^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Námietka 10): Pápež Pius XII. vo Vacantis Apostolicae Sedis vyhlásil, že kardinál, bez ohľadu na to, pod akou exkomunikáciou sa nachádza, môže byť zvolený za pápeža.
ODPOVEĎ: Ako sme už ukázali, je dogmou: 1) že heretici nie sú členmi Cirkvi; a 2) že hlavou Cirkvi je pápež. Je teda dogmatickým faktom, že heretik nemôže byť hlavou Cirkvi, keďže nie je jej členom.
Čo má teda na mysli pápež Pius XII. v #34 Vacantis Apostolicae Sedis? V prvom rade človek musí porozumieť tomu, že exkomunikáciu si možno privodiť za mnohé veci. Vychádzajúc z histórie, medzi exkomunikáciami sa rozlišovalo pojmami väčšie a menšie. Väčšie exkomunikácie vznikali za kacírstvo a schizmu (hriechy proti viere) a niektoré ďalšie veľké hriechy. Tí, čo dostali väčšiu exkomunikáciu za kacírstvo, neboli členmi Cirkvi (ako sme práve obšírne dokázali). Menšia exkomunikácia však nevylučovala človeka z Cirkvi, ale zakazovala mu účasť na sviatostnom živote Cirkvi. Pápež Benedikt XIV. poukázal na tento rozdiel.
Na druhej strane, menšia exkomunikácia sa udeľovala za porušenie tajomstva Svätého ofícia, falšovanie relikvií (kán. 2326), porušenie klauzúry (kán. 2342) atď. Všetko toto sú ekleziálne alebo cirkevné tresty. Takéto činy, hoci ťažko hriešne, človeka od Cirkvi neoddeľujú. A hoci pojmy väčšia a menšia exkomunikácia sa už nepoužívajú, faktom zostáva, že človek si mohol privodiť exkomunikáciu (za niečo iné ako kacírstvo), ktorá by ho od Cirkvi neoddelila, a mohol si privodiť exkomunikáciu za kacírstvo, ktorá by ho od Cirkvi oddelila.
Preto kardinál, ktorý dostane exkomunikáciu za kacírstvo, už nie je kardinálom, pretože heretici sú mimo Katolíckej Cirkvi (de fide, pápež Eugen IV.). Ale kardinál, ktorý dostane exkomunikáciu za niečo iné, je kardinálom aj naďalej, i keď v stave ťažkého hriechu. Čiže keď pápež Pius XII. hovorí, že všetci kardináli, bez ohľadu na to, pod akou cirkevnou prekážkou sa nachádzajú, môžu hlasovať a byť zvolení na pápežskom konkláve, predpokladá to kardinálov, čo dostali exkomunikáciu za niečo iné ako herézu, pretože kardinál, ktorý dostal exkomunikáciu za herézu, kardinálom vôbec nie je. Kľúčovým faktom, ktorý treba pochopiť, je, že kacírstvo nie je iba cirkevnou prekážkou – teda nie je tým, o čom hovorí Pius XII. – ale je prekážkou z božského zákona.
Všimnite si, že heretici nie sú diskvalifikovaní z pápežskému úradu iba kvôli cirkevným prekážkam, ale kvôli prekážkam vyplývajúcim z Božieho zákona. Legislatíva Pia XII. sa nevzťahuje na kacírstvo, pretože hovoril o cirkevných prekážkach: „...či inej cirkevnej prekážky...“ Jeho legislatíva teda nedokazuje, že heretici môžu byť zvolení za pápežov a zostať pápežmi, čož je dôvodom, prečo sa o heretikoch nezmieňuje. Pápež Pius XII. hovoril o katolíckych kardináloch, ktorí mohli byť pod exkomunikáciou.
Aby sme túto vec dodatočne dokázali, kvôli preskúmaniu tohto argumentu predpokladajme, že legislatíva pápeža Pia XII. naozaj znamenala, že za pápeža by mohol byť zvolený heretický kardinál. Všimnite si, čo hovorí Pius XII.:
Pius XII. hovorí, že exkomunikácia je suspendovaná len na čas voľby, ináč zotrváva v platnosti. Toto by znamenalo, že exkomunikácia za kacírstvo by po voľbe ihneď nadobudla platnosť a potom by kacír, čo bol zvolený za pápeža, stratil svoj úrad! Čiže nech sa na to pozeráme akokoľvek, heretik by nemohol byť platne zvolený a zostať pápežom.
Ak by mohol byť hlavou v Cirkvi heretik (ten, čo zapiera vieru), potom by bola dogma, že Cirkev je jedna vo viere (ako je v jednej, svätej, katolíckej a apoštolskej), bludná.
Odpovede na najčastejšie námietky proti sedevakantizmu
[1] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 84.
[2] Institutiones Iuris Canonici, 1921.