^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Námietka 16): Pápeži II. vatikánskeho koncilu neučili očividnú herézu, pretože ich výroky sú nejednoznačné a vyžadujú si komentár.
Odpoveď: Ten, kto toto namieta, Chris Ferrara, sa ako obvykle úplne mýli. Po prvé, ako sme sa už dozvedeli, existuje mnoho príkladov očividných heréz pokoncilových antipápežov, ktoré si nevyžadujú žiadne vysvetlenie alebo komentár. Po druhé, pápežská autorita nás učí, že niektoré herézy si vyžadujú vysvetlenie, hlboké uvažovanie a analýzu, aby sa odhalili a odsúdili, ako si aj ukážeme.
Predtým, ako tieto dve veci rozvedieme, je potrebné, aby čitateľ preskúmal príklad herézy, ktorú uvádza Ferrara. Ferrara uvádza ako príklad herézu: „Svätá Trojica neexistuje.“ Podľa Ferraru ide o nepopierateľný príklad očividnej herézy. Má pravdu, že tento výrok je heretický, ale všimnite si, že ani v tomto príklade nemáme do činenia s exaktným popretím dogmatickej definície od slova do slova. Pokiaľ je nám známe, neexistuje žiadna dogmatická definícia o Svätej Trojici, ktorá by tvrdila, že „Existuje Svätá Trojica.“ Existujú definície ako napríklad:
Katolíci, pravdaže, okamžite rozoznajú, že výrok „Svätá Trojica neexistuje“ sa rovná priamemu popretiu tejto dogmatickej definície, aj keď dogmatickú definíciu nepopiera od slova doslova. Takže keď uvádza svoj jediný príklad herézy – jediný príklad, ktorý si Ferrara pravdepodobne vymyslel, pretože je presvedčený, že sedevakantisti nedokážu uviesť žiadnu rovnocennú herézu o Trojici od Benedikta XVI. – Ferrara dokazuje naše tvrdenie: výroky, ktoré sa rovnajú priamemu popretiu dogmy, aj keď nie sú exaktným popretím dogmatickej definície od slova do slova, sú príkladmi očividnej herézy.
Čiže tak, ako katolíci okamžite rozpoznajú, že výrok „Svätá Trojica neexistuje“ je očividnou herézou, i keď neexistuje žiadna dogma, ktorá by vyhlasovala pravý opak od slova do slova, tak aj podobne okamžite rozpoznajú, že vyhlásenie Benedikta XVI., že protestantizmus nie je herézou, je, pravdaže, priamym popretím katolíckych dogiem, ktoré odsudzujú protestantské učenia ako herézy. Ďakujeme vám, že ste opäť dokázali naše tvrdenia, pán Ferrara.
Teraz zacitujeme viac než 10 výrokov Benedikta XVI. (a len jeden výrok Jána Pavla II.) a neuvedieme žiaden komentár. Každý, kto je úprimný a čestný, si uvedomí, že sa rovnajú priamemu odmietnutiu katolíckej dogmy bez toho, aby bola potrebná akákoľvek analýza.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Žiaden komentár netreba.
Existuje veľa ďalších, ale tieto predstavujú viac ako desať príkladov očividných heréz, ktoré sa rovnajú priamemu popretiu katolíckej dogmy bez toho, aby bol potrebný nejaký komentár.
CHRIS FERRARA VERZUS PÁPEŽ PIUS VI. O DVOJZNAČNOSTI PRI HERÉZE = KNOKAUT OD PÁPEŽA PIA VI.
Okrem skutočnosti, že existujú očividné herézy antipápežov II. vatikánskeho koncilu, ktoré si nevyžadujú komentár, ako sme videli vyššie, SKUTOČNOSŤ, KTORÁ ÚPLNE OBRACIA FERRAROVE TVRDENIE V TROSKY, je, že pápež Pius VI. učí pravý opak toho, čo učí o heréze a dvojznačnosti Ferarra. Pápež Pius VI. vyhlasuje, že heretici, ako napríklad Nestorius, vždy maskovali svoje herézy a doktrinálne omyly v sebaklame a dvojznačnosti!
