^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Ján Pavol II. bol Antikrist
Herézy Jána Pavla II.
(Toto je odkaz na našu sekciu o Jánovi Pavlovi II., ktorá obsahuje jeho najhoršie herézy, mapuje jeho minulosť falošného ekumenizmu a obsahuje mnoho farebných obrázkov; je nevyhnutná na prečítanie.)
Video: “Saint” John Paul II Exposed (1 hodina 28 minút)
Ján Pavol II. hlásal evanjelium Antikrista (pozri článok nižšie)
Tento článok nižšie sa zameriava na jednu herézu, ktorú hlásal Ján Pavol II.: že každý človek je Ježiš Kristus. Tento článok obsahuje šokujúci dôkaz, že Ján Pavol II. hlásal, že každý človek je Boh, priamo vo Vatikáne, a ako je to vyslovene v súlade s definíciou „Antikrista“ z Biblie.
Antikristovský kódex: Šokujúca pravda, že Jána Pavol II. hlásal, že človek je Boh – náuku Antikrista – priamo vo Vatikáne
Ján Pavol II. sedí v Izraeli 24. marca 2000 v kresle s obráteným krížom nad svojou hlavou. Tým, čo by sa pokúšali ospravedlniť tento nehorázny a veľavravný čin poukazovaním na to, že sv. Peter bol ukrižovaný dole hlavou, odpovedáme, že ide o márny pokus obhájiť neobhájiteľné. Keď to Ján Pavol II. urobil, nebolo to na jeden zo sviatkov sv. Petra a ani sa nekonala žiadna spomienková oslava sv. Petra. Obrátený kríž je jedným z najvýznamnejších symbolov satanizmu, čož dokladuje to, ako ho používajú okultisti, satanistické rockové skupiny a rituálni vrahovia. Práve preto Ján Pavol II. sedel s týmto symbolom nad svojou hlavou.
Ján Pavol II. v Detroite predtým, ako sa z neho stal antipápež, nosiaci obrátený kríž
Obsah tohto článku:
Antipápež Ján Pavol II. hlásal, že:
1. Panna Mária prorokovala, že Rím sa stane sídlom Antikrista
Ako sme sa už dozvedeli, 19. septembra 1846 sa blahoslavená Panna Mária zjavila v La Salette vo Francúzsku a predpovedala, že:
Naša Pani výslovne predpovedala, že Rím stratí katolícku vieru, upadne do apostázy od pravej Kristovej Cirkvi a stane sa sídlom Antikrista. No kto je antikrist?
↑Ísť späť na menu
2. Antikrist definovaný
Slovo antikrist sa v celom Svätom Písme spomína iba štyri razy. Slovo antikrist sa vôbec nespomína v Apokalypse a nespomína ho sv. Pavol (ktorý používa iba výrazy „syn zatratenia“ a „človek hriechu“). Slovo antikrist spomína vo svojich epištolách iba sv. Ján apoštol.
Preto sa pri hľadaní definície Antikrista musíme najprv pozrieť na epištoly sv. Jána, nie na Apokalypsu; lebo sv. Ján slovo Antikrist používa a definuje, kým Apokalypsa nie. Sú štyri razy, kedy sv. Ján používa slovo Antikrist, pričom ho definuje iba dvakrát. Dve definície Antikrista, ktoré sv. Ján uvádza, sú najdôležitejšími čiastkami dôkazov, ktoré existujú pri identifikovaní toho, kým Antikrist skutočne je, pretože Sväté Písmo je vnuknuté, neomylné a bezchybné Božie Slovo. Preto je definícia Antikrista podľa Svätého Písma neomylne tou správnou.
Obe definície Antikrista sa týkajú popretia pravdy o tom, kým je Ježiš Kristus. Pravda o našom Pánovi Ježišovi Kristovi a pravda o Najsvätejšej Trojici predstavujú samotné základy kresťanského náboženstva. Sú to najdôležitejšie pravdy vo vesmíre.
Toto je dôvodom, prečo rané koncily Katolíckej Cirkvi odsúdili s najväčším možným nasadením aj tie najmenšie odklony od pravdy o Ježišovi Kristovi alebo Trojici. A toto je dôvodom, prečo najväčší nepriatelia Ježiša Krista v dejinách neboli tí ľudia, ktorí spôsobili nasledovníkom Krista dočasné ublíženie, ale tí, ktorí boli najefektívnejší a najrúhavejší pri útočení na pravdu o Ježišovi Kristovi – ktorá je samotným základom večnej spásy človeka.
Čiže Sväté Písmo pri definovaní „Antikrista“ hovorí o konkrétnom útoku na pravdu o Ježišovi Kristovi, o konkrétnom útoku na pravdu o Bohočloveku. Sväté Písmo sa výslovne zmieňuje o rozpúšťaní Ježiša (1 Jn 4:2-3) a popretí, že Ježiš je Kristus (1 Jn 2:22). Tieto dve veci podľa Svätého Písma predstavujú poznávaciu charakteristiku Antikrista a tieto dve veci jasne narážajú na útok na pravdu o vtelení Božieho Syna.
Jedným z prvých a najnechválnejšie známych mužov v dejinách Cirkvi, ktorý prekrútil náuku vtelení, bol heretik Nestorius z 5. storočia, ktorého v r. 431 odsúdil Efezský koncil. Prípad heretika Nestoria je veľmi dôležitý pri identifikovaní Antikrista a toho, ako sa zmocnil Vatikánu, ako uvidíme, pretože heréza Nestoria bola konkrétnou herézou, ktorá sedí s definíciou Antikrista podľa Biblie.
Nestorius bol heretik, ktorý sa pokúsil rozpustiť Krista (1 Jn 4:2-3), a učinil tak prekrútením pravdy o vtelení.
Pápež Pius XI. tu potvrdzuje, že Nestoriova heréza bola konkrétnou náukou Antikrista – išlo o pokus rozpustiť osobu Ježiša Krista, čož je podľa Písma znakom Antikrista. Majte tento fakt na mysli (že Nestoriova náuka „rozpúšťania Krista“ bola konkrétnou náukou Antikrista tak, ako ju opísalo Sväté Písmo), keďže to bude čoskoro obzvlášť relevantné.
Čím však bola táto Nestoriova náuka? Ako Nestorius „ROZPUSTIL“ Ježiša a takto robiac sa stal tým, čo sv. Ján definuje ako „Antikrist“? Aby sme pochopili Nestoriovu náuku, veľmi stručne musíme zopakovať katolícku pravdu o vtelení.
Katolícka Cirkev učí, že večné Slovo –Boží Syn – druhá osoba Najsvätejšej Trojice – si vzala ľudskú prirodzenosť a skutočne sa stala človekom. Evanjelium sv. Jána 1:14: „A Slovo sa telom stalo a prebývalo medzi nami.“
Náš Pán Ježiš Kristus je večné Slovo, ktoré sa stalo telom. Skutočne je Bohom a skutočne je aj človekom. Je jedným Kristom – jednou božskou osobou s dvoma prirodzenosťami.
