^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Námietka 15): Cirkev a hierarchia budú vždy viditeľné. Ak cirkev II. vatikánskeho koncilu nie je pravou Katolíckou Cirkvou, potom Cirkev a hierarchia už nie sú viditeľné.
Odpoveď: 1) Ľudia nesprávne rozumejú tomu, v čom spočíva viditeľnosť Cirkvi; 2) sekta II. vatikánskeho koncilu nemôže byť viditeľnou Cirkvou Kristovou; a 3) sekta II. vatikánskeho koncilu popiera toto samé učenie o viditeľnosti Cirkvi.
Nikto nepopiera, že Katolícka Cirkev by mohla prestať existovať vo všetkých krajinách sveta okrem jednej. Viditeľnosť Cirkvi si nevyžaduje, aby bolo veriacich alebo hierarchiu vidieť na každom jednom geografickom mieste na zemi. Nikdy tomu tak nebolo. Viditeľnosť Cirkvi sa jednoducho prejavuje skutočnými katolíckymi veriacimi, ktorí navonok vyznávajú jediné pravé náboženstvo, hoci aj keď sa počtom veľmi zmenšia. Títo veriaci, ktorí navonok vyznávajú jediné pravé náboženstvo, vždy zostávajú viditeľnou Cirkvou Kristovou, aj keby boli ich množstvá zmenšené len na hŕstku.
A toto je presne to, čo má podľa predpovedí nastať na konci sveta.
Sám náš Pán naznačuje, že veľkosť Cirkvi sa v posledných dňoch hrozivo zmenší.
Zdá sa, že Apokalypsa svätého Jána naznačuje to isté.
Haydockova verzia Biblie Douay-Rheims, populárna zbierka katolíckych komentárov k Písmu od cteného otca Geo. Leo Haydocka obsahuje nasledujúci komentár k Apokalypse 11:1-2.
Magistérium Katolíckej Cirkvi nikdy neučilo, že aby Cirkev existovala, musí vždy existovať určitý počet biskupov alebo veriacich. Pokiaľ existuje aspoň jeden kňaz alebo biskup a aspoň zopár veriacich, Cirkev a hierarchia sú nažive a viditeľné. Dnes existuje oveľa viac ako hŕstka veriacich, ktorí si udržiavajú nemeniacu sa katolícku vieru. Čiže argument našich odporcov z hľadiska viditeľnosti nemá žiadne opodstatnenie a je v rozpore s proroctvami Svätého Písma.
Ďalej, počas ariánskej krízy bola pravá viera odstránená z celých regiónov do takej miery, že už bolo sotva možné niekde nájsť katolíckych biskupov.
Ariánska heréza sa v 4. storočí tak veľmi rozšírila, že ariáni (ktorí popierali božstvo Kristovo) obsadili takmer všetky katolícke kostoly a javili sa ako legitímna hierarchia v podstate všade.
Situácia bola taká zlá, že sv. Gregor Naziánsky cítil potrebu povedať to, čo by práve dnes mohol povedať katolícky [verný] zvyšok.
Toto obdobie cirkevných dejín preto pre našu dobu dokazuje dôležitý fakt: Ak by si nezlyhajúcne poslanie Cirkvi učiť, spravovať a posväcovať vyžadovalo vládnuceho (t. j. jurisdikčného) biskupa na to, aby bola Cirkev Kristova prítomná a pôsobiaca v určitom biskupstve alebo diecéze, potom by človek musel povedať, že Cirkev Kristova zlyhala na všetkých tých územiach, kde počas ariánskeho kacírstva nebolo vládnuceho katolíckeho biskupa. Avšak je faktom, že v 4. storočí, kedy si veriaci zachovali pravú katolícku vieru, aj v tých biskupstvách, v ktorých biskup upadol do arianizmu, verný katolícky zvyšok tvoril pravú Cirkev Kristovu. V tomto zvyšku Katolícka Cirkev existovala a vytrvala vo svojom poslaní učiť, spravovať posväcovať bez vládnuceho biskupa, takto dokazujúc, že nezlyhajúcnosť a poslanie Kristovej Cirkvi učiť, spravovať a posväcovať si nevyžaduje prítomnosť jurisdikčného biskupa.
Treba tiež poznamenať, že hierarchia môže byť definovaná dvoma spôsobmi: jurisdikčnou hierarchiou a cirkevnou hierarchiou. [7]
Iba tí, ktorí majú riadnu jurisdikciu (t. j. jurisdikciu, ktorá je spojená s úradom), tvoria jurisdikčnú hierarchiu. Na druhej strane všetci platní katolícki kňazi tvoria časti cirkevnej hierarchie. Je možné, že pokiaľ zostáva cirkevná hierarchia, hierarchia existuje.