Pápež Pius VI. nás učí, že ak niekto zastiera herézu dvojznačnosťou, ako to heretici robili už po stáročia, katolík ho musí prisúdiť k heretickému významu a odsúdiť heretický význam, ktorý sa zastiera dvojznačnosťou! Už len toto obracia celú sériu článkov a námietok proti sedesvakantizmu od Chrisa Ferraru v trosky. (A uvedomte si, prosím, dôležitú nuansu: netvrdíme, že dokumenty alebo vyhlásenia, ktoré sú len dvojznačné a neučia nič v jasnom doktrinálnom rozpore s katolíckou vierou, sú heretické; nie, spolu s pápežom Piom VI. tvrdíme, že dokumenty, ktoré obsahujú heretické vyhlásenia alebo tvrdenia, ktoré sú v jasnom rozpore s katolíckou dogmou („šokujúce tvrdenia“ podľa Pia VI.), ale ktoré spolu s týmito heretickými vyhláseniami obsahujú aj protirečenia a dvojznačnosť, sú stále rovnako heretické napriek dvojznačnosti a protirečenia, ktoré herézu sprevádzajú. Príkladom môže byť údajný „katolík“, ktorý trvale podporuje potraty, ale niekedy povie, že uznáva cirkevné učenie o potratoch. Táto osoba je zjavným heretikom napriek protirečeniu a dvojznačnosti, ktorú implikuje jej postoj. Ďalším príkladom by bol človek, ktorý tvrdí, že by sme nemali obracať protestantov (očividná heréza), ale zároveň tvrdí aj to, že jedine Katolícka Cirkev predstavuje úplnosť kresťanskej viery, ktorú by mali všetci prijať. Je očividným heretikom napriek tomu, že sa zdá, že druhé tvrdenie je v rozpore s prvým tvrdením. Heretici sú nečestní a klamári, a tak sa často pokúšajú popierať alebo zmierňovať pohoršlivosť svojich heréz rafinovanou taktikou protirečení a sprievodnej dvojznačnosti; toto tvrdí pápež Pius VI.).
Všimnite si, ako priamo Chris Ferrara odporuje učeniu pápeža Pia VI.
Ide o najtrestuhodnejšiu techniku, ako vtláčať doktrinálne omyly, a techniku dávno odsúdenú naším predchodcom svätým Celestínom, ktorý ju objavil používanú v spisoch Nestoria, biskupa Konštantínopola, a ktorú odhalil, aby ju odsúdil s najväčšou možnou tvrdosťou.“
Je zjavné, že pápež Pius VI. má pravdu a Chris Ferrara sa úplne mýli. Všimnite si, že Pius VI. tiež hovorí, že niektoré z týchto doktrinálnych omylov (ktoré sú v tomto prípade tiež herézami, keďže má mysli herézy arcihetika Nestoria) sa odhalili až vďaka dôkladnému preskúmaniu a analýze!
Ale uvažovali sme, že takáto analýza a štúdium nebudú potrebné pre očividné popretia katolíckeho učenia? To povedal Chris Ferrara.
Chris Ferrara sa nemôže mýliť viacej. Heretici zvádzajú prostredníctvom protirečení a dvojznačnosti, pretože samotná heréza je lož a protirečenie.
Všimnite si, že herézy sa objavujú vďaka otvoreným a neklamným heretikom ako aj vďaka prešibaným podvodníkom, akým je napríklad Benedikt XVI., ktorý k svojim zarážajúcim a nepopierateľným herézam vmiešava aj konzervatívne vyjadrenia a skutky. Tento fakt preukazuje aj skutočnosť, že arciheretik Arius si zaobstaral schválenie od Konštantína, keď mu dal nejednoznačné vyznanie viery. Svätý Atanáz sa však oklamať nedal a odmietol považovať ho za katolíka.