Nestorius však odmietol, že náš Pán Ježiš Kristus je jednou osobou. Nestorius bohorúhačsky rozpustil Krista do dvoch osôb. Nestorius sa bohorúhačsky držal toho, že Boží Syn sa pri vtelení nestal človekom, ale že Boží Syn sa určitým spôsobom zjednotil s človekom zvaným Ježiš.
A zastávaním názoru, že Boží Syn sa nestal človekom, ale že sa vtelením spojil s človekom zvaným Ježiš, Nestorius nášho Pána Ježiša Krista rozpustil alebo rozdelil do dvoch osôb.
A tým, že Nestoriovo antikristovské učenie nášho Pána Ježiša Krista rozpustilo alebo rozdelilo do dvoch osôb, logicky viedlo k uctievaniu dvoch Kristov a v dôsledku tohto zaviedlo UCTIEVANIE ČLOVEKA!
Dogmatický Druhý carihradský koncil v tomto neuveriteľnom citáte učí, že bohorúhačské rozpúšťanie Krista do dvoch osôb Nestoriovým názorom na vtelenie viedlo k uctievaniu dvoch synov a v dôsledku tohto zaviedlo UCTIEVANIE ČLOVEKA. Opakujeme, NESTORIOV HERETICKÝ POHĽAD NA VTELENIE VIEDOL K UCTIEVANIU DVOCH SYNOV A V DÔSLEDKU TOHTO ZAVIEDOL UCTIEVANIE ČLOVEKA. Toto je práve tá náuka, ktorú sv. Ján opísal ako náuku Antikrista. Znie to povedome?
Áno, antipápež Ján Pavol II. hlásal herézu Nestoria – tú samú náuku Antikrista. Hlásal rozpúšťanie Ježiša pri vtelení, ktoré vedie k uctievaniu mnohých Kristov a k uctievaniu človeka!
Antipápež Ján Pavol II. tu vo svojej prvej encyklike, Redemptor hominis, explicitne zadefinoval Evanjelium, radostnú zvesť a kresťanstvo ako hlboký úžas nad človekom. Evanjelium predstavuje život Ježiša Krista! Tým, že antipápež Ján Pavol II. píše, že Evanjelium, radostná zvesť a kresťanstvo je hlbokým úžasom nad každým človekom, naznačuje, že každý človek je Ježiš Kristus, ktorému sa kresťania klaňajú. A toto uctievanie každého človeka ako Krista pramení z učenia antipápeža Jána Pavla II., že Boží Syn sa pri vtelení spojil s každým človekom!
Okrem toho, hoci je podobnosť medzi Nestoriom a antipápežom Jánom Pavlom II. nepopierateľná, je medzi nimi zásadný rozdiel. Jestvuje zásadný rozdiel medzi predbežným antikristom, Nestoriom, a antipápežom Jánom Pavlom II., ktorého náuka predstavuje naplnenie proroctva Panny Márie, že Rím sa stane sídlom Antikrista. Rozdielom je, že kázanie antipápeža Jána Pavla II. bolo šesťmiliárdkrát horšie. Nestorius rozpustil Ježiša do dvoch (čož viedlo k uctievaniu dvoch Kristov), kým antipápež Ján Pavol II. rozpustil Ježiša do šiestich miliárd, čož malo za následok uctievanie šiestich miliárd Kristov.
Tu máme antipápeža Jána Pavla II., ako s príčinnou a účinkovou presnosťou objasňuje svoje rozpúšťanie Ježiša (svoje antikristovské učenie) a svoje uctievanie človeka. Hovorí nám, že preto, lebo Boží Syn sa vtelením spojil s každým človekom, to jest preto, lebo Boží Syn sa vtelením rozpustil do každého človeka, názov pre kresťanstvo je hlboký úžas nad každým človekom; pretože na základe tejto udalosti je každý človek Ježišom Kristom. Každý človek je skutočne Božím Synom a skutočne človekom. V tomto článku dokážeme, že táto antikristovská náuka, že každý človek sa pri vtelení stal Božím Synom, a preto je Ježišom Kristom, je to, čo antipápež Ján Pavol II. hlásal svetu.
↑Ísť späť na menu
3. Každý človek si musí privlastniť vtelenie
Hneď predtým, ako vo svojej prvej encyklike Redemptor hominis definoval kresťanstvo ako hlboký úžas nad človekom, antipápež Ján Pavol II. napísal nasledovné:
Prisvojiť si niečo znamená „privlastniť si to.“ [12] Asimilovať niečo znamená vstrebať to. Antipápež Ján Pavol II. tu teda hovorí, že človek si musí privlastniť vtelenie (to jest musí si privlastniť skutočnosť, že Boh sa stal človekom), aby našiel sám seba. Toto znamená, že človek musí pochopiť, že je Bohočlovekom, aby našiel sám seba.
Keď sa toto v človeku uskutoční, podľa antipápeža Jána Pavla II. bude človek vlastniť nielen adoráciu Boha, „ale taj hlboký úžas nad sebou samým,“ pretože zistí, že aj on je Kristus, Boží Syn, ktorý sa stal človekom. Toto je dôvodom, prečo antipápež Ján Pavol II. v hneď nasledujúcom odseku svojej encykliky zadefinoval kresťanstvo ako hlboký úžas nad každým človekom (už citované).
Okrem toho antipápež Ján Pavol II. svoje dôležité posolstvo (o privlastňovaní si vtelenia, aby človek našiel seba samého) viacerokrát vo svojich spisoch (Catechesi tradendae #61; Veritatis splendor #8) zopakoval, pretože, ako sme si už ukázali, predstavuje základ celého evanjelia Antikrista.
Antipápež Ján Pavol II. teda najmenej trikrát vo svojich spisoch učil, že človek si musí privlastniť vtelenie, aby našiel seba samého. A hneď po tom, ako to antipápež Ján Pavol II. v Redemptor hominis spomenie, to, čo skutočne myslí potvrdzuje tým, že kresťanstvo definuje ako hlboký úžas nad každým človekom, čím potvrdzuje, že toto uctievanie každého človeka priamo vyplýva z vtelenia.
↑Ísť späť na menu
4. Evanjelium je radostná zvesť o človeku
Antipápež Ján Pavol II. definoval Evanjelium ako hlboký úžas nad človekom vo svojej prvej encyklike a veľakrát inokedy. No antipápež Ján Pavol II. taktiež Evanjelium zadefinoval ako radostná zvesť o Ježišovi Kristovi. Zadefinoval ho oboma spôsobmi, pretože jeho posolstvom bolo, že každý človek je Ježišom Kristom.
Antipápež Ján Pavol II. svetu hlásal, že človek a Ježiš sú jedno a to isté a že evanjelium je pravdou o Ježišovi a tiež pravdou o každom človeku. Nasledujúci citát je vskutku obzvlášť veľavravný.
V prvom rade si všimnite odkaz na Redemptor hominis #10, ktorý antipápež Ján Pavol II. uvádza. Redemptor hominis #10 je miesto, kde antipápež Ján Pavol II. Evanjelium a kresťanstvo pôvodne zadefinoval ako hlboký úžas nad človekom.
