^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Ďalší pápeži a svätí proti neprekonateľnej nevedomosti
Obhajcov spásy pre „neprekonateľne nevedomých“ by mohlo znepokojiť, keď sa dopočujú, že dvaja ďalší pápeži, pápež Benedikt XIV. a pápež Pius X., explicitne zopakovali dogmu Cirkvi, že existujú určité tajomstvá viery, ktoré nikto, kto chce byť spasený, nemôže nepoznať. Týmito tajomstvami sú tajomtvo Trojice a vtelenia tak, ako ich definovalo Atanázovské vyznanie viery.
Každý človek, ktorý dosiahol vek rozumu, musí mať pozitívne poznanie o týchto tajomstvách viery, aby bol spasený. Neexistujú žiadne výnimky. A táto pravda katolíckej viery predstavuje dôvod, prečo veľmi veľa pápežov a svätých učilo, že každý jeden člen tej masy ľudstva, ktorá žije v nevedomosti o Kristovi, je pod nadvládou diabla a nebude spasený, ak sa vierou a krstom nezačlení do Kristovho úžasného svetla.
Pápež Pavol III. sa vo svojej bule Sublimus Dei zaoberá otázkou Indiánov v „nedávno objavenom“ Novom svete. Hovoriac o tých, čo prekročili vek usudzovania, pápež Pavol III. vyhlasuje, že sú schopní prijať vieru, a opakuje učenie Tradície, že ani jeden z nich nemôže byť spasený bez viery v Ježiša Krista.
Toto nám opäť ukazuje, že tvrdiť, že duše, ktoré nepoznajú základné tajomstvá katolíckej viery, môžu byť spasené, je v rozpore s katolíckou vierou.
Ten veľký „apoštol Skalistých vrchov“, páter Pierre De Smet, ktorý bol v 19. storočí pozoruhodným misionárom amerických Indiánov, bol tiež presvedčený – ako všetci veľkí katolícki misionári pred ním – že všetci Indiáni, ku ktorým sa nedostane, budú navždy zatratení. (Pozri tiež neskoršiu kapitolu o sv. Izákovi Joguesovi a sv. Františkovi Xaverskom).
Táto pravda o spáse je dôvodom, prečo sv. Ľudovít de Montfort vo svojom majstrovskom diele Opravdivá úcta k Márii (ktoré všetkým dôrazne odporúčame) hovorí nasledovné:
Táto pravda o spáse predstavuje dôvod, prečo pápež Gregor Veľký zareagoval nasledovným spôsobom po tom, čo videl niekoľko mladíkov z neevanjelizovanej Británie na trhu s otrokmi:
Pápež Gregor Veľký sa jasne držal toho, že tí Anglovia neboli v stave, v ktorom by boli spasení, hoci Evanjelium nepoznali. Ako povedal, boli zotročení kniežaťom temnoty, keďže boli mimo nadprirodzeného kráľovstva Kristovho (Katolíckej Cirkvi) a v dôsledku dedičného hriechu boli pod nadvládou diabla. Preto sa rozhodol poslať sv. Augustína z Canterbury, aby ich evanjelizoval a zachránil.
Táto pravda o spáse je dôvodom, prečo sv. František Saleský v Katolíckej kontroverzii uviedol nasledovné:
Táto pravda o spáse je dôvodom, prečo pápež Lev XIII. hovorí, že objavenie Ameriky Krištofom Kolumbom viedlo k spáse státisícov smrteľníkov, ktorí by inak boli zatratení za to, že zomreli v stave neznalosti pravej viery.
Táto pravda o spáse je dôvodom, prečo pápež Pelágius I., ktorý predstavoval zmýšľanie a Tradíciu celej ranej Katolíckej Cirkvi, vyhlásil, že tí, čo „nespoznali cestu Pánovu“, budú zatratení.
[1] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 46.
[2] The Papal Encyclicals, Vol. 3 (1903-1939), p. 30.
[3] The Papal Encyclicals, Vol. 1 (1740-1878), p. 260.
[4] http://www.papalencyclicals.net
[5] Fr. E. Laveille, S.J., The Life of Fr. De Smet, p. 80.
[6] Fr. E. Laveille, S.J., The Life of Fr. De Smet, pp. 139-140.
[7] Fr. E. Laveille, S.J., The Life of Fr. De Smet, pp. 139-140.
[8] St. Louis De Montfort, True Devotion to Mary, Bay Shore, NY: The Montfort Fathers, 1946, # 61.
[9] Warren H. Carroll, A History of Christendom, Christendom Press, Vol. 2 (The Building of Christendom), p. 197.
[10] St. Francis De Sales, The Catholic Controversy, p. 59.
[11] St. Francis De Sales, The Catholic Controversy, p. 74.
[12] St. Francis De Sales, The Catholic Controversy, p. 200.
[13] The Papal Encyclicals, Vol. 2 (1878-1903), p. 285.
[14] Denzinger 228a.