^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu od sestry Faustíny je niečím, čomu sa treba vyhnúť
Sestra Faustína Kowalská a obraz jej pobožnosti k Božiemu milosrdenstvu
V priebehu rokov sme počuli rôzne názory na pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu; nevedeli sme, čo presne si o nej máme myslieť. Faktom je, že v 50. rokoch 20. storočia bola pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu potlačená a denník sestry Faustíny bol na zozname zakázaných kníh. Naprieč svetom ju po II. vatikánskom koncile rehabilitoval až Ján Pavol II. Okrem tohto nás znepokojovalo aj to, že sa zdala byť populárna u charizmatických „katolíkov“ a že to vyzeralo tak, že sa používala ako náhrada Ruženca. Pred istým časom sa jeden z nás rozhodol rýchlo prelistovať viac ako 600-stranovú knihu Božie milosrdenstvo v denníku mojej duše (Divine Mercy in my Soul Diary) od sestry Faustíny Kowalskej. Nižšie uvádzame len zopár zvláštnych vecí, ktoré sme pri tomto skúmaní našli a ktoré boli dostatočné k tomu, aby nás presvedčili o tom, že táto „pobožnosť“ je niečím, čomu sa treba vyhnúť.
Výroky vyššie predstavujú niekoľko problémov. Prvým problémom je propagácia Prijímania na ruku, ktoré náš Pán vraj schvaľuje. Hostia mnohokrát vletí do jej ruky; náš Pán vraj hovorí, že túži po odpočinku v jej rukách. Myslíme si, že ide o diabolskú nástrahu, aby sa Prijímanie na ruku intelektuálne prijalo pred nástupom II. vatikánskeho koncilu.
Po druhé, dozvedáme sa, že na túto sestru sa sype zbytočná chvála. Dozvedáme sa veci, ktoré jej vraj povedal náš Pán a ktoré nenapohámajú pokore, ale márnomyseľnosti – že je v podstate najlepšia vec na svete. Nemyslíme si, že by jej náš Pán niekedy dal pokyn, aby svojmu superiorovi povedala, že je najvernejšou dcérou v celom ráde. Náš Pán by takúto vec mohol povedať superiorovi, ak by chcel, aby to vedel.
Po tretie, dozvedáme sa, že sestre Faustíne bolo povedané, že Božia iskra – ktorá pripraví svet na jeho druhý príchod – vyjde z Poľska! Toto sa vykladalo tak, že Bohom vyvolenou osobou bol Ján Pavol II., ktorý bol z Poľska! Keďže vieme, že Ján Pavol II. bol odpadlík, nekatolícky antipápež, človek, ktorý schvaľoval falošné náboženstvá sveta, opäť nám to ukazuje, že zjavenia sestry Faustíny boli od diabla. V skutočnosti nám to ukazuje, ako veľmi chcel diabol napomôcť podpore Jána Pavla II.
Po štvrté, pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu sa sústredí na milosrdenstvo v dobe, kedy sa ľudstvo čoraz viac približovalo k naplneniu kalicha Božej spravodlivosti. Problémom v tom čase ako i dnes, pravdaže, bolo, že ľudia sa Boha nebáli a naďalej ho urážali. Potrebovali počuť o jeho spravodlivosti. No pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu bola ideálnou bludnou pobožnosťou a posolstvom, ktoré malo ľudí presvedčiť, že sa im dostane Božieho milosrdenstva, aj keď zostanú vo svojich hriechoch; dokonca ľudí nabáda k tomu, aby „uctievali“ jeho milosrdenstvo.
Po piate, a toto je možno najdôležitejšie, vyjavil by Boh novú pobožnosť, ktorá by sa mala odriekať na korálikoch Ruženca krátko po tom, čo jeho Matka prišla do Fatimy, aby vykonala ohromujúci zázrak a okrem iného zjavila nutnosť Ruženca? Konkrétny pokyn, zadelený sestre Faustíne, o pobožnosti k Božiemu milosrdenstvu, ktorá sa mala odriekať na korálikoch Ruženca, podľa nás zavádza jasnú náhradu Ruženca od diabla. A zistili sme, že mnohé duše sa ju modlili takýmto spôsobom. Pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu je dômyselná napodobenina, ktorá tým, že je v mnohých ohľadoch tradičná, slúži diablovi s cieľom, že sa táto protipobožnosť dostane do konzervatívne zmýšľajúcich kruhov, ktoré ju – diabol dúfa – budú používať ako náhradu Ruženca.
Ak zoberieme do úvahy všetky tieto veci, pobožnosť k Božiemu milosrdenstvu je niečím, čomu by sa mali katolíci vyhnúť. Katolíci by sa namiesto toho mali modliť Ruženec navyše alebo krížovú cestu.
Poznámky pod čiarou k 41. kapitole:
[1] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, Stockbridge, MA: Marian Press, 1987, p. 23.
[2] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 89.
[3] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 168.
[4] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 176.
[5] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 191.
[6] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 247.
[7] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 260.
[8] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 347.
[9] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 382.
[10] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 288.
[11] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 400.
[12] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 417.
[13] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 583.
[14] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 602.
[15] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 612.
[16] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 643.
[17] Divine Mercy in My Soul, The Diary of Sr. Faustina, p. 208.