More
^
Nedávne videá a články | Apokalypsa teraz vo Vatikáne | Nová “omša” novus ordo | Prečo peklo musí byť večné | Antikrist identifikovaný | Sedevakantizmus | Prečo tak mnohí nemôžu veriť | “Magicians” Prove A Spiritual World Exists | Úžasné dôkazy o Bohu |
Pravda o cirkvi II. vatikánskeho koncilu | Herézy II. vatikánskeho koncilu | Kroky k obráteniu | Mimo Cirkvi niet spásy | Vyvrátenie východného „pravoslávia“ | Svätý Ruženec | Páter Pio | Falošní tradicionalisti |
^
Mimo Katolíckej Cirkvi niet absolútne žiadnej spásy
Najobsažnejšia kniha, fakty, argumenty a články o dogmatickom učení Katolíckej Cirkvi, že mimo Cirkvi niet spásy, a o kontroverzii ohľadom krstu túžby.
Od Brata Petra Dimonda
Toto je najúplnejšia kniha, aká bola o tejto dogme napísaná. Táto kniha odpovedá na všetky hlavné námietky týkajúce sa problematiky krstu a spásy. Obsahuje najdôležitejšie pápežské prehlásenia ohľadom tejto záležitosti, celú históriu kontroverzie ohľadom „krstu túžby“, mnohé podrobné sekcie preberajúce všetky hľadiská námietky „neprekonateľnej nevedomosti“, sekciu odpovedajúcu na každú námietku, akú ste pravdepodobne na túto tému počuli, a mnohé, ktoré ste nepočuli. Toto je prvá a jediná kniha, ktorá prebrala všetky dogmatické definície ekumenických koncilov na túto tému o spáse (vrátane tých málo známych z Viennského koncilu a Piateho lateránskeho koncilu – pozri kapitolu 1). Prezrite si obsah, ak hľadáte určitú otázku alebo námietku. Avšak dôrazne odporúčame, aby si od nás ľudia túto knihu zadovážili iba za $4.00, aby mali všetky citáty v knižnej podobe.
Najlepší argument proti „krstu túžby“ (článok/video) *Toto kľúčové video preberá dogmatické učenie Katolíckej Cirkvi o spáse – EN
Pápež sv. Lev Veľký priamo protirečí ‘krstu krvi’ a ‘krstu túžby’ (článok) – EN
Dogmatické učenie pápeža Benedikta XII. o nebi a krste (kľúčový článok) – EN
Latinský text najstaršieho dochovaného pápežského dekrétu odmieta „krst túžby“ (článok/video) – EN
Tu si môžete objednať 336-stranovú knihu o dogme mimo Katolíckej Cirkvi niet spásy len za $5.00 – EN
Mimo Katolíckej Cirkvi niet absolútne žiadnej spásy
Zoznam sekcií (NIŽŠIE KLIKNITE NA KTORÚKOľVEK SEKCIU, ABY STE SA DOSTALI PRIAMO K NEJ)
EN – Úvod
ÚVOD
Dogmu mimo Katolíckej Cirkvi niet spásy a nevyhnutnosť sviatosti krstu možno v skutočnosti prebrať na jednej strane (pozri kapitolu 1 a kapitolu 8). Je to preto, lebo táto pravda je presne taká istá, ako ju definoval náš prvý pápež:
Niet spásy mimo Ježiša Krista a Katolícka Cirkev je Jeho mystickým telom. Keďže bez sviatosti krstu niet žiadneho vstupu do Katolíckej Cirkvi Kristovej, znamená to, že iba pokrstení katolíci, ktorí zomierajú v stave milosti (a tí, ktorí sa stanú pokrstenými katolíkmi a zomrú v stave milosti), môžu dúfať, že budú spasení – bodka.
Jediným dôvodom, prečo je tento dokument, na ktorý sa pozeráte, približne 300 strán dlhý a zabára do celej rady záležitostí v značných detailoch, sú proste takmer nepretržité útoky na tieto inak jednoducho vyjadrené pravdy a ich takmer všeobecné popieranie v dnešnej dobe.
Čitateľ si všimne, že som si dal robotu so zodpovedaním každej jednej podstatnej námietky vznesenej proti pravému významu mimo Cirkvi niet spásy a nevyhnutnosti sviatosti krstu, kým ľudia, ktorí píšu knihy a články proti týmto pravdám, sa takmer nikdy nezaoberajú žiadnymi argumentmi z učenia Cirkvi, ktoré predkladáme my, jednoducho preto, lebo nedokážu vyvrátiť fakty.
Niektorí z liberálov, ktorí si budú čítať tento dokument, budú namietať, že je „zatrpklý“ alebo „nevľúdny“. To však nie je pravda. „Základom lásky je viera čistá a neporušená“ (pápež Pius XI., Mortalium Animos, #9). Vyhlásenia v tomto dokumente týkajúce sa témy mimo Cirkvi niet spásy sú urobené z túžby byť verný Ježišovi Kristovi a Jeho pravde. Katolík povie svojmu blížnemu v tejto otázke pravdu bez kompromisu jednoducho preto, lebo miluje svojho blížneho.