Podľa Chrisa Ferraru mali katolíci prijať Krista-zapierajúceho Aria za katolíka, ako to urobil Konštantín, pretože jeho vyznanie bolo nejednoznačné. Chris Ferrara je dokonalým Satanovým poskokom; všetko, čo diablovi stačí, aby heretik urobil po vyučovaní svojej herézy, je, aby ju okorenil troškou dvojznačnosti a opepril troškou protirečenia, a už bude svetu hovoriť, aby nasledoval heretika a zostal pod jeho záštitou. A práve takto sa diablovi tak úspešne darí udržiavať ľudí v odpadlíckej, evidentne heretickej sekte II. vatikánskeho koncilu. Ľudia uvidia zopár konzervatívnych vyjadrení alebo skutkov heretikov a presviedčajú sa, že nemôžu byť zlomyseľnými heretikmi, hoci všade okolo seba popierajú a nivočia vieru, ako sme už dokázali. Takýmto spôsobom diabol víťazí.
Aby sme ešte viac demonštrovali „vyloženú absurditu“ „teológie“ Chrisa Ferraru, Janko Mrkvička by mohol napísať dokument, ktorý by opakovane popieral, že Panna Mária je nepoškvrnená, a potom by na konci vyhlasoval, že potvrdzuje učenie Cirkvi o nepoškvrnenom počatí, pričom dokument by nebol očividne heretickým, pretože by obsahoval „protirečenie“. Môže byť niečo hlúpejšie? Ferrara aplikuje túto bludnú teológiu, ktorá je v priamom rozpore s učením pápeža Pia VI. (ako sme sa už dozvedeli vyššie), na svoju analýzu druhovatikánskej deklarácie o náboženskej slobode.
Druhovatikánska deklarácia o náboženskej slobode obsahuje jasnú herézu proti dogme Cirkvi, že štát má právo potláčať verejné prejavy falošných náboženstiev. Skutočnosť, že druhovatikánska deklarácia o náboženskej slobode tvrdí, že „ponecháva tradičnú katolícku náuku nedotknutú“, vôbec nič neznamená. Presne to isté hovorili „starokatolíci“, ako aj heretici naprieč dejinami.
Podľa Ferraru, je teda skutočnosť, že „starokatolíci“ sú heretikmi, mylná, pretože opakovane vyhlasujú, že sú zapálení pre čistotu katolíckej náuky, a otvorene deklarujú, že neodmietajú katolícke učenie. Avšak nie, Katolícka Cirkev učí, že sú evidentnými heretikmi, a všetci, čo sa držia ich učení a ich sekty, sú považovaní za heretikov.
Vidíme, že „teológia“ Chrisa Ferraru je v priamom rozpore nielen s učením pápežov, ale aj so zdravým rozumom. V skutočnosti satanskú idiotskosť Ferrarovho postoja (a postoja mnohých ďalších), že druhovatikánski odpadlícki a antipápeži nie sú očividnými heretikmi, pretože si niekedy protirečia a popri svojich zarážajúcich herézach využívajú dvojznačnosť – možno najlepšie ilustruje preskúmanie prípadu odpadlíka Johna Kerryho.
Nepochybujeme, že takmer všetci, čo čítajú tento článok, si myslia, že John Kerry nie je katolíkom. Dokonca aj ľudia z Františkánskej univerzity pripúšťajú, že: „Nemôžete byť katolíkom a za potraty,“ ako to deklarovali ich tabule, keď rečnil v Ohio. John Kerry však vyhlasuje, že akceptuje katolícke učenie, hoci trvalo hlasuje za potraty.