Po druhé, antipápež Ján Pavol II. hneď pred uvedením tohto odkazu píše, že vidieť pravdu Krista znamená s hlbokým úžasom precítiť hodnotu a dôstojnosť každej ľudskej bytosti. Inými slovami, VIDIEŤ PRAVDU KRISTA ZNAMENÁ PRECÍTIŤ KAŽDÉHO ČLOVEKA a toto je radostná zvesť evanjelia – podľa antipápeža Jána Pavla II. Toto znamená, že každý človek je Ježiš Kristus.
Jednou z najvychýrenejších encyklík antipápeža Jána Pavla II. je Evangelium vitae z r. 1995. Evangelium vitae znamená evanjelium života.
Tuná v Evangelium vitae #29 antipápež Ján Pavol II. definuje evanjelium života; hovorí, že je samotným Ježišom. Ale sledujte toto.
Antipápež Ján Pavol II. nám práve povedal, že evanjeliom života je Ježiš, a tu nám hovorí, že evanjelium života je tiež evanjeliom ľudskej dôstojnosti. Jasne hovorí, že ohlasovanie Ježiša je tiež ohlasovaním každého človeka; sú jediným a nerozdielnym zvestovaním.
↑Ísť späť na menu
5. Človek je Kristus, Syn živého Boha
V 16. kapitole Evanjelia podľa sv. Matúša je zaznamenaná jedna z najdôležitejších udalostí v histórii kresťanstva.
Počas tohto dramatického okamihu dejín spásy sv. Peter vyznal pravdu, ktorá predstavuje jadro evanjelia. Správne vyznal, že Ježiš je Kristus, Syn živého Boha.
Antipápež Ján Pavol II. sa vo svojej úplne prvej homílii vyjadril k týmto slovám, ktoré sv. Peter vyslovil o našom Pánovi Ježišovi Kristovi.
Antipápež Ján Pavol II. vo svojej úplne prvej antipápežskej homílii v r. 1978, práve v tom prejave, ktorý navždy poznačí začiatok jeho pastierskeho úradovania, v nedeľu 22. októbra 1978 svetu prehlásil, že ČLOVEK je Kristus, Syn živého Boha! Dokonca povedal, že toto je „nová pravda“ – nová pravda, ktorú prišiel vyjaviť. „Ty si Kristus, Syn živého Boha,“ slová, ktoré sv. Peter vyslovil o našom Pánovi Ježišovi Kristovi, sú slová, ktoré podľa antipápeža Jána Pavla II. opisujú pravdu o človeku.
A nie je to žiadna náhoda, že Ján Pavol II. urobil toto vyhlásenie vo svojej úplne prvej antipápežskej homílii. Prišiel sem hlásať človeka na mieste Krista, a tak svoju antikristovskú náuku vykladal od samotného začiatku! Ľudia nemôžu podceniť význam tohto prejavu.
Charakteristickým znakom Antikrista, človeka na mieste Boha, bol charakteristický znak antipápeža Jána Pavla II. Prišiel sem nahradiť Evanjelium Ježiša Krista evanjeliom človeka na mieste Krista; prišiel sem nahradiť pravdu o Ježišovi Kristovi pravdou o človeku.
↑Ísť späť na menu
6. Pravda o človeku je, že je Ježiš Kristus
V spisoch antipápeža Jána Pavla II. nájdeme nespočetné množstvo zmienok o človeku. V jeho spisoch však nájdeme aj nespočetné množstvo zmienok o „pravde o človeku“ a „celej pravde o človeku“. Teraz už vieme, čo mal antipápež Ján Pavol II. na mysli, keď hovoril o tejto „pravde o človeku“. Bolo to, že pravdou o človeku je, že je Ježišom Kristom.
Antipápež Ján Pavol II. nám tu explicitne hovorí, že Kristus je Pravdou o človeku. Toto znamená, že pravdou o človeku je, že je Ježišom Kristom.
V piatom vydaní nášho časopisu citujeme veľa ďalších textov, v ktorých Ján Pavol II. naznačuje – niekedy veľmi rafinovaným spôsobom – že „pravda o človeku“ je, že je Kristus. Odkazujeme vás na tieto texty a video na našej webstránke (www.mostholyfamilymonastery.com), pretože musíme sa posunúť ďalej.
↑Ísť späť na menu
7. A slovo sa telom stalo v každom človeku
V Evanjeliu podľa Jána 1:14 čítame o vtelení Božieho Syna, „A slovo sa telom stalo a prebývalo medzi nami.“ Tuná je to, čo nám prišiel o týchto slovách povedať antipápež Ján Pavol II.
Antipápež Ján Pavol II. tu cituje slová z Evanjelia podľa Jána 1:14 a hovorí, že slovo stávajúce sa telom znamená vzatie si všetkého tela, celého ľudstva. Toto doslova znamená, že Boží Syn sa stal všetkým telom, celým ľudstvom. A toto je dôvod, prečo antipápež Ján Pavol II. hovorí nasledovné:
Antipápež Ján Pavol II. tu potvrdzuje svoje učenie, ktoré vyložil v encyklike o Duchu Svätom #50. Pretože sa Slovo stalo telom v prípade celého ľudstva, je to v tele KAŽDEJ OSOBY, kde Kristus zjavuje seba samého. Podľa antipápeža Jána Pavla II. je každá osoba Slovom, ktoré sa stalo telom. Všimnite si, ako dokonca uvádza slovo „telo“ do úvodzoviek, výslovne naznačujúc, že každá osoba je „Slovo, ktoré sa telom stalo“ z Evanjelia podľa Jána 1:14.
↑Ísť späť na menu
8. Vtelenie je pravdou o človeku
Toto znamená, že človek je vtelené Slovo.
Toto znamená, že každý človek objaví, že je Bohom v ľudskom tele.
Antipápež Ján Pavol II. tu nehorázne očividne tvrdí, že pozeraním sa na Bohočloveka, človek objaví sám seba.
↑Ísť späť na menu
9. Tajomstvo Slova, ktoré sa stalo telom, je tajomstvo človeka
Antipápež Ján Pavol II. vyslovil tento výrok stovkykrát. Povedal nám, že je to iba v TAJOMSTVE Slova, ktoré sa stalo telom – to znamená povedať, iba v tajomstve Bohočloveka – kedy sa vyjasňuje tajomstvo každého človeka, pretože podľa náuky Antikrista, ktorú hlásal, je každý človek Bohočlovekom. Všimnite si, že antipápež Ján Pavol II. nepovedal, že je to v učení Slova, ktoré sa stalo telom, kedy sa vyjasňuje tajomstvo človeka, ale v tajomstve vteleného Slova – tajomstve samotného Bohočloveka – nášho Pána Ježiša Krista.