Katolík, ktorý odmieta odsúdiť herézu a heretikov (keď je to nevyhnutné), nekoná s láskou, ale s neláskou.
Čitateľ si tiež všimne, že každá očíslovaná kapitola tohto dokumentu mala byť z väčšej časti úplná sama o sebe; to znamená, že človek si môže prečítať osobitnú časť tohto dokumentu a nájsť náležité citáty z učenia Cirkvi, ktoré sú pre neho znovu citované, bez toho, aby ich musel hľadať v inej časti dokumentu.
Dôrazne čitateľovi odporúčam, aby si prečítal celý dokument, pretože všetky témy, ktorými sa tento dokument zaoberá, sú dôležité; ale podľa môjho názoru najdôležitejšie časti tohto dokumentu, ktoré by čitateľ rozhodne nemal vynechať, sú: 1 – 4, 6 – 8, 13 – 16, 18, 21, 24 – 27, 31 – 34.
Čitateľ uvidí, že závery, ktoré sú sformované v tomto dokumente, sú utvorené na základe neomylného učenia Stolca sv. Petra. Tí, ktorí odmietajú tieto skutočnosti, preto neodmietajú len moje názory; odmietajú učenie Stolca sv. Petra (dogmatické učenia Katolíckej Cirkvi).
– Brat Peter Dimond, O.S.B. (3. máj 2004),
OBSAH
1. Stolec sv. Petra na tému mimo Cirkvi niet spásy
2. Kľúče sv. Petra a jeho neochvejná viera
3. Verte v dogmu tak, ako bola raz vyhlásená
4. Ďalší pápeži o dogme, že mimo Cirkvi niet spásy
5. Sviatosť krstu je jedinou cestou do Cirkvi
6. Jedna Cirkev veriacich
7. Podriadenie sa Cirkvi/rímskemu veľkňazovi
8. Sviatosť krstu je nevyhnutná k spáse
9. Voda je nevyhnutná na krst a Ján 3:5 je doslovný
10. Malé deti nemôžu byť spasené bez krstu
11. Tí, čo zomrú v dedičnom hriechu alebo smrteľnom hriechu, zostúpia do pekla
12. Jestvuje len jeden krst, nie tri
13. Atanázovské krédo – EN
14. Krst krvi a krst túžby – mylné tradície človeka
17. Niektoré ďalšie námietky
18. Heréza typu duša Cirkvi
19. Krst túžby verzus všeobecné a nepretržité učenie teológov – EN
20. Exultate Deo takisto ukončuje debatu
21. Nový zákon je jasný v tom, že sviatosť krstu je k spáse nenahraditeľná – EN
22. Ďalšie biblické úvahy
23. Všetka pravá spravodlivosť a príčiny ospravodlivenia – EN
24. Katolíci musia veriť a vyznávať, že sviatostný systém je ako celok nevyhnutný k spáse (de fide)
25. Sv. Izák Jogues a sv. František Xaverský proti neprekonateľnej nevedomosti a o nevyhnutnosti krstu – EN
26. Kauza otca Feeneyho
27. Protokol 122/49 (Suprema haec sacra)
28. Kacírstvo pred II. vatikánskym koncilom
29. Mystici Corporis – EN
30. Pápež Pius XII., otec Feeney a dogma
31. Rozsudok je známy: Boston vedie v obrovskom kňazskom škandále, ktorý otriasol celým národom – EN
32. Svedectvá heretikov – EN
33. Správa pre tých, čo veria v krst túžby
34. Zvrhlé výsledky herézy proti tejto dogme – EN
35. Nedávne útoky – EN
36. Záver
V tomto dokumente som ukázal, že neomylným učením Katolíckej Cirkvi – a preto pravým učením Ježiša Krista – je, že iba tí, ktorí zomrú ako pokrstení katolíci, môžu byť spasení. Každý, kto odmieta prijať toto učenie, nie je katolíkom. Skutočnosť, že väčšina sveta odmieta prijať toto učenie, nás nesmie odradiť. Toto bolo predpovedané a Boh je stále so svojou Cirkvou, napriek tomu, že bola zmenšená na [malý] zvyšok verných katolíkov.
Ak bola ariánska heréza v 4. storočí taká zlá, že približne 1 % jurisdikčných biskupov zostalo katolíkmi a 99 % sa stalo ariánmi, a je predpovedané, že Veľké odpadnutie predchádzajúce druhému príchodu Krista má byť ešte horšie – najhoršie odpadnutie všetkých čias (2 Tes 2) – potom by sme nemali byť neveriaci zoči voči skutočnosti, že dnes vo svete takmer niet opravdivo katolíckych kňazov, ktorí veria v pravý význam dogmy mimo Cirkvi niet spásy a v nevyhnutnosť sviatosti krstu.
