^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Nové sviatosti: zmeny čo do iných sviatostí
Okrem urobenia zneplatňujúcich zmien čo do omše, obradov ordinácie a biskupskej konsekrácie, ako sme už prebrali, zmenil Pavol VI. obrady všetkých piatich ďalších sviatostí.
KRST
Nový krstný poriadok bol promulgovaný 15. mája 1969. Otázky „Zriekate sa satana?“ a „Veríte...?“ sú teraz adresované „rodičom a krstný rodičom“; už nie sú adresované uchádzačovi o krst. V novom obrade sa uchádzača o krst ani len nepýta, či verí.
V novom obrade už novopokrstené dieťa nedostáva zapálenú sviecu – namiesto toho je daná rodičovi alebo krstnému rodičovi. Novopokrstené dieťa tiež už nedostáva biele rúcho – spomenuté je iba symbolicky. Od uchádzača o krst sa už nevyžaduje urobiť krstný sľub.
Okrem toho sú v novom obrade krstu Pavla VI. vynechané všetky exorcizmy diabla! Prečo by niekto odstránil modlitby exorcizmu? Hoci je satan v textoch zmienený, nie je vyháňaný.
Záver: Pokiaľ osoba krstiaca v novus ordo cirkvi leje vodu a používa podstatnú formu – „Ja ťa krstím v mene Otca i Syna i Ducha Svätého“ – s úmyslom robiť to, čo robí Cirkev, potom je krst platný, napriek týmto iným problémom v okolitom obrade. Avšak tieto zmeny čo do obradu krstu, hoci nie sú nevyhnutné k platnosti, posluhujú k odhaleniu pravého charakteru a úmyslov ľudí, ktorí zrealizovali revolúciu II. vatikánskeho koncilu.
BIRMOVANIE
Nový birmovný poriadok bol promulgovaný 15. augusta 1971. Forma a matéria sviatosti boli zmenené.
Tradičná forma pre sviatosť birmovania je:
Nová forma v novom obrade sviatosti birmovania:
Ako môžeme vidieť, tradičná forma birmovania bola zásadne zmenená. Nová forma v skutočnosti používa formu, ktorá sa používa vo východných rítoch. Prečo by Pavol VI. nahradil tradičnú formu v rímskom ríte formou východného rítu? Význam tejto zmeny uvidíme, keď sa pozrieme na matériu birmovania, ktorá bola tiež zmenená. Väčšina teológov tradične považuje vkladanie rúk a poznačenie a pomazanie čela za blízku matériu birmovania a krizmu z olivového oleja a balzam posvätený biskupom za vzdialenú matériu. V novom obrade birmovania Pavla VI. bolo vkladanie rúk zrušené a olivový olej môžu nahradiť iné rastlinné oleje a namiesto balzamu sa môže použiť akékoľvek korenie!
V Novom zákone bolo vkladanie rúk vždy prítomné pri birmovaní (pozri Sk 8:17, Sk 19:6). Ale v novom obrade birmovania niet žiadneho vkladania rúk. Bolo to zrušené. Toto samo osebe robí nový obrad birmovania Pavla VI. vysoko pochybným. Ďalej, keď je vo východnom obrade birmovania forma vyslovená biskupom, vkladá svoje ruky, takto svojim úkonom doplňujúc slová formy. Avšak v novom obrade, napriek tomu, že sa používa forma východného obradu, slová nie sú doplnené úkonom vkladania rúk ako vo východnom obrade, čož ho robí vysoko pochybným.
Záver: Zvážiac všetky zmeny, platnosť nového birmovania je vysoko pochybná.
SPOVEĎ
Sviatosť pokánia bola zmenená na „slávnosť zmierenia“. Nový poriadok pokánia alebo spovede bol promulgovaný Pavlom VI. 2. decembra 1973. Podstatnou formou nevyhnutnou na to, aby platne vysvätený kňaz niekoho rozhrešil, sú nasledovné slová:
Možno vám to príde ako prekvapenie, ale táto podstatná forma nebola v novom obrade spovede zmenená. Jestvujú niektorí novus ordo kňazi, ktorí nehovoria „Ja ťa rozhrešujem od tvojich hriechov v mene Otca i Syna i Ducha Svätého“, ale používajú nové formy ako napríklad: „Oslobodzujem ťa od každého puta hriechu, pod ktorým si.“ Ak sa použije jedna z týchto odlišných foriem, potom by bola spoveď pochybná.
Avšak ako sme ukázali, „kňazi“ v novus ordo/druhovatikánskych kostoloch, ktorí boli vysvätení v novom obrade ordinácie (promulgovanom 18. júna 1968), nie sú platne vysvätení. Toto znamená, že aj keď novus ordo „kňazi“ používajú podstatnú formu „Ja ťa rozhrešujem od tvojich hriechov v mene Otca i Syna i Ducha Svätého“, ak boli vysvätení v novom ríte, nie sú platnými kňazmi a nemá to žiaden účinok.