↑Ísť späť na menu
10. Mária je požehnaná, pretože mala vieru v človeka
V Evanjeliu podľa Lukáša 1:45 Alžbeta hovorí k Márii:
V Evanjeliu podľa Lukáša 1:45 čítame, že Alžbeta chválila Máriu pre jej vieru v Pána. Tuná je to, čo o tejto udalosti povedal antipápež Ján Pavol II.
Evanjelium podľa Lukáša 1:45 nám hovorí, že Mária verila Pánovi. Antipápež Ján Pavol II. nám v homílii vyjadrujúcej sa k Evanjeliu podľa Lukáša 1:45 hovorí, že Mária od počiatku verila v človeka. Jasne hovoril, že Pánom, v ktorého verila Mária, je každý človek.
↑Ísť späť na menu
11. Každý človek je Kristus, dieťa, ktoré sa narodilo na Vianoce
Tak ako antipápež Ján Pavol II. vo svojej úplne prvej homílii vyhlásil, že človek je Kristus, Syn živého Boha, a tak ako vo svojej prvej encyklike vyhlásil, že kresťanstvo, radostná zvesť a Evanjelium predstavujú hlboký úžas nad každým človekom, tak aj tento Antikrist učinil pri posolstve svetu vo svojom úplne prvom vianočnom antipápežskom príhovore.
Definíciou Vianoc je nasledovné: „Vianoce – Kristova omša, obecný anglický názov pre sviatok narodenín nášho Pána...“ [39] Vianoce sú sviatkom narodenia Ježiša Krista. Takže, prečo zisťujeme, že antipápež Ján Pavol II. vo svojom prvom vianočnom prejave každej ľudskej bytosti prehlasuje, že Vianoce sú „sviatkom človeka“? Je to práve preto, lebo bol totálnym Antikristom, ktorý sem prišiel kázať človeka na mieste Krista. A tento Antikrist pokračoval v hlásaní svojho vianočného posolstva mnohé nasledujúce roky.
Počas vianočnej noci žiadna pravda o človeku vyslovená nebola. Jediná pravda, ktorá vyslovená bola, sa týkala narodenia Spasiteľa: „Lebo dnes sa vám v Dávidovom meste narodil Spasiteľ, Kristus Pán.“ (Lk 2:11) Ak vianočná noc priniesla aj „úplnú pravdu o človeku“, ako povedal antipápež Ján Pavol II., potom úplnou pravdou o človeku je, že je Ježišom Kristom.
Antipápež Ján Pavol II. tu priznáva, že slávnostné slávenie Vianoc znamená jednoducho vydávať svedectvo o každej ľudskej bytosti.
Antipápež Ján Pavol II. v tejto neuveriteľnej homílii na Vianoce v r. 1985 vyhlásil, že narodenie Pána predstavuje význam človeka, čím nám neomalene hovorí, že človek je Pán, ktorý sa narodil na Vianoce.
↑Ísť späť na menu
12. Epifánia je zjavenie človeka
Slovo „epifánia“ znamená zjavenie Boha. Dokonca aj antipápež Ján Pavol II. to uznal.
Ale sledujte, ako tento Antikrist tiež zadefinoval, že každé dieťa je epifániou Boha.
Toto podľa jeho vlastnej definície – a v súlade s celým jeho ostatným kázaním – naznačuje, že každé dieťa, ktoré prichádza na svet, je Boh.
V Apokalypse 3:14 sa náš Pán Ježiš Kristus nazýva „Amen“, verný a pravdivý svedok. Antipápež Ján Pavol II. hovorí, že každý človek je Amen.
↑Ísť späť na menu
13. Človek je cesta
V 14. kapitole Evanjelia podľa Jána čítame nasledovné:
V jednom z najvýraznejších veršov z celého Svätého Písma nám Ježiš Kristus hovorí, že On (Ježiš) je cesta. Čo nám povedal antipápež Ján Pavol II.?
Ježiš Kristus nám veľmi jasne povedal, že On (Ježiš) je cesta. Antipápež Ján Pavol II. nám povedal, že človek je cesta. Antipápež Ján Pavol II. hlásal, že človek je cesta, i keď iba Ježiš je cesta, práve preto, lebo bol Antikristom a hlásal človeka na mieste Krista.
A niet žiadnych pochýb, že antipápež Ján Pavol II. si bol úplne vedomý, že človeka staval na miesto Boha, keď kázal, že človek je cesta. Úplne si bol vedomý skutočnosti, že iba Ježiš Kristus je cesta. Áno, tento človek, ktorý plynule hovoril 14 jazykmi, ktorý bol najviac videnou osobou na svete, ktorý precestoval viac míľ než ktokoľvek v dejinách a hovoril k viacej ľuďom než ktokoľvek v dejinách, si bol úplne vedomý, že Ježiš Kristus je cesta.
Antipápež Ján Pavol II. veľmi dobre vedel, že iba Ježiš je cesta, a predsa nám tiež kolom dokola kázal, že človek je cesta. Antipápež Ján Pavol II. nám kázal, že medzi dvoma výrokmi niet rozporu – že človek a Kristus sa dajú zamieňať, pretože sú tým istým.
Aby sme sa mohli vyjadriť k tejto neuveriteľnej homílii, musíme pripomenúť slová sv. Jána Krstiteľa z Evanjelia. Svätý Ján Krstiteľ kázal pred Kristovým príchodom:
No antipápež Ján Pavol II. nám povedal, aby sme vyrovnali cestu Pána A CESTU ČLOVEKA. Čo tým myslí je nehorázne zrejmé! Jeho posolstvom je, že človek je Pán. Vskutku, všimnite si záverečnú skupinu slov z tohto neuveriteľného citátu antipápeža Jána Pavla II. Nehovorí nám, aby sme vyrovnali CESTY Pána a človeka, ktoré SÚ cestou Cirkvi. Nie, hovorí „vyrovnať CESTU Pána a cestu človeka, KTORÁ JE cestou Cirkvi.“ Podľa antipápeža Jána Pavla II. sú jedinou cestou.
Všimnite si opäť jasné substitučné posolstvo v týchto posledných dvoch citátoch z tej istej encykliky.
↑Ísť späť na menu
14. Človek je pravda
V Evanjeliu podľa Jána 14:6 sa náš Pán Ježiš Kristus označuje nielen za cestu, ale aj za pravdu.
Ježiš Kristus nám hovorí, že On je pravda. Čo nám hovorí antipápež Ján Pavol II.?
Tu nám tento Antikrist hovorí, že Pilátova otázka „čo je pravda“ odzrkadľuje zmätenosť človeka, ktorý už nevie, KTO JE! Antipápež Ján Pavol II. sa tu pokúšal napchať nám svoje satanistické evanjelium pekla rovno do tváre. Pokúšal sa nám to napchať do rovno tváre, že človek je pravda – že každý človek je skutočne Kristus, ktorého Pilát nepoznal – a že sám Pilát (keď nespoznal pravdu, ktorá bola v samej jeho prítomnosti, pravdu, ktorou je náš Pán Ježiš Kristus) si neuvedomil, kto je človek!
