov atď.), popierajú celý zmysel Petrovho stolca. Dogmatické učenie Petrovho stolca (pravdy z neba) podriaďujú prehnodnocovaniu omylných ľudských dokumentov, čím rozvracajú ich autoritu, narúšajú ich integritu a popierajú ich účel.
Čiže neexistuje „striktnejší“ alebo „voľnejší“ výklad dogmy mimo Cirkvi niet spásy, ako to radi zdôrazňujú liberálni heretici; existuje len to, čo Cirkev raz vyhlásila.
[1] Denzinger 1800.
[2] Denzinger 2022.
[3] Denzinger 2054.
[4] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 236.