Počas prezidentskej debaty s Georgeom W. Bushom z r. 2004 John Kerry vyhlásil: „Nemôžem vnucovať svoj článok viery niekomu inému.“ Postrehli ste to? John Kerry verejne vyhlásil, že cirkevné učenie proti potratom je jeho článkom viery, ale že jednoducho ho nemôže uplatňovať alebo vynucovať vo verejnej sfére. Jeho argument je absurdný, je to lož, protirečenie, pravdaže – ako všetky herézy. Ale podľa Chrisa Ferraru sa John Kerry musí považovať za katolíka, veď o niečom, čo:
Vidíme, že toto tvrdenie je čírym nezmyslom. Ak by bolo pravdivé, potom o Johnovi Kerrym sotva možno povedať, že je očividným heretikom, keď verejne potvrdzuje, že cirkevné učenie proti potratom je jeho článkom viery, ale protirečí tomu, keď neoblomne podporuje potraty. John Kerry sa podľa opovrhnutiahodného prekrúcania katolíckeho učenia, inšpirovaného satanom, ktoré heretik Chris Ferrara šíri v „tradičných“ publikáciách, musí považovať za katolíka. Takýto záver tiež uvádza Ferraru do nezhody s ďalším jeho kolegom a dobrým priateľom Michaelom Mattom, ktorý jasne vyhlásil (na základe svojej vlastnej autority, keďže to nevyhlásil jeho „pápež“), že John Kerry je odpadlík.
Zdá sa, že Ferrara a Matt si majú o čom pohovoriť. A naozaj, prípad Johna Kerryho dokazuje podstatu veci, lebo ak nemôžete povedať, že Benedikta XVI., ktorý sa aktívne zúčastňuje na židovských „bohoslužbách“, ktorý neverí, že Ježiš nutne je Mesiášom a Božím Synom, ktorý učí, že by sme nemali obrátiť protestantov, ktorý bol zasvätený do islamu atď., nemožno považovať za heretika, potom nemáte vôbec žiadne ospravedlnenie pre označenie Johna Kerryho za heretika. V skutočnosti dogmy, ktoré popiera Benedikt XVI., boli definované oveľa viac ráz než dogma, ktorú popiera Kerry.
Odpovede na najčastejšie námietky proti sedevakantizmu
[1] Chris Ferrara, Catholic Family News, “Opposing the Sedevacantist Enterprise, Part II,” Oct. 2005, p. 8.
[2] Denzinger 461.
[3] Benedict XVI, The Meaning of Christian Brotherhood, pp. 87-88.
[4] Benedict XVI, Theological Highlights of Vatican II, New York: Paulist Press, 1966, pp. 61, 68.
[5] Benedict XVI, Principles of Catholic Theology (1982), pp. 197-198.
[6] “Cardinal” Joseph Ratzinger, God and the World, Ignatius Press, 2000, p. 209.
[7] “Cardinal” Ratzinger, Principles of Catholic Theology, p. 377.
[8] “Cardinal” Ratzinger, Principles of Catholic Theology, p. 202.
[9] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/h/dokumenty-a-vyhlasenia/p/dokumenty-papezov/c/ut-unum-sint
[10] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Principles of Catholic Theology, p. 381.
[11] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Co-Workers of the Truth, Ignatius Press, 1990, p. 217.
[12] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Co-Workers of the Truth, p. 29.
[13] “Cardinal” Joseph Ratzinger, Introduction to Christianity, Ignatius Press, 2004, p. 349.
[14] The Jewish People and the Holy Scriptures in the Christian Bible, Section II, A, Prefaced by Benedict XVI, www.vatican.va.
[15] Chris Ferrara, The Remnant, Forest Lake, MN, Sept. 30, 2005, p. 18.
[16] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 294.
[17] Abbot Ricciotti, The Age of Martyrs, Tan Books, p. 275; see also Fr. Laux, Church History, Tan Books, 1989, p. 113; Warren H. Carroll, A History of Christendom, Vol. 2 (The Building of Christendom), p. 18.
[18] Chris Ferrara, Catholic Family News, “Opposing the Sedevacantist Enterprise, Part II,” Oct. 2005, p. 25.
[19] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 451.
[20] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), pp. 451-452.
[21] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 414.
[22] Chris Ferrara, Catholic Family News, Oct. 2005, p. 25.
[23] Michael Matt, The Remnant, April 15, 2004, p. 5.