Okrem „Pravdy,“ jedným z hlavných titulov nášho Pána Ježiša Krista je „Slovo“.
Antipápež Ján Pavol II. túto skutočnosť uznal vo svojej encyklike o Duchu Svätom #36.
Ale pozrite sa, ako antipápež Ján Pavol II. tento titul nášho Pána použil v hneď ďalšom odseku tejto enykliky.
V encyklike o Duchu Svätom #36 nám antipápež Ján Pavol II. povedal, že Ježiš Kristus je Slovo, večný Syn. Tu v #37 tej istej encykliky nám antipápež Ján Pavol II. hovorí, že „proti-Slovo“ a „proti-pravda“ sú sfalšovaním pravdy o človeku – sfalšovaním o tom, kým je človek. Toto jasne znamená, že človek je Slovo, Pravda, Boží Syn.
↑Ísť späť na menu
15. Človek je život
V Evanjeliu podľa Jána 14:6 sa náš Pán Ježiš Kristus označuje nielen za cestu a pravdu, ale aj život.
Ježiš Kristus nám hovorí, že On je život. Svätý Ján evanjelista túto pravdu potvrdzuje vo svojej prvej epištole charakterizovaním nášho Pána Ježiša Krista ako „Slovo života“ a „život večný“.
V tejto hlbokomyseľnej pasáži Svätého Písma sv. Ján svedčí, že Ježiš Kristus je večný Život, ako nám povedal sám náš Pán. Čo však hovorí Antikrist? Vskutku, čo hovorí Antikrist o tejto istej pasáži Svätého Písma, ktorú sme práve citovali (prvá kapitola prvej epištoly sv. Jána)?
Antipápež Ján Pavol II. tu od slova do slova cituje úvodnú pasáž prvej epištoly sv. Jána, kde sv. Ján opisuje, že videl a počul Ježiša Krista: Slova života. Hovorí nám, že táto pasáž o našom Pánovi Ježišovi Kristovi je v skutočnosti tým, čo nám zjavenie hovorí o ĽUDSKOM ŽIVOTE! Pre antipápeža Jána Pavla II. nie je možné, aby hlásal, že človek je Ježiš Kristus, jasnejšie!
A antipápež Ján Pavol II. presne vedel, čo písal, keď tento verš o našom Pánovi prisúdil človeku, pretože antipápež Ján Pavol II. iba o 50 odsekov neskôr v tej istej encyklike, Evangelium vitae, znovu zacitoval tento istý verš Písma – no tentokrát so správnym významom!
Čiže antipápež Ján Pavol II. v jednej encyklike citoval úvodné slová prvej epištoly sv. Jána dva razy; a raz píše, že nám rozpráva o ľudskom živote, a raz hovorí, že nám rozpráva o Ježišovi Kristovi. Ale ako sme dokázali, v kázaní Antikrista toto žiaden rozpor nie je. Podľa jeho kázania hovoriť o „večnom Živote“ znamená hovoriť o človeku a hovoriť o človeku znamená hovoriť o „večnom Živote.“
↑Ísť späť na menu
16. Každý človek je Eucharistia
V Eucharistii je obsiahnuté telo, krv, duša a božstvo nášho Pána Ježiša Krista. Antipápež Ján Pavol II. hovorí, že to, čo je obsiahnuté v Eucharistii, má život každého človeka najhlbšie. Toto jednoznačne znamená, že každý človek má telo, krv, dušu a božstvo Krista, pretože každý človek je Kristus.
↑Ísť späť na menu
17. Každý človek je ukrižovaný Kristus
Človek neobjavuje svoje vlastné utrpenia v Kristových utrpeniach, pretože človek nie je Kristus. Ale toto je to, čo hlásal Antikrist Ján Pavol II..
Keď rozjímame nad Kristom mŕtvym na kríži, nemyslíme na miesta, kde je urážaný človek, pretože človek nie je ukrižovaným Kristom.
Antipápež Ján Pavol II. začne pripustením, že Kristus už viac nezomiera (Rim 6:9). Potom nám povie, že smrť zostáva byť prítomná v životoch ľudí. Potom nám povie, že Kristus naďalej zomiera v kresťanoch a moslimoch, vo veriacich i neveriacich. Sledovať chod jeho myšlienok nie je ťažké: aj keď Kristus už nezomiera, človek naďalej zomiera– a teda umiera Kristus, pretože človek je Kristus. Dokonca prízvukuje, že Kristus naďalej zomiera v moslimoch a neveriacich, čož dodatočne potvrdzuje, že hlása, že človek je Kristus.
Výraz Emanuel (Boh s nami) je veľmi špecifický. Vzťahuje sa na jednu osobu. Náš Pán Ježiš Kristus je Emanuel (Iz 7:14; Mt 1:23). A náš Pán Ježiš Kristus bol pre naše hriechy ukrižovaný raz. Tým, že antipápež Ján Pavol II. každého človeka označuje za Emanuela, naznačuje, že každý človek je Boh s nami.
Je dosť zrejmé, že antipápež Ján Pavol II. hlásal, že každý človek je ukrižovaný Kristus, Spasiteľ sveta. V jeho encyklike Evangelium vitae sa však nachádza jedno miesto, ktoré je obzvlášť zaujímavé, pokiaľ ide o túto tému, keďže svedčí o klame a prešibanosti, ktorú Antikrist využíva pri svojom diabolskom kázaní.
Antipápež Ján Pavol II. tu hovorí, že jas kríža sa javí ako zmysel KAŽDÉHO ĽUDSKÉHO ŽIVOTA. Majte to na pamäti, keď budeme čítať ďalší citát z Evangelium vitae.
Tu nám antipápež Ján Pavol II. hovorí, že jasom kríža sa zjavuje totožnosť Božieho Syna. No práve nám povedal, jeden odsek pred týmto, že jas kríža je zmysel KAŽDÉHO ĽUDSKÉHO ŽIVOTA. Toto podľa logickej rovnice znamená, že Boží Syn = zmysel každého ľudského života. Aby sme toto objasnili, opäť sa pozrieme na jeho slová.
↑Ísť späť na menu
18. Človek je naozaj Boh
Tento citát dokazuje, že antipápež Ján Pavol II. hlásal uctievanie človeka ako Boha volaním po transformácii chrámu Boha na chrám Boha a ČLOVEKA.
Pamätajte, tak ako Nestorius hlásal, že Ježiša Krista predstavujú dve osoby: Boží Syn a človek menom Ježiš, tak aj antipápež Ján Pavol II. hlásal, že každého človeka predstavujú dve osoby: Boží Syn a prostý človek (t. j. Nestorianizmus aplikovaný na každého človeka). Toto je dôvodom, prečo môže v jednej vete hovoriť o človeku, ktorý je stvorením Božím, zatiaľ čo môže zároveň naznačovať, že človek je Boh, ktorý nemôže, ktorý nesmie byť urazený.
