^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Námietka 2): Čo vás oprávňuje vynášať tieto súdy? To, ako používate dogmatické prehlásenia, je osobný výklad.
Odpoveď: Oprávnenie, ktoré má katolík k určeniu, že heretici nie sú údmi Cirkvi, je katolíckou dogmou, ktorá nás učí, že tí, ktorí sa odchyľujú od viery, sú považovaní za Cirkvi cudzích.
Okrem toho tvrdiť, že dodržiavanie tejto katolíckej dogmy znamená použiť osobný výklad, ako tvrdí táto námietka, znamená tvrdiť presne to, čo pápež sv. Pius X. odsúdil vo svojom Sylabe omylov proti modernistom.
Všimnite si, že myšlienka, že dogmy sú výkladmi/interpretáciami, je odsúdená. Ale to je presne to, čo tvrdí táto námietka, či už to tí, ktorí ju vznášajú, priznajú alebo nie. Hovoria, že uplatniť pravdu dogmy je „osobným výkladom“. Ďalším vyvrátením tejto námietky je skutočnosť, že Tridentský koncil vo svojom Dekréte o sviatosti posvätného stavu slávnostne vyhlásil, že dogmatické kánony sú určené k používaniu všetkými veriacimi.
Slovo „kánon“ (v gréčtine: kanon) znamená trstina; rovný prút alebo tyč; meracia palica; niečo, čo slúži na určovanie, rozhodovanie alebo meranie. Tridentský koncil neomylne vyhlasuje, že jeho kánony sú meracími trstinami pre „všetkých“, aby využívajúc tieto pravidlá viery, mohli rozoznať a brániť pravdu uprostred temnoty! Toto veľmi dôležité vyhlásenie zmieta zo stola tvrdenie tých, čo tvrdia, že používanie dogiem na dokazovanie téz je „osobným výkladom“. Katolícke dogmy predstavujú autoritu pre všetkých, čo prichádzajú k týmto správnym záverom.
Odpovede na najčastejšie námietky proti sedevakantizmu
[1] The Papal Encyclicals, by Claudia Carlen, Raleigh: The Pierian Press, 1990,Vol. 2 (1878-1903), p. 393.
[2] Denzinger 2022.
[3] Denzinger 2054.
[4] Denzinger 960.
[5] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 236.