Musíme sa so zápalom vydať na obranu tejto viery a zachovať ju nepoškvrnenú. Musíme s láskou informovať tých nekatolíkov, ktorých nám Boh dá do našej cesty, že musia prijať katolícku vieru – tradičnú, historickú katolícku vieru – ak chcú byť spasení. A tých, ktorí tvrdia, že sú katolíkmi, ale neveria v tieto dogmy, musíme informovať o tom, ako sú v omyle, aby sa mohli opraviť.
V túto dogmu veríme len preto, lebo je to pravda Ježiša Krista. A pretože máme radi nekatolíkov a máme ako ich skutoční priatelia opravdivú starosť o ich večné šťastie, hovoríme im, že nemôžu získať večné šťastie inak ako v Katolíckej Cirkvi (tradičnej Katolíckej Cirkvi, nie v sekte novus ordo/II. vatikánskeho koncilu).
Napokon, človek sa tejto viere nemôže spreneveriť za žiadnu cenu. Človek nemôže finančne podporovať akéhokoľvek kňaza, ktorý nezastáva, že spasení môžu byť len pokrstení katolíci, čo sa dnes týka takmer každého kňaza. Človek nemôže finančne podporovať alebo dávať omšové príspevky akémukoľvek kňazovi, ktorý akceptuje krst z túžby alebo herézu spásy pre „neprekonateľne nevedomých“. Človek sa nemôže pridať alebo byť pridružený k akejkoľvek náboženskej spoločnosti, ktorá nezachováva a verejne neobhajuje túto dogmu a všetky učenia Cirkvi.
Katolík by sa nemal zúčastňovať pohrebov zosnulých nekatolíkov, keďže toto naznačuje, že nekatolíci môžu byť spasení, čož je heréza. Katolík by sa tiež nemal zúčastňovať pohrebov „katolíkov“, o ktorých bolo známe, že túto dogmu popierali, alebo o ktorých bolo známe, že tvrdošijne podporovali tých, ktorí ju popierali. Ďalej by sa katolík nemal zúčastňovať svadieb nekatolíkov alebo členov Novus ordo, keďže toto spôsobuje pohoršenie a dáva berúcim sa nekatolíkom dojem, že ich uznávate tam, kde sú. Katolík by sa nemal zúčastniť ani svadby osoby, ktorá o sebe tvrdí, že je „tradičným katolíkom“, ale tvrdošijne podporuje heretické postoje alebo heretické skupiny odhalené v tomto dokumente. Urobiť tak by bolo škandálom a kompromisom vo viere.
V súdny deň Boh oddelí tých, čo si pravú vieru a stav milosti zachovali, od tých, čo si ju nezachovali. Tí, čo túto vieru poškvrnili, sa budú musieť postaviť do radu so zatratencom. Takže tí, ktorí znajúc tieto skutočnosti budú naďalej finančne podporovať, hoci aj najmenším spôsobom, skupiny, ktoré veria v krst túžby alebo spásu pre „neprekonateľne nevedomých“ alebo ktoré popierajú akékoľvek iné učenie Cirkvi, môžu očakávať, že sa v súdny deň postavia do rady za zatratencov, ktorí poškvrnili vieru.
Cirkev učí, že v nevyhnutnosti ako napríklad takej, s akou máme do činenia teraz, možno prijímať sviatosti od platne vysväteného kňaza, ktorý zastáva heretický postoj (ak kňaz túto herézu notoricky nehlása alebo nevnucuje), ale človek ho nemôže finančne podporovať alebo sa spreneveriť viere. Vložiť peniaze do zberného košíka kňaza alebo skupiny, ktorá neudržiava vieru, znamená zaprieť vieru. Dať im dary znamená zaprieť vieru. Samozrejme, katolícka viera nám nezakazuje kúpiť si katolícke knihy (atď.) od skupiny, ktorá môže byť heretická, ale človek nesmie takejto skupine nič darovať alebo jej dokonca dávať omšové príspevky. Ak dochádza k sprenevereniu sa viere za zúčastňovanie sa omše a prijímanie Prijímania, človek musí prestať chodiť na omšu a prijímať Prijímanie, pretože človek môže byť spasený bez zúčastňovania sa omše a prijímania Prijímania, obzvlášť v stave nevyhnutnosti; ale človek nikdy nemôže byť spasený bez pravej viery.
Dodatok
[1] William Jurgens, The Faith of the Early Fathers, Collegeville, MN: The Liturgical Press, Vol. 2, p. 39.
[2] William Jurgens, The Faith of the Early Fathers, Vol. 2, p. 3.
[3] Denzinger 696; Decrees of the Ecumenical Councils, Vol. 1, p. 542.