↑Ísť späť na menu
19. Človek je človek zhora
V Evanjeliu podľa Jána 8:23 čítame nasledovné
V tomto hlbokomyseľnom verši Evanjelia podľa Jána náš Pán Ježiš Kristus charakterizuje seba samého ako toho zhora. Človeka charakterizuje ako toho zdola. Majte toto na mysli, keď si budeme čítať nasledujúce slová od antipápeža Jána Pavla II.
Tu nám antipápež Ján Pavol II. s takmer zarážajúcou neohrozenosťou hovorí, že každý človek je človekom zhora a človekom zdola! No v samotnej pasáži, ku ktorej sa antipápež Ján Pavol II. vyjadruje (Kristov rozhovor s farizejmi z Jn 8:23), Ježiš definuje seba ako toho „zhora“ a človeka ako toho „zdola.“ Je nepopierateľné, že antipápež Ján Pavol II. hovoril, že každý človek – každý jeden z nás – je tiež Kristus, človek zhora z Evanjelia podľa Jána 8:23!
↑Ísť späť na menu
20. Opravdivou podstatou človeka je, že je Bohom
Toto znamená, že najvnútornejším zmyslom človeka je, že je Bohom.
Antipápež Ján Pavol II. nám povedal, že milosť je Boh a že milosť je tiež človek.
Antipápež Ján Pavol II. tu píše, že dialóg človeka so sebou samým je dialóg človeka s Bohom.
Tu nám antipápež Ján Pavol II. prefíkaným spôsobom hovorí, že „čím človek je“ sa stáva zrejmým akonáhle Boh zjaví sám seba, čož znamená, že to, čím človek je, je sám zjavený Boh.
Skutočnosťou Boha je, že Boh je! Antipápež Ján Pavol II. teda hovorí, že tajomstvo človeka sa odhaľuje v skutočnosti, že Boh je, čož znamená, že človek je Boh.
Tuná antipápež Ján Pavol II. hovorí, že každá hrozba ľudskej dôstojnosti nemôže nezasiahnuť vieru vo vtelenie. Ako by to mohlo byť možné? Nuž, keď sa pri vtelení z každého človeka stal Boh, ako antipápež Ján Pavol II. hlásal, tak každá hrozba voči človeku ovplyvňuje vieru vo vtelenie.
Antipápež Ján Pavol II. tu naznačuje, že v človeku sa dá nájsť celý vesmír.
↑Ísť späť na menu
21. Človek je Mesiáš
Tuná antipápež Ján Pavol II. hovorí, že Peter a celé ľudstvo uskutočnili a naďalej uskutočňujú „mesiášske súperenie“ s Ježišom Kristom. Slovo Mesiáš znamená „spasiteľ.“ „Mesiášska súťaž“ je teda súťaž medzi spasiteľmi! Čo táto homília antipápeža Jána Pavla II. znamená je, že tu existuje súťaž medzi každým človekom a Ježišom Kristom o tom, kto je Spasiteľ! A iba prostredníctvom tejto Mesiášskej súťaže možno pochopiť význam ľudského života – podľa antipápeža Jána Pavla II. Antikrista, pretože každý človek je Mesiáš.
Antikrist antipápež Ján Pavol II. nám hovorí, že vnútri Božej Matky sú dejiny každej ľudskej bytosti. No v Márii bol iba Ježiš Kristus, Syn živého Boha. Tým, že hovorí, že každá ľudská bytosť všade na Zemi bola v lone Božej Matky, antipápež Ján Pavol II. naznačoval, že každá ľudská bytosť všade na Zemi, je Ježišom Kristom.
↑Ísť späť na menu
22. Nová evanjelizácia
Antikrist chce evanjelizovať svet človeku, robiac všetko ľudskejším, pretože celé ľudstvo je podľa jeho evanjelia Kristom.
A tento Antikrist pri snahe obrátiť svet k človeku ako Kristovi často explicitne stotožnil nasledovné: stať sa ľudskejším a stať sa božskejším; to znamená, že explicitne stotožnil nasledovné: stať sa podobnejším človeku a stať sa podobnejším Bohu.
Antipápež Ján Pavol II. tu hovorí, že viac sa podobať človeku (z tohto dôvodu) znamená stať sa podobnejším Bohu, čím naznačuje, že človek je Boh.
Antipápež Ján Pavol II. tu znova explicitne hovorí, že stať sa božskejším znamená stať sa tak (z tohto dôvodu) ľudskejším, a teda Boha stotožňuje s človekom.
Tu antipápež Ján Pavol II. opäť stavia na roveň byť zbožstvený a stať sa ľudskejším a opäť to zakladá na vtelení.
↑Ísť späť na menu
23. Človek musí zistiť, že je Boh
Antipápež Ján Pavol II. cituje prvé prikázanie o klaňaní sa Bohu a hovorí, že ak sa nebudeš klaňať Bohu, nenájdeš seba samého!
Toto je ohromujúci príhovor na Anjel Pána, dokonca aj pre oného úplne posadnutého duchom Antikrista. Antipápež Ján Pavol II. sa v ňom pýta: „Aký význam má zmierenie s Bohom,“ a „Aká je hodnota obrátenia a viery v evanjelium?“ Na svoje vlastné otázky odpovedá tak, že vyhlasuje, že predovšetkým je to pre človeka, aby našiel sám seba a veril v seba samého! Čiže obrátenie, viera v evanjelium a zmierenie s Bohom rovná sa človek, ktorý nachádza seba samého a verí v seba samého. Podľa onej doktríny Antikrista je človek Bohom.
Tu to máte! Antipápež Ján Pavol II. tu hovorí, že Boh zjavením seba samého na vrchu Sinaj zjavil človeka samotnému človeku!
↑Ísť späť na menu
24. Ruženec človeka
Toto znamená, že Kristus je pravda o človeku.
↑Ísť späť na menu
25. Nepreniknuteľné bohatstvá Krista sú vlastníctvom každého
Sv. Pavol v Liste Efezanom 3:8 hovorí, že mu bola daná milosť hlásať pohanom nepreniknuteľné bohatstvá Krista. Svätý Pavol hovoril o atribútoch nášho Pána Ježiša Krista, Božieho Syna. Kristove atribúty Božieho Syna sú nepreniknuteľné a nepochopiteľné. No antipápež Ján Pavol II. nám povedal, že tieto nepreniknuteľné bohatstvá Krista sú v skutočnosti vlastníctvom každého človeka.
↑Ísť späť na menu
26. Každý človek je zmŕtvychvstalý Kristus
Antipápež Ján Pavol II. by sotva mohol byť neomalenejší. Hovorí, že rozjímať pravdu o človeku znamená nevyhnutne sa obrátiť na zmŕtvychvstalého Krista. Pravdou o človeku teda je, že človek je zmŕtvychvstalým Kristom.
Toto opäť dokazuje argument o kázaní antipápeža Jána Pavla II., ktorý sme utvárali naprieč touto kapitolou. Dokazuje to, že antipápež Ján Pavol II. bol totálne posadnutý duchom Antikrista, že hlásal exaktnú doktrínu Antikrista a že jedným z jeho hlavných cieľov bolo nahradiť pravdu o Kristovi (najdôležitejšiu pravdu vo vesmíre) pravdou o človeku.