Nesedevakantisti, ktorí vznášajú túto námietku, nemôžu ukázať na jediného opravdivého katolíckeho biskupa s riadnou jurisdikciou. Na koho chcú ukázať? Ukážu na „biskupa“ Bruskewitza, ktorý počas Svätého týždňa vo svojej vlastnej katedrále organizoval medzináboženskú sederovú večeru so skupinou rabínov? [9] Ukážu na „kardinála“ Mahonyho alebo „kardinála“ Keelera?
Ak je pravda, že niekde musí byť jeden biskup s riadnou jurisdikciou (čož je niečo, čo sa nedokázalo), potom niekde je. Nezmení to však fakt, že Benedikt XVI. a jeho odpadlícki biskupi nie sú katolíkmi, a preto nie sú súčasťou hierarchie. Proti faktu niet argumentu, proti faktu niet argumentu.
Napokon, a čo je možno najdôležitejšie, sekta II. vatikánskeho koncilu odmieta viditeľnosť Katolíckej Cirkvi, takto opäť dokazujúc, že nie je viditeľnou Katolíckou Cirkvou!
Pamätáte si na toto? Hneď na začiatku Dekrétu o ekumenizme II. vatikánsky koncil učí, že takmer každý túži po naozaj všeobecnej a viditeľnej Cirkvi, ktorej poslaním je obrátiť svet k evanjeliu. Opäť, pre tých, čo pochybujú o tom, že II. vatikánsky koncil tu popiera, že existuje Katolícka Cirkev, citujeme výklad tejto pasáže samotným antipápežom Jánom Pavlom II.
Takže ak akceptujete učenie Cirkvi o jej viditeľnosti, je to len ďalší dôvod naviac, prečo odmietnuť sektu II. vatikánskeho koncilu a jej antipápežov.
Mimochodom, myšlienka neviditeľnej Cirkvi – učená sektou II. vatikánskeho koncilu – bola odsúdená najmenej trikrát: pápež Lev XIII., Satis Cognitum (# 3), 29. júna 1896; [12] pápež Pius XI., Mortalium Animos (# 10), 6. januára 1928; [13] pápež Pius XII., Mystici Corporis Christi (# 64), 29. júna 1943. [14]
Okrem toho je tu zaujímavý citát z krízy ohľadom svetskej investitúry (1075 – 1122). Počas tejto krízy zlý kráľ Nemecka, Henrich IV., ustanovil antipápeža (ktorého podporovalo mnoho nemeckých biskupov). Henrich tiež vymenoval svojich vlastných biskupov, ktorí tiež podliehali antipápežovi. Výsledkom boli dvaja biskupi vo väčšine diecéz a obrovský zmätok.
Ide o to, že hoci v súčasnosti máme do činenia s bezprecedentným odpadnutím, Cirkev už zažila zmätočné časy vrátane tých, v ktorých nebolo ľahké určiť pravú hierarchiu.
Odpovede na najčastejšie námietky proti sedevakantizmu
[1] Coll. Selecta SS. Eccl. Patrum, Caillu and Guillou, Vol. 32, pp 411-412.
[2] The Douay-Rheims New Testament with a Catholic Commentary, by Rev. Leo Haydock, Monrovia, CA: Catholic Treasures, 1991, p. 1640.
[3] William Jurgens, The Faith of the Early Fathers, Collegeville, MN: The Liturgical Press, Vol. 2, p. 39.
[4] Jurgens, The Faith of the Early Fathers, Vol. 2, p. 3.
[5] Jurgens, The Faith of the Early Fathers, Vol. 2, p. 158.
[6] Jurgens, The Faith of the Early Fathers, Vol. 2, p. 33.
[7] Donald Attwater, A Catholic Dictionary, “Hierarchy,” Tan Books, p. 229.
[8] The Papal Encyclicals, Vol. 4 (1939-1958), p. 267.
[9] Catholic Family News, January, 1999.
[10] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 2, p. 908.
[11] The Encyclicals of John Paul II, Huntington, IN: Our Sunday Visitor Publishing Division, 1996, p. 918.
[12] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 388.
[13] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 317.
[14] The Papal Encyclicals, Vol. 4 (1939-1958), p. 50.
[15] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 388.
[16] The Catholic Encyclopedia, Vol. 8, 1910, “Investitures,” p. 86