^
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
Námietka 8): Sv. Róbert Bellarmín povedal, že pápeža nemožno zosadiť, ale možno mu zákonne vzdorovať. Sedevakantisti súdia, trestajú a zosadzujú pápeža...
Odpoveď: Mnohí z tých, čo veria, že Benedikt XVI. je pápežom, no odmietajú oficiálne činy jeho „Cirkvi“, ako napríklad II. vatikánsky koncil, sa v tejto pasáži od sv. Róberta Bellarmína pokúšajú nájsť ospravedlnenie pre svoj nesprávny postoj. V skutočnosti je táto pasáž jedným z najčastejšie používaných čriepkov „dôkazov“, ktoré sa ľudia pokúšajú vrhnúť proti sedevakantistickému postoju. Nanešťastie bola táto pasáž bol úplne zneužitá a prekrútená.
Po prvé, v kapitole ihneď nasledujúcej citátu od Bellarmína vyššie, Bellarmín učí toto:
Nože na chvíľu počkajme. V 29. kapitole (citát uvedený v 2. námietke) sv. Róbert hovorí, že pápeža nemôžete „súdiť, trestať či zosadiť“. V 30. kapitole hovorí, že zjavný heretik prestáva byť pápežom (t. j. je zosadený) a môže byť „súdený a potrestaný“.
Moja otázka pre namietajúceho je takáto: Je sv. Róbert Bellarmín idiot?
Sv. Róbert Bellarmín nie je ani idiot, ani si neprotirečí. Je učiteľ Cirkvi a presne vie, čo sa snaží povedať. Je teda do očí bijúco jasné, že v 29. kapitole nehovorí o očividne heretickom pápežovi, ale o pravom pápežovi, ktorý dáva zlý príklad; ktorý nie je zjavným heretikom. Kontext kapitoly to bez akýchkoľvek pochybností potvrdzuje.
29. kapitola sv. Róberta obsahuje siahodlhé vyvrátenie deviatich argumentov v prospech stanoviska, že pápež podlieha svetskej moci (cisárovi, kráľovi atď.) a ekumenickému koncilu (heréza konciliarizmu). Počas stredoveku sa stala heréza konciliarizmu (podriadenia pápeža ekumenickému koncilu) vážnejším problémom. Odporujúc tejto heréze, sv. Róbert Bellarmín hovorí, že i keď katolík môže vzdorovať zlému pápežovi, nemôže ho zosadiť, aj keď pápež dáva zlý príklad, narúša štát alebo svojím konaním zabíja duše. Hovorí o zlom pápežovi, ktorý nie je očividným heretikom; správnou reakciou na očividnú herézu sa totiž zaoberá v nasledujúcej kapitole! Je to celkom jednoduché. V nasledujúcej kapitole hovorí, že očividný heretik sa za pápeža nepovažuje!
S týmto na pamäti je námietka proti sedevakantizmu vznesená ohľadom Bellarmína vyvrátená. V 29. kapitole nehovorí o očividnom heretikovi, ale o pravom pápežovi, ktorý koná nevhodne; lebo v 30. kapitole vysvetľuje, že očividne heretický pápež je zosadený, súdený a potrestaný. Je smrteľným hriechom opomenutia, keď „katolícki“ pisatelia kolom dokola citujú pasáž z 29. kapitoly bez toho, aby niekedy uviedli vyhlásenie sv. Róberta o očividne heretických pápežoch v 30. kapitole. Medzi takýchto ľudí zaraďujeme tých, ktorí píšu pre niektoré populárnejšie „tradičné“ publikácie. Títo pisatelia zataja učenie sv. Róberta z 30. kapitoly a zároveň všetkých ďalších svätých, pápežov a kánonistov, ktorí učia, že očividne heretickí pápeži strácajú svoj úrad, pretože chcú oklamať svojich čitateľov, aby si mysleli, že sv. Róbert odsudzuje sedevakantizmus, keď on a všetci raní cirkevní otcovia v skutočnosti stoja za skutočnosťou, že zjavný heretik nie je pápežom.
A sv. Róbert Bellarmín opäť učí:
Odpovede na najčastejšie námietky proti sedevakantizmu
[1] St. Robert Bellarmine, De Romano Pontifice, II, 30.
[2] St. Robert Bellarmine, De Romano Pontifice, II, 30.