Žiaden komentár netreba!
↑Ísť späť na menu
27. Antikrist odhalený
Prečítajte si Božiu neomylnú definíciu Antikrista zo Svätého Písma:
Všimnite si, že Antikrist je duch, ktorý bol vo svete za čias sv. Jána. Toto znamená, že Antikrist bol naokolo od čias Krista. Antikrist je duch, ktorý sa zmocňuje rôznych ľudí od čias Krista a až po jeho druhý príchod; ale dôjde k jedinečnému prejavu a personifikácii tohto ducha na konci sveta – v čase alebo hneď pred druhým príchodom – čož bude veľké znamenie konca. A čo o tomto duchu a personifikácii Antikrista hovorí Božie slovo? Je to duch, ktorý rozpúšťa Ježiša a popiera, že Ježiš je Kristus.
Toto je pamätná minca s obrazom Jána Pavla II., ktorú vydal Vatikán. Všimnite si 3 hviezdy so šiestimi cípmi, čož vám dáva 6, 6, 6.
Dokázali sme, že poznávacím učením antipápeža Jána Pavla II. je práve táto vec; jeho charakteristickým učením je, že Boží Syn je počas vtelenia rozpustený do každého človeka, čož robí z každého človeka Krista, rozpúšťajúc Ježiša a zapierajúc, že Ježiš je Kristus. Človek môže povedať prinajmenšom to, že antipápež Ján Pavol II. bol totálne posadnutý duchom Antikrista a že hlásal exaktnú doktrínu Antikrista. Ján Pavol II. exemplifikoval a personifikoval ducha Antikrista; vyšlo to z neho so zarážajúcou diabolskou presnosťou.
Fascinujúce je aj to, ako Antikrista definuje samotný katechizmus antipápeža Jána Pavla II.
Katechizmus antipápeža Jána Pavla II. nemohol opísať jeho doktrínu lepšie! Presne určuje, že podvod Antikrista je falošný mesianizmus alebo pseudomesianizmus, kedy ČLOVEK nahrádza Božieho Syna prišlého v tele! Toto náboženstvo Antikrista je nielen hlásané antipápežom Jánom Pavlom II. ako jeho rozpoznávací znak, ale v skutočnosti sa praktizuje v liturgii jeho druhovatikánskej cirkvi.
Pavol VI. a Benedikt XVI. tiež predstavovali Antikrista vo Vatikáne
Tým, že sa Pavol VI. pokúsil usmrtiť Krista v omši a nahradiť ju nekatolíckou falošnou bohoslužbou, rozhodne predstavoval naplnenie proroctva o Antikristovi vo Vatikáne, ako o tom prorokovala Panna Mária La Salettská.
Nová omša falošnej cirkvi II. vatikánskeho koncilu dáva človeka na miesto Boha – doktrína Antikrista – tým, že kňaz počas liturgie čelí človeku namiesto Bohu, a orientovaním celého kultu na človeka namiesto Boha.
Nová omša, liturgia falošnej Katolíckej Cirkvi antipápeža Jána Pavla II. sa pokúša indoktrinovať zástupy obyčajných ľudí modlárstvom a uctievaním človeka, tak ako to antipápež Ján Pavol II. hlásal ľuďom vo svojich encyklikách a prejavoch.
Hoci Benedikt XVI. zatiaľ neučí rozpúšťanie Ježiša v takom istom rozmere ako Ján Pavol II., dosť zaujímavé je, že on spĺňa druhú definíciu Antikrista podľa Svätého Písma – popretie Ježiša ako Krista (Mesiáša)! Benedikt XVI. predstavuje Antikrista vo Vatikáne tým, že popretie Krista stavia na roveň s jeho prijatím, ako sme dokázali.
Ján Pavol II. hlásal rozpúšťanie Ježiša (jedna biblická definícia Antikrista), kým Benedikt XVI. hlása, že nemusí byť Kristus/Mesiáš (druhá definícia Antikrista)! Čiže proroctvo Panny Márie sa splnilo. Sekta II. vatikánskeho koncilu je proticirkev Antikrista; zriadil ju rad antikristov, ktorí hlásajú nové evanjelium úcty k falošným náboženstvám, náboženského indiferentizmu, akceptácie falošných bohov Východu, akceptácie heréz protestantizmu a východného „pravoslávia“ atď. Toto vyústilo do duchovnej pustatiny a myriády zlého ovocia.
Katolíci by si mali vziať k srdcu tieto prorocké varovania, ktoré nám dalo nebo, ktoré jasne predpovedali našu dobu. Mali by sme mať dôveru, vediac, že Boh stále so svojou Cirkvou je a aj bude až do skončenia sveta (Mt 28) a nikdy nedovolí, aby bola úplne zničená alebo upadla do nejakého bludu. Vždy tu zostane zvyšok katolíkov, ktorí sa budú pridŕžať úplného pokladu (depozitu) viery a ktorí sa nespreneveria kacírstvom, aj keď Boh dal v tieto posledné dni Satanovi ako trest za hriechy ľudí moc zamoriť a zmocniť sa nespočetného množstva škôl, seminárov, fakúlt, univerzít, kaplniek a budov, ktoré raz patrili pravej Katolíckej Cirkvi.
Boh Satanovi dovolil zobrať si tieto štruktúry pre seba a zaviesť do nich odpadlícke nekatolícke náboženstvo, ktoré nie je katolícke, ale ponecháva si tento názov. Musíme odporovať a nemať žiadnu účasť s touto napodobeninou Katolíckej Cirkvi, ktorá bola vytvorená Satanom. Nemôžeme mať nič spoločného s jej falošnou omšou, jej falošnými sviatosťami, s jej heretickými antipápežmi a „biskupmi.“ Seba a iných musíme informovať o správnych postojoch, ktoré treba v tomto ohľade zaujať, ktoré boli v tejto knihe vyložené na základe učenia Katolíckej Cirkvi. Musíme sa pokúsiť priviesť ľudí späť do pravej Katolíckej Cirkvi, ktorú založil Ježiš Kristus, ktorá nikdy nemôže byť zničená, ktorá sa v tomto čase veľkého odpadnutia od viery zmenšila na malý zvyšok ľudí a do ktorej musia patriť všetci, aby boli spasení.
Čo môžu katolíci v tejto situácii urobiť okrem úplného odmietnutia heréz proticirkvi, jej falošného koncilu a jej antipápežov?
Poznámky pod čiarou k 45. kapitole
[1] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 471.
[2] Decrees of the Ecumenical Councils, Sheed & Ward and Georgetown University Press, 1990, Vol. 1, p. 86.
[3] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[4] L' Osservatore Romano (the Vatican’s Newspaper), July 21, 1986, p. 6.
[5] L’Osservatore Romano, May, 11, 1987, p. 15.
[6] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/gratissimam-sane
[7] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 468.
[8] Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 110.
[9] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[10] L’Osservatore Romano, Jan. 30, 1984, p. 3.
