^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Námietka 5): Cirkev nemôže existovať bez pápeža alebo aspoň nemôže bez pápeža existovať 40. rokov, ako hovoria sedevakantisti...
Odpoveď: Cirkev už roky existovala bez pápeža a deje sa tak vždy, keď pápež zomrie. Cirkev si vo svojich dejinách prešla pápežským interregnom (t. j. obdobím bez pápeža) viac než 200-krát. Najdlhšie pápežské medzivládie (pred druhovatikánskym odpadnutím) bolo medzi pápežom sv. Marcelínom (296 – 304) a pápežom sv. Marcelom (308 – 309). Trvalo viac než tri a pol roka. [1] Okrem toho teológovia učia, že Cirkev môže existovať bez pápeža dokonca aj desaťročia.
OTEC EDMUND JAMES O’REILLY LIKVIDUJE HLAVNÝ ARGUMENT NESEDEVANTISTOV O DĹŽKE PÁPEŽSKÉHO INTERREGNA (OBDOBIA BEZ PÁPEŽA) UČENÍM, ŽE CIRKEV MÔŽE DESAŤROČIA EXISTOVAŤ BEZ PÁPEŽA
Otec Edmund James O’Reilly bol význačný teológ, ktorý žil v dobe I. vatikánskeho koncilu. Píšuc po I. vatikánskom koncile a jeho definíciách o neustálosti pápežského úradu, učil, že Boh by mohol ponechať Cirkev bez pápeža po dobu dlhšiu ako 39 rokov – e. g. počas celého časového rozpätia Veľkej západnej schizmy (1378 – 1417). Tu je citát z rozpravy otca O’Reillyho o Veľkej západnej schizme:
Otec O’Reilly hovorí, že medzivládie (obdobie bez pápeža) pokrývajúce celé obdobie Veľkej západnej schizmy nie je v žiadnom prípade nezlučiteľné s Kristovými prisľúbeniami o svojej Cirkvi. Obdobie, o ktorom hovorí otec O’Reilly, sa začalo v r. 1378 smrťou pápeža Gregora XI. a v podstate sa skončilo v r. 1417 zvolením pápeža Martina V. To by bolo 39-ročné interregnum (obdobie bez pápeža). A otec O’Reilly bol jedným z najvýznačnejších teológov 19. storočia.
Je zrejmé, že otec O’Reilly je na strane tých, ktorí sa odmietaním antipápežov II. vatikánskeho koncilu pridŕžajú možnosti dlhodobého neobsadenia Svätej stolice. V skutočnosti na 287. strane svojej knihy otec O’Reilly dáva toto prorocké varovanie:
Toto je vynikajúci postreh. Otec O’Reilly vysvetľuje, že keby k Veľkej západnej schizme nikdy nedošlo, katolíci by povedali, že taká situácia (traja súperiaci nárokovatelia pápežského stolca bez jasne určenej hlavy po celé desaťročia) je nemožná – presne ako tí, ktorí dnes hovoria, že sedevakantistická „téza“ je nemožná, napriek tomu, že fakty dokazujú, že je pravdivá.
Veľká západná schizma nastala, hovorí otec O’Reilly, a nemáme žiadnu záruku, že sa nestanú horšie veci, ktoré nie sú vylúčené božskými prisľúbeniami. Nejestvuje nič v rozpore s nezlyhajúcnosťou, keď povieme, že od smrti pápeža Pia XII. v r. 1958 sme nemali pápeža. Jestvuje (však) všetko v rozpore s nezlyhajúcnosťou Katolíckej Cirkvi, keď tvrdíme, že praví pápeži mohli promulgovať II. vatikánsky koncil, oficiálne schvaľovať falošné a pohanské náboženstvá, promulgovať protestantskú novú omšu a vyznávať, že nekatolíci sa nemusia obrátiť, aby boli spasení. Ponechanie Cirkvi bez pápeža na značné obdobie Veľkého odpadnutia je trestom, ktorý Boh nášmu pokoleniu uložil pre podlosť sveta.
Odpovede na najčastejšie námietky proti sedevakantizmu
[1] Denzinger 51-52e; Warren H. Carroll, A History of Christendom, Vol. 1 (The Founding of Christendom), p. 494; J.N.D. Kelly, Oxford Dictionary of Popes, Oxford University Press, 2005, p. 25.
[2] Fr. Edmund James O’Reilly, The Relations of the Church to Society – Theological Essays, 1882.
[3] Fr. O’Reilly, The Relations of the Church to Society – Theological Essays, p. 287.
[4] Yves Dupont, Catholic Prophecy, Rockford, IL: Tan Books, 1973, p. 30.