Záver: Nový obrad spovede je platný, ale iba ak bol kňaz vysvätený v tradičnom obrade biskupom konsekrovaným v tradičnom obrade – a ak sa drží slov „Ja ťa rozhrešujem od tvojich hriechov v mene Otca i Syna i Ducha Svätého.“
POSLEDNÉ POMAZANIE
Nový obrad posledného pomazania bol promulgovaný 30. novembra 1972. Nový obrad posledného pomazania sa teraz nazýva „pomazanie chorých“, ktoré sa má udeľovať tým, ktorí sú vážne chorí. Výrazu „v nebezpečenstve smrti“ sa vyhýba. Nový obrad sa oveľa viac zaoberá liečením choroby lež prípravou na hodinu smrti. Nové svätenie oleja a vďakyvzdanie za olej obsahujú mnoho pasáží týkajúcich sa telesného uzdravenia. Modlitba za vyhnanie satana je zrušená. A už sa nevzývajú anjeli, anjeli strážni, Matka Božia a sv. Jozef.
TRADIČNÁ FORMA POSLEDNÉHO POMAZANIA
Tradičná forma posledného pomazania je:
NOVÁ FORMA „POMAZANIA CHORÝCH“ (V KATOLÍCKEJ CIRKVI NAZÝVANÉ POSLEDNÉ POMAZANIE)
Človek môže vidieť, že po zmene nová forma nadobudla výrazne odlišný dôraz. Dôraz je teraz na oslobodení od choroby. Už skutočnosť, že sa nový obrad nazýva len „pomazanie chorých“, naznačuje, že človek má myslieť na telesné zotavenie. V dôsledku toho sa nový obrad mnohokrát vysluhuje chorým a starším ľuďom, ktorí nie sú v nebezpečenstve smrti.
Nová forma je nejednoznačná aj v tom, kedy je udelené odpustenie hriechov. Stará forma jasne naznačovala, že Pán týmto pomazaním odpúšťa hriechy. V novej forme sa uvádza „oslobodeného od hriechov“, čo by mohlo znamenať niekedy v budúcnosti.
V novom obrade bola zmenená aj matéria. Naprieč dejinami Cirkvi bol olivový olej matériou sviatosti posledného pomazania. V novom obrade sa avšak namiesto olivového oleja môže použiť akýkoľvek iný rastlinný olej. Namiesto šiestich pomazaní sú predpísané len dve.
Podľa väčšiny teológov používanie akéhokoľvek rastlinného oleja, ktorý si človek vyberie, robí sviatosť neplatnou. Nepoznanie, či je matéria použitá v novom obrade olivovým olejom, je dosť na spôsobenie pochybnosti.
Záver: Nový obrad posledného pomazania je pochybnej platnosti.
MANŽELSTVO
Nový poriadok manželstva bol promulgovaný 19. marca 1969. V novom slávení manželstva boli zmenené takmer všetky modlitby. V tradičnom obrade manželstva bolo predpísané čítanie z Listu Efezanom (5:22-33) stanovujúce podriadenosť manželky manželovi. V novom obrade si možno vybrať z desiatich rôznych čítaní, z ktorých jedno je pasáž z Listu Efezanom, ale v čítaní sa výslovne vynechané verše, ktoré sa zaoberajú podriadenosťou manželky manželovi! Pri spytovaní nevesty a ženícha o ich záväzku viesť pravé kresťanské manželstvo sa nevypočúvajú oddelene, ale spoločne.
Zmenilo sa svadobné požehnanie; zmenilo sa jeho znenie. V súčasnosti sú tiež veľmi rozšírené zmiešané manželstvá, z ktorých mnohé sú neplatné.
Napriek týmto problémom sa forma a matéria sviatosti manželstva nedá zmeniť, pretože matériu tvoria ľudia, ktorí sa berú, a formou je ich vzájomný súhlas. Avšak zmeny čo do obradu sviatosti manželstva opäť ukazujú charakter a zámer tých, ktorí implementovali revolúciu II. vatikánskeho koncilu.
Záver: Nový obrad manželstva je platný, ale tradičný katolík sa nemôže dať zosobášiť podľa nového obradu. Mnohé zo zmiešaných manželstiev, ktoré sú povolené, sú neplatné. Nový obrad manželstva nevzýva Boha. Nový obrad manželstva je používaný na to, aby znečistil katolícke učenie a manželom vnútil falošné presvedčenie. Keďže svedkom Cirkvi v manželstve je kňaz, katolík by sa nemal zosobášiť pred žiadnym kňazom, dokonca ani pred platne vysväteným, ktorý nie je stopercentne katolíkom.
ZHRNUTIE O NOVÝCH SVIATOSTNÝCH OBRADOCH PRE PROTICIRKEV VYTVORENÝCH PAVLOM VI.
Nová omša – neplatná
Nový obrad ordinácie – neplatný
Nový obrad biskupskej konsekrácie – závažne pochybný
Nový obrad krstu – platný
Nový obrad spovede – platný, ak sa ho pridŕža a ak je použitý platne vysväteným kňazom
Nový obrad birmovania – závažne pochybný
Nový obrad posledného pomazania – pochybný
Nový obrad manželstva – platný
Súvisiace články