[11] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[12] The Oxford Illustrated Dictionary, p. 34.
[13] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[14] L’Osservatore Romano, April 11, 1983, p. 11.
[15] L’Osservatore Romano, June 16, 1980, p. 9.
[16] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptoris-missio
[17] L’Osservatore Romano, June 18, 1997, p. 4.
[18] Christifideles laici, Posynodálna apoštolská exhortácia Jána Pavla II., https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/christifideles-laici
[19] L’Osservatore Romano, May 30, 1988, p. 7.
[20] L’Osservatore Romano, Jan. 10, 2001, p. 3.
[21] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[22] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[23] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[24] L’Osservatore Romano, Nov. 2, 1978, p. 1.
[25] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 6.
[26] L’Osservatore Romano, Jan. 8, 1992, p. 9.
[27] L’Osservatore Romano, Feb. 27, 1984, p. 1.
[28] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/la/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_18051986_dominum-et-vivificantem.html
[29] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/la/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_25031995_evangelium-vitae.html
[30] L’Osservatore Romano, Feb. 3, 1999, p. 8.
[31] L’Osservatore Romano, Jan. 12, 1981, p. 2.
[32] L’Osservatore Romano, Jan. 12, 2000, p. 7.
[33] L’Osservatore Romano, Jan. 27, 1999, p. 8.
[34] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/veritatis-splendor
[35] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/rfides-et-ratio
[36] L’Osservatore Romano, Nov. 11, 1991, p. 2.
[37] L’Osservatore Romano, June 16, 1980, p. 3.
[38] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/it/messages/urbi/documents/hf_jp-ii_mes_19781225_urbi.html
[39] A Catholic Dictionary, edited by Donald Attwater, Rockford, IL: Tan Books, 1997, p. 95.
[40] L’Osservatore Romano, Jan. 7, 1980, p. 1.
[41] L’Osservatore Romano, Jan. 5, 1994, p. 3.
[42] L’Osservatore Romano, Jan. 1, 1979, p. 1.
[43] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[44] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/it/messages/urbi/documents/hf_jp-ii_mes_19781225_urbi.html
[45] L’Osservatore Romano, Jan. 6, 1986, p. 2.
[46] L’Osservatore Romano, Jan. 3-10, 1983, p. 2.
[47] L’Osservatore Romano, Jan. 14, 1998, p. 1.
[48] Familiaris Consortio, Apoštolská exhortácia Jána Pavla II., https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/familiaris-consortio
[49] L’Osservatore Romano, March 21, 2001, p. 6.
[50] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/laborem-exercens
[51] L’Osservatore Romano, June 30, 1999, p. 7.
[52] L’Osservatore Romano, April 22, 1998, p. 3.
[53] L’Osservatore Romano, July 3, 2002, p. 10.
[54] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/gratissimam-sane
[55] Catechesi tradendae, Apoštolská exhortácia Jána Pavla II., https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/catechesi-tradendae
[56] Catechesi tradendae, Apoštolská exhortácia Jána Pavla II., https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/catechesi-tradendae
[57] Christifideles laici, Posynodálna apoštolská exhortácia Jána Pavla II., https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/christifideles-laici
[58] L’Osservatore Romano, April 11, 2001, p. 2.
[59] L’Osservatore Romano, Jan. 22, 1990, p. 6.
[60] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/gratissimam-sane
[61] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[62] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/la/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_04031979_redemptor-hominis.html
[63] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/veritatis-splendor
[64] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/dominum-et-vivificantem
[65] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/la/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_18051986_dominum-et-vivificantem.html
[66] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[67] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[68] L’Osservatore Romano, June 6, 1983, p. 2.
[69] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[70] L’Osservatore Romano, July 5, 1982, p. 12
[71] L’Osservatore Romano, April 5-12, 1982, p. 7.
[72] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/salvifici-doloris
[73] L’Osservatore Romano, April 15, 1998, p. 4.
[74] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/it/audiences/1994/documents/hf_jp-ii_aud_19940112.html
[75] L’Osservatore Romano, Oct. 6, 1999, p. 5.
[76] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[77] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[78] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/en/apost_exhortations/documents/hf_jp-ii_exh_22011999_ecclesia-in-america.html
[79] L’Osservatore Romano, Sept. 2, 1985, p. 3.
[80] L’Osservatore Romano, Sept. 1, 1980, p. 4.
[81] L’Osservatore Romano, April 17, 1979, p. 11.
[82] L’Osservatore Romano, Sept. 13, 2000, p. 2.
[83] L’Osservatore Romano, Jan. 6, 1986, p. 6.
[84] L’Osservatore Romano, English Ed., June 21, 1986, p. 2.
[85] L’Osservatore Romano, March 17, 1986, p. 2.
[86] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/it/angelus/1980/documents/hf_jp-ii_reg_19800420.html
[87] L’Osservatore Romano, May 10, 1982, p. 6.
[88] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/la/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_25031995_evangelium-vitae.html
[89] L’Osservatore Romano, Nov. 11, 1998, p. 4.
[90] L’Osservatore Romano, Jan. 6, 1986, p. 1.
[91] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/veritatis-splendor
[92] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/veritatis-splendor
[93] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/dominum-et-vivificantem
[94] L’Osservatore Romano, Sept. 20, 1982, p. 7.
[95] L’Osservatore Romano, Sept. 30, 1998, p. 7.
[96] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/evangelium-vitae
[97] L’Osservatore Romano, April 2, 1991, p. 1.
[98] L’Osservatore Romano, Jan. 30, 2002, p. 6/7.
[99] L’Osservatore Romano, Aug. 29,1988, p. 10.
[100] L’Osservatore Romano, Oct. 11, 1982, p. 3.
[101] L’Osservatore Romano, Jan. 4, 1988, p. 1.
[102] L’Osservatore Romano, July 5, 1982, p. 4.
[103] L’Osservatore Romano, August 4, 1980, p. 8.
[104] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/it/speeches/1996/may/documents/hf_jp-ii_spe_19960518_youth-slovenia.html
[105] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/incarnationis-mysterium
[106] L’Osservatore Romano, Dec. 15, 1999, p. 9.
[107] https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/it/homilies/1988/documents/hf_jp-ii_hom_19880306_parrocchia-san-damaso.html
[108] L’Osservatore Romano, March 15, 1982, p. 2.
[109] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/ecclesia-in-america
[110] L’Osservatore Romano, March 1, 2000, p. 2.
[111] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/rosarium-virginis-mariae
[112] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/rosarium-virginis-mariae
[113] https://www.kbs.sk/obsah/sekcia/c/redemptor-hominis
[114] L’Osservatore Romano, Dec. 22, 1999, p. 3.
[115] L’Osservatore Romano, May 1, 2002, p. 1.
[116] L’Osservatore Romano, Sept. 19, 2001, p. 10.
[117] https://dkc.kbs.sk/dkc.php?in=kkc675
[118] Benedict XVI, God and the World, San Francisco, CA: Ignatius Press, 2000, p. 209.
